Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@14:28:42 GMT

فعالیت ۷۰ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی در قم

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۴۸۳۱

فعالیت ۷۰ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی در قم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بهزیستی استان قم، رضا سلیقه در مراسم بازگشایی مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان و گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید ۷۰ مهدکودک تحت نظارت بهزیستی قم آغاز به فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت دوران مهد و پیش از دبستان، افزود: این سنین را سن طلائی یادگیری و آموزش غیرمستقیم کودک نامگذاری می‌کنند، با عنایت به اینکه بیش از ۹۰ درصد رشد و تکامل کودک تا سن ۷ سالگی صورت می‌گیرد و بیشترین رشد هوشی در کودکان قبل از دبستان اتفاق می‌افتدو این دوره بهترین فرصت کودکان برای رشد و بالندگی است لذا بهزیستی به عنوان تنها متولی قانونی صدور مجوز فعالیت مهدهای کودک در کشور برنامه‌های مناسبی برای این دوره جهت ارائه در مهدهای کودک تدارک دیده است که این برنامه‌ها علاوه بر تکیه بر دانش و مهارت روز دارای محتوای مذهبی نیز خواهد بود تا کودکان و آینده سازان فردای جامعه با سبک زندگی ایرانی اسلامی پرورش یابند.

مدیرکل بهزیستی استان قم در ادامه با اشاره به اینکه ۷۰ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی در سطح استان قم مشغول به فعالیت به صورت نیمه وقت و تمام وقت هستند، گفت: بکارگیری مربیان مجرب و تحصیلکرده و آموزش مربیان از الزامات بهزیستی در این حوزه است و مربیان باید با افزایش دانش خود تلاش کنند، آموزش را با تفریح و بازی همراه کنند تا کودکان نسبت به این محیط علاقه‌مند شده و داوطلبانه در آن حضور یابند.

وی اظهار کرد: از تعداد ۷۰ مهد کودک که آغاز بکار کرد ۵ روستا مهد در نقاط روستایی و ۶۵ مهد نیز در مناطق شهری فعالیت می‌کنند که بهزیستی طبق روال سنوات قبل در مناطق روستایی و حاشیه‌ای شهر قم اجرای طرح توزیع یک وعده غذای گرم را هم در برنامه دارد.

سلیقه بر تقویت فرهنگ استفاده از مهدهای کودک تأکید کرد و گفت: در این مهدهای کودک، مربیان مجرب و آموزش دیده کار تربیت نونهالان را برعهده دارند.

وی در پایان با توصیه به اولیا درخصوص استفاده از مهدهای معتبر و دارای مجوز عنوان کرد: از خانواده‌ها تقاضا می‌شود که کودکان خود را در مهدکودک‌های دارای مجوز بهزیستی و یا آموزش و پرورش و یا سازمان‌های معتبر ثبت نام کنند چرا که نظارت‌هایی از سوی کارشناسان بهزیستی به صورت مستمر چه از لحاظ بهداشتی، گزینش و بحث اماکن انجام می‌شود تا در صورت بروز تخلف رسیدگی لازم صورت پذیرد.

کد خبر 4410256

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی استان قم مهد کودک ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد شهرکرد هفته دفاع مقدس مراسم عزاداری گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان

همایون عمودی زاده اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و صدای مشاور ۱۴۸۰ جزو فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی است.

وی اضافه کرد: ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع اورژانس اجتماعی و همچنین شناسایی آسیب‌های اجتماعی نو پدید با توجه به گستردگی اهداف، سازمان بهزیستی بسیار مهم است.

 مدیرکل بهزیستی لرستان از فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در استان به صورت دولتی و غیردولتی به جامعه هدف خبرداد و افزود: در زندگی امروز با توجه به استرس‌ها و اضطراب‌هایی که در زندگی وجود دارد همه مردم نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند و از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است موجب به وجود آمدن چالش‌هایی در زندگی افراد شود لذا خط تلفنی صدای مشاور سازمان بهزیستی، برای ارائه خدمات مشاوره رایگان فعال است.

عمودی زاده تصریح کرد: این سامانه تلفنی همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ به صورت رایگان فعال است.

وی از فعالیت ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این مراکز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به جامعه هدف در لرستان را دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند
  • اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی
  • همکاری های بهزیستی و آستان قدس رضوی در استان بوشهر تقویت شود