Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی مطرح شدن اتهامات فساد مالی در یک توافق خرید جنگنده‌های نظامی با فرانسه، مخالفان دولت هند خواستار استعفای نارندرا مودی، نخست وزیر هند، شده اند.

احزاب سیاسی هند به دلیل مسائل مربوط به خرید 36 جنگنده رافال از یک شرکت فرانسوی در سال 2016 از مودی به شدت انتقاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها مدعی شده اند مودی مبلغی بیش از ارزش این جنگنده‌ها پرداخت کرده و در خرید آن‌ها، شفافیت را رعایت نکرده است.

در ماه‌های اخیر، مخالفان دولت هند نسبت به انتخاب یک تاجر و میلیاردر هندی به جای یک تولیدکننده دولتی تسلیحات با دهه‌ها سابقه به عنوان شریک شرکت فرانسوی «داسو آویاسیون» پرسش‌هایی مطرح کرده اند.

روز جمعه، رسانه‌ها به نقل از اولاند اعلام کردند دهلی نو به شرکت داسو فشار وارد کرده است تا شرکت متعلق به این میلیاردر هندی را به عنوان شریک خود انتخاب کند. قرارداد فروش این جنگنده‌ها در دوران ریاست جمهوری اولاند حاصل شد.

اولاند در گفتگو با خبرگزاری فرانسوی «مدیاپارت» گفت: «ما انتخاب دیگری نداشتیم. ما مخاطبی انتخاب کردیم که در مقابل ما قرار داده شده بود.»

بر اساس قوانین مربوط به خرید ادوات نظامی هند، شرکت‌های خارجی باید 30 درصد از مبلغ قرارداد خود را در هند سرمایه‌گذاری کنند تا به توانایی تولید تسلیحات در هند کمک و از واردات تسلیحات به این کشور کاسته شود.

به همین ترتیب، شرکت فرانسوی داسو، شرکت «ریلایسن» متعلق به میلیاردر هندی را به جای شرکت دولتی «هوانوردی هندوستان» انتخاب کرد.

اکنون احزاب سیاسی مخالف دولت هند، نخست وزیر این کشور را به مذاکره و اعمال تغییرات در قرارداد رافال پشت درهای بسته متهم می‌کنند.

شرکت ریلاینس تا زمان انتشار این خبر به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره آن پاسخ نداده است. در این میان، شرکت داسو این گزارش‌ها را رد کرده و اعلام کرده است دلیل انتخاب شرکت ریلاینس، مسائل صنعتی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره‌گیری وزیر اول اسکاتلند از سمت خود

 

به گزارش تابناک به نقل از الجزیره، وزیر اول اسکاتلند از سمت خود کناره‌گیری کرد. 

«حمزه یوسف»، وزیر اول اسکاتلند، طی نطقی تلویزیونی از سمت خود اعلام کناره‌گیری کرد. 

وی طی این نطق گفت: «‌حاضر نیستم ارزش ها و اصول خود را معامله کنم یا صرفاً برای حفظ قدرت با کسی معامله کنم.»

یوسف افزود که تا زمان تصدی وزیر اول جدید در سمت خود باقی می‌ماند. 

دیگر خبرها

  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • کناره‌گیری وزیر اول اسکاتلند از سمت خود
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟