Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:47:16 GMT

«اپرای عاشورا» گام در صدمین اجرا می گذارد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۴۹۴۳

«اپرای عاشورا» گام در صدمین اجرا می گذارد

تهران - ایرنا - اپرای عروسکی عاشورا به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور که از سال 87 در کشورهای مختلف به دلیل استقبال به روی صحنه برده شده است، مهر ماه 97 در تالار فردوسی روی صحنه می رود و گام در صدمین اجرا می گذارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، «اپرای عاشورا» که در فرانسه، لهستان، ایتالیا و در شهرهای تهران و شیراز به اجرا در آمده است، دیگر بار پس از چندین دوره اجرا در تالار فردوسی، محل دائمی اجرای اپراهای عروسکی به صحنه برده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«اپرای عاشورا» نخستین اثری است که بر اساس تئوری احیای اپرای ملی بهروز غریب‌پور تولید و توسط خود او نوشته، طراحی و کارگردانی شده است و با آهنگسازی بهزاد عبدی در سال 1387به اجرا درآمد که در آن آواگران بر اساس ردیف‌های آوازی ایرانی نقش‌ها را ایفا می کنند.
این اپرا تاکنون بیش از 90 بار اجرا شده است. گفته می‌شود؛ اپرای عروسکی عاشورا در شمار پرمخاطب ترین آثار گروه تئاتر عروسکی آران در خارج از ایران محسوب می شود.
در « اپرای عاشورا» که از 11 تا 13 مهر به صحنه می رود، آواگرانی همچون محمد معتمدی، مهدی امامی، رضا صادقی و ده‌ها خواننده-بازیگر دیگر، نخستین تجربه خود را به صورت ماندگاری ایفا کردند.
این اُپرا توسط اعضای گروه تئاتر عروسکی آران و هنرمندانی همچون علی پاکدست، مریم اقبالی، علی ابوالخیریان، مرجان احمدی، مرضیه سرمشقی به اجرا در می‌آید.
فراهنگ ** 9012 ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موسيقي عاشورا اپراي عروسكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر


هرمزگان-جام جم انلاین-چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس با اجرای پرفورمن «خلیج فارس» در بندر خمیر آغاز به کار نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، این پرفورمنس توسط گروه «ملمداس» جزیره قشم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، فرمانداری و شهرداری بندر خمیر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر خمیر اجرا شد.
سر پرست گروه «ملمداس» مرجان چشم براه و آقایان امین دریانورد، مهدی خورشیدوند، امین فلاحت پیشه و خانم ها فاطمه شهریاری نسب، پریسا محرابی و سمیه حسینی و مریم دژاکام، بازیگران این هنر اجرا بودند.
این اثر، دومین پرفورمنس گروه اجرایی محسوب می شود که پیش از این پرفورمنس «روایت اجرا (290+650)» را به مناسبت سالروز شهادت مسافران مظلوم و غیرنظامی هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در 12 تیر 1367 به دست آمریکای جنایتکار در آب های خلیج فارس، در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره قشم، به نمایش عمومی در آورده بودند.
گفتنی است: این اثر از ساعت 8 صبح تا 8 شب، در منطقه توریستی گردشگری تالاب بین المللی خورخوران بندر خمیر، پنج شنبه 30 فروردین ماه به اجرا درآمد

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • همکاری شهرام کرمی با اصغر همت در «گنجشک مفرغی»
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • اجرای پرفورمنس خلیج فارس در بندر خمیر
  • سرانجام برگزاری کنسرت در استان بوشهر به کجا رسید؟
  • اعلام جزییات تور کنسرت‌های داود آزاد و «دف نوازان حیران»
  • داود آزاد و دف نوازان حیران به صحنه می‌روند