Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@01:49:05 GMT

برگزیت، پایان کار خانم نخست وزیر خواهد بود؟!

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۵۶۹۸

برگزیت، پایان کار خانم نخست وزیر خواهد بود؟!

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، سرنوشت برگزیت را احتمال دارد عملکرد حزب کارگر بریتانیا تعیین کند، البته اگر بداند چه می‌خواهد بکند. در حالی‌که مذاکرات میان بریتانیا و اتحادیه اروپا درباره برگزیت هنوز به نتیجه نرسیده، بسیاری از اعضای حزب کارگر فکر می‌کنند که این حزب اپوزیسیون چپ میانه قدرت و نیز وظیفه دارد که خواستار برگزاری یک همه‌پرسی جدید بشود و نتیجه‌ یک چنین همه‌پرسی انصراف بریتانیا از ترک اتحادیه اروپا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رهبری حزب کارگر مدت هاست که با این ایده مقابله کرده است. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، از برگزاری انتخابات پیش از موعد حمایت می‌کند. او روز یکشنبه به بی‌بی‌سی گفت که انتخابات جدید را بر همه‌پرسی درباره برگزیت ترجیح می‌دهد. او با اشاره به ضعف نخست وزیر بریتانیا، ترزا می گفت: «دولت به نظر قوی نمی‌آید.»

 

کوربین گفت: «ترجیح ما انتخاباتی پارلمانی است که پس از آن بتوانیم با اروپا درباره روابط آینده‌مان مذاکره کنیم.»

 

او افزود که ابتدا منتظر نتیجه اجلاس سالانه این حزب خواهد بود. کوربین افزود که اگر اعضای حزب خواهان انجام همه‌پرسی باشند، رهبری حزب به نظر آنان احترام خواهد گذاشت.

 

اجلاس سالانه چهارروزه این حزب روز یکشنبه ۲۳ سپتامبر (اول مهر) در لیورپول آغاز شده است.

 

کوربین به اتحادیه اروپا با دیده تردید می‌نگرد. او در سال ۱۹۷۵ مخالفتش را با ورود بریتانیا به اتحادیه اروپا اعلام کرده بود. کوربین تاکنون با همه پرسی دوم درباره برگزیت مخالفت کرده، اما در این میان، به‌ویژه از وقتی که اتحادیه اروپا طرح‌های ترزا می برای برگزیت را نپذیرفته، جو تغییر کرده است.

 

 

به گزارش ساندی تایمز، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه‌کار این کشور، به لحاظ سیاسی درمانده شده و از این رو در حال تدارک طرحی اضطراری برای برگزاری انتخابات جدید در ماه نوامبر است. ترزا می می‌خواهد از این طریق هم مذاکرات برگزیت و هم پست خود را نجات دهد.

 

ترزا می در سال گذشته برای دستیابی به پشتیبانی بیشتر اعلام کرده بود که انتخابات جدید برگزار می‌شود. اما برنامه او موفقیت‌آمیز نبود. از آن زمان تاکنون نخست وزیر بریتانیا با اکثریت بسیار ضعیفی حکومت کرده و از جناح‌های مختلف به او حمله می‌شود. از این رو در بریتانیا اغلب درباره کناره‌گیری احتمالی می گمانه‌زنی می‌شود.

 

احتمال دارد که نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه ۲۴ سپتامبر با معضلی جدید روبه‌رو شود. به گزارش روزنامه "تلگراف"، اعضای کابینه می درصددند در نشست‌شان در لندن از می بخواهند که یک "طرح ب"، طرحی بدیل، برای مذاکرات راجع به خروج از اتحادیه اروپا ارائه دهد. در غیر این صورت، امکان استعفای چند وزیر از کابینه وجود خواهد داشت، از جمله استر مک‌وی، وزیر کار و پنی موردانت، وزیر امور توسعه بین الملل.

 

پیش از این در اعتراض به طرح‌های می برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دیوید دیویس، وزیر امور برگزیت و بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا، از مقام خود کناره‌گیری کرده‌اند. هر دو از طرفداران سرسخت برگزیت هستند.

 

بریتانیا حدود شش ماه دیگر (۲۹ مارس ۲۰۱۹) می‌خواهد از اتحادیه اروپا خارج شود. می چندی پیش نیز در اجلاسی غیر رسمی در زالتسبورگ با پاسخ رد اتحادیه اروپا روبرو شد و پس از آن با لحنی تند خواستار احترام بیشتر از سوی این اتحادیه شد.

 

 

می در سخنرانی خود گفت این "غیرقابل قبول" است که اتحادیه اروپا در مراحل آخر مذاکرات، پیشنهاد او موسوم به طرح چکرز را "بدون توضیح مشروح یا ارائه برنامه جایگزین" رد کرده است.

 

می تاکید کرد که او "نتیجه همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را تغییر نخواهد داد و باعث تجزیه کشورش هم نخواهد شد."

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترزا می برگزیت جرمی کوربین اتحادیه اروپا جام نیوز بریتانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، کارکنان معترض فرودگاه هیثرو می‌گویند اعتصاب خود را از ۱۸ اردیبهشت آغاز خواهند کرد. پیش از آنان نیز کارکنان بخش سوخت گیری فرودگاه اعلام کردند به مدت ۷۲ ساعت دست از کار خواهند کشید.
اتحادیه کارکنان فرودگاه هیثرو مقامات این فرودگاه را به بی توجهی به خواست کارکنان متهم و اعلام کردند در حالی که مدیران از پاداش‌های کلان بهره می‌برند حاضر نیستند به حد اقل نیاز‌ها و خواسته‌های کارکنان توجه کنند.
این چندمین بار در دو سال اخیر است که کارکنان هیثرو، بزرگترین فرودگاه اروپا در اعتراض به آنچه که بی توجهی به خواست کارکنان خواندند دست به اعتصاب می‌زنند.
بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس به ویژه پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت با سرعت بیشتری رو به افزایش گذاشته است.

 

دیگر خبرها

  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه