Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:56:55 GMT

دفتر کنسولگری عراق در اصفهان فعال شود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۵۵۸۶

دفتر کنسولگری عراق در اصفهان فعال شود

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: فعالیت دفتر کنسولگری عراق در این استان به منظور تسهیل در صدور روادید و ارائه خدمات امور کنسولی به زائران اربعین حسینی باید آماده و فعال شود.

به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان همچنین بر رصد و جلوگیری از ایجاد اختلال سامانه سماح، بیمه حوادث زائران مراسم اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی دقیق از قوانین و مقرارت کشور عراق باید صورت گیرد تا بروز رفتار نیک و اسلامی در زائران ایرانی بیشتر نمایان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خواستار اطلاع رسانی بهنگام در خصوص خطرات سفر بیماران و افراد پرخطر، فعال شدن کارگروه های تخصصی، اطلاع رسانی از قوانین خروج از کشور شد و اضافه کرد: ثبت نام زائرین باید از طریق سامانه سماح و سازمان حج و زیارت انجام و با متخلفان برخورد شود.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی همواره مردمی بوده و باید مردمی بودن آن حفظ شود بر بهره گیری از ظرفیت تشکل های صنفی و مردم نهاد از جمله اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و خیران در برگزاری باشکوه این راهپیمایی تاکید کرد.
وی اظهارداشت: 30 سال پیش که رزمندگان به عشق کربلا به نبرد می پرداختند کسی تصور نمی کرد روزی سفر به کربلا با این عظمت و شکوه و در قالب راهپیمایی عظیم به عنوان یک گردهمایی بزرگ اسلامی و شیعی انجام شود و این دستاوردی بزرگ است.
مهرعلیزاده با اشاره به فعال شدن ستاد اربعین در 24 شهرستان استان اصفهان گفت: جلسات کارگروه ها باید به صورت دقیق و با بررسی مسائل اساسی دنبال شود.
وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت ها و ارزش های دولت و ملت عراق، مردم محوری، تسهیل گری، مدیریت انتظارات و هماهنگی باید محور فعالیت ها باشد، افزود: ایجاد فضای معنوی و فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات لازم برای زائران الزامی است و نباید از عشق و خلوص آنان در طول سفر کاسته شود.
استاندار اصفهان، هدف قیام امام حسین (ع) را آزادی خواهی، اصلاح امور، استقرار بیشتر ارزش های دینی، امر به معروف و نهی از منکر و ترجیح شهادت با عزت به زندگی با ذلت برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: همه اینها مفاهیمی است که در عین حال که ریشه الهی، اعتقادی و باور دینی دارد در اصلاح امور مردم در طول تاریخ منعکس شده است و تجلی آن پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل یک دولت و حکومت اسلامی ظهور یافت.
مهرعلیزاده به اقدامات تروریستی اهواز و حمله به سفارت ایران در بصره اشاره کرد و افزود: دشمنان حتی در محکوم کردن حادثه ای به این روشنی نیز خصمانه و ضد بشری عمل کردند و اقدام تروریستی روز گذشته در جریان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز نشان داد که دشمن زبون و پست شده و به دنبال کشتن مردم بی گناه است.
در این جلسه مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری، مسئول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در استان، جانشین سپاه صاحب ‌الزمان، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیر حج و زیارت استان اصفهان گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده برای برگزاری باشکوه راهپیمایی عظیم اربعین ارائه کردند.
6994 / 2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ستاد اربعين اربعين 97 اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس گفت: نشست هم اندیشی با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان برای تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه‌های خدمات شهری، فرهنگی و عمرانی برگزار شد.

 شو وی سرکنسول چین در بندرعباس نیز گفت: کنسولگری چین در بندرعباس نخستین کنسولگری چین در ایران است که با هدف شناسایی ظرفیت‌های استان هرمزگان راه اندازی شده است.

«بریک سادیکوف» کنسول قزاقزستان در بندرعباس نیز از شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس دعوت کرد تا از شهر آکتو قزاقستان بازدیدکنند و عقد خواهرخواندگی دو شهر بندرعباس و آکتو در کشور قزاقستان امضا شود.

مصیب نظری رئیس شورای شهر بندرعباس نیز گفت: به دنبال گسترش روابط خواهرخواندگی شهر بندرعباس با شهر‌های کشور‌های چین و قزاقستان هستیم.

در پایان این مراسم با سفره افطاری از میهمانان پذیرایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی مردمی اعلام انزجار از جنایت صهیونیست‌ها، امروز در اصفهان
  • راهپیمایی مردم اصفهان در دفاع از مردم غزه، فردا
  • ◄ به کارگیری نخستین اتوبوس برقی در خط گردشگری اصفهان
  • راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان
  • فعالیت ۲ خط اتوبوس گردشگری در اصفهان
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • حمله به کنسولگری ترکیه در هانوفر آلمان
  • فعالیت ستاد سیل خدمات شهری در کنار ستاد سفر شهر اصفهان
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • وزش باد پدیده غالب اصفهان/ موج بارشی جدید پنجشنبه فعال می‌شود