Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:شهرام ناظری درباره جایگاه محمدرضا شجریان در موسیقی ایران می‌گوید: «مطرح‌ترین فرد در نیم قرن اخیر در حوزه موسیقی کسی غیر از محمدرضا شجریان نیست. اما نکته ویژه درباره او این است که استاد موسیقی ایران هم در حرفه و هنری که دارد در ایران بی‌همتا است و هم در زندگی شخصی و رفتار‌های اجتماعی که طی سالهای اخیر از او شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجریان الگوی خوبی برای تمام نسل‌هاست.»


به گزارش خرداد به نقل از ،رفاقت و آشنایی شهرام ناظری با محمد رضا شجریان به سال 1355 بر می گردد. این دو برای اولین بار توسط هوشنگ ابتهاج و در ساختمان رادیو و تلویزیون با یکدیگر دیدار کردند. ناظری درباره اولین دیدارش با استاد موسیقی ایران توضیحاتی می‌دهد که در ادامه خواهید خواند:
 شهرام ناظری در مورد جایگاه محمدرضا شجریان در موسیقی ایران به اعتمادآنلاین گفت: «از شما سئوال می پرسم. آیا می‌توان چیزی درباره استاد موسیقی ایران به زبان آورد؟ به عقیده من او در یک مکان و فضای دیگری زندگی می کند. درباره فیزیک او صحبت نمی‌کنم. بلکه درباره هویت و وجود شجریان حرف می‌زنم. استاد موسیقی ایران نیازی به معرفی ندارد.»
ناظری ادامه داد: «مطرح‌ترین فرد در نیم قرن اخیر در حوزه موسیقی کسی غیر از محمدرضا شجریان نیست. اما نکته ویژه درباره او این است که استاد موسیقی ایران هم در حرفه و هنری که دارد در ایران بی همتا است و هم در زندگی شخصی و رفتار‌های اجتماعی که طی سالهای اخیر از او شاهد بودیم. شجریان الگوی خوبی برای تمام نسل‌هاست.»
ناظری با اشاره به آشنایی‌اش با شجریان گفت:‌« سه سال قبل از وقوع انقلاب بود که برای اولین بار محمدرضا شجریان را در رادیو دیدم. هوشنگ ابتهاج باعث شد که ما با هم قراری آنجا بگذاریم. اولین بار بود که استاد آواز ایران را از نزدیک می دیدم. به گونه‌ای رفتار می‌کرد که انگار سالهای سال است مرا می‌شناسد. آن روز آواز خواندیم و از موسیقی برای مردم صحبت کردیم. برنامه که تمام شد به من گفت تو ماشین داری؟ من هم در جواب گفتم بله ماشین آورده‌ام تمایل دارید شما را هم تا مقصد برسانم. شجریان قبول نکرد و به من پیشنهاد کرد که ماشینم را در پارکینگ رادیو و تلویزیون بگذارم که بماند و با او به خانه آنها بروم. برای اولین دیدار پیشنهاد جالبی بود. به خانه آنها رفتم و هیچ وقت آن شب را فراموش نمی‌کنم.» برچسب ها: شهرام ناظری ، موسیقی ، شجریان

منبع: خرداد

کلیدواژه: شهرام ناظری موسیقی شجریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است

شهردار منطقه ۷ تهران گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد بین المللی است بنابراین باید خدماتی که در آن ارائه می‌شود در بالاترین کیفیت ممکن باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نصراله آبادیان امروز- چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌- در جلسه مشترک با مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب یک رویداد بین‌المللی است بنابراین باید خدماتی که در آن ارائه می‌شود در بالاترین کیفیت ممکن باشد از همین رو از تمام همکارانم تقاضا دارم تا از تمام ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: از چند هفته قبل جلساتی برای هماهنگی‌ها در مصلی امام خمینی (ره) در این منطقه برگزار و تقسیم وظایف انجام شده است.

شهردار منطقه ۷ شهرداری تهران یادآور شد: تمام مواردی که در جلسات مربوط به نمایشگاه بین‌المللی کتاب مطرح شده است باید تا هفته آینده دسته بندی شود تا دستورات مربوط به آنها صادر شود.


به گزارش ایمنا، نظافت نمایشگاه، مکاتبه با بهشت الزهرا برای دریافت ۱۰ دستگاه شاتل، زیباسازی، گل آرایی، جانمایی سرویس‌های بهداشتی، جانمایی پارکینگ برای خودروهای شخصی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، تعبیه فضای مناسب برای کودکان و اسکان کارگری مواردی بود که مدیران شهری و نمایشگاه کتاب در جلسه مطرح شد.


کد خبر 747614

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • قرآن همه چیز ماست
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • اولین اظهارات سرمربی جدید والیبال ایران پس از ورود به تهران
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • الگوی جدیدی برای جشن‌های خیابانی در تهران
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد