Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:25:49 GMT

حوزه علمیه باید انقلابی و حاضر در صحنه باشد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۵۸۹۲

حوزه علمیه باید انقلابی و حاضر در صحنه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن مصلح عصر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس مرهون مجاهدت شهدا و ایثارگران و مدافعانی است که عزت و سربلندی و امنیت را برای این کشور به ارمغان آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه برازجان افزود: به برکت خون شهدا و مجاهدت های رزمندگان و فرهنگ ایثار است که این کشور بیمه شده است؛ استکبار جهانی در جنگ نظامی ناکام بود و در فتنه سیاسی هم به تدبیر رهبر و حضور مردم در صحنه توطئه هایش خنثی شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دشمن سعی می کند از طریق جنگ روانی و اقتصادی مردم را تحت فشار قرار دهد تا از آرمان های خود دست بردارند، بنابراین در چنین شرایطی نیاز است فضای تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم همچون که در هشت سال دفاع مقدس این تهدید به فرصت تبدیل شد.

حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه زمانی ما از داشتن سیم خاردار هم محروم بودیم گفت: در حال حاضر با پیشرفت های صورت گرفته این کشور در عرصه ساخت سلاح نظامی به رشد و توانمندی رسیده است.

امام جمعه برازجان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اظهار داشت: حوزه علمیه باید انقلابی، حاضر در صحنه، پیوسته، کوشا، پویا و آگاه به زمان باشد و نقش و رسالت خود را مطابق با زمان انجام دهد همچون که در دوران دفاع مقدس طلاب انقلابی حوزه را مدیریت می کردند و اکنون نیز در جبهه نبرد مقاومت و دفاع از حرم هم این طلاب انقلابی هستند که نقش ایفا می کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که مردم مشکلات زیادی دارند حوزه های علمیه باید به گونه ای عمل و نقش خود را ایفا کنند که مشکلات مردم کاسته شود.

حجت الاسلام مصلح با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام بحرینی مدیر سابق مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان و آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام وحیدی مدیر جدید گفت: این مدرسه سال به سال به حضور ایشان سیر تکاملی خود را طی کرد و در حال حاضر زمینه فعالیت و خدمت طلاب این مدرسه در جامعه فراهم شده است.

بهبود کیفی حوزه‌های علمیه

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نیز با تسلیت ایام ماه محرم گفت: خانواده شهدا بهترین الگو برای جامعه امروز ما هستند و بعد از گذشت هزار و ۴۰۰ سال از قیام امام حسین(ع) همان الگو را به ما نشان دادند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه با تقدیر از تلاش های مدیر، کادر اجرایی و اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان گفت: تلاش های بی دریغ حجت الاسلام بحرینی طی پنج سال فعالیت در این مدرسه ستودنی است و ایشان در این مدت مدرسه را هم به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری ارتقا دادند.

وی افزود: علاوه بر انجام فعالیت های نرم افزاری در مدرسه ایشان پیگیر کارهای عمرانی و ساخت ساختمان جدید مدرسه هم بودن که بحمدالله تا کنون این ساختمان پیشرفت خوبی داشته است، البته نیاز است از خیرین برای تکمیل آن کمک گرفت تا هر چه سریعتر این ساختمان نیز به بهره برداری برسد.

حجت الاسلام خدری با تقدیر از حجت الاسلام وحیدی مدیر جدید مدرسه علمیه سفیران هدایت به جهت پذیرش مسئولیت مدیریت این مدرسه گفت: امید است با حضور ایشان روند پیشرفت و رشد و بالندگی این مدرسه رو به جلو حرکت کند و شاهد ارتقای کیفی طلاب این مدرسه باشیم.

مدیر حوزه علمیه اسان بوشهر بر لزوم ارجح دانستن کیفیت بر کمیت تاکید کرد و گفت: رویکرد حوزه های علمیه و آیت الله اعرافی بدین گونه است که به کیفیت افزوده شود و طلبه بتواند به عنوان یک فاضل جوابگوی نیاز جامعه باشد.

وی با بیان اینکه امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد ابراز داشت: با توجه به هجمه ها و پمپاژ شبهات به جوانان از سوی دشمن وظیفه و رسالت حوزه علمیه در روشنگری به مردم نسبت به دیروز سنگین تر شده است و روحانیون باید در این شرایط آگاه به زمان باشند و با حضور بیشتر  در بین مردم در بصیرت افزایی به آنان نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام محمد جواد بحرینی مدیر سابق مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان در این آیین با تقدیر از همکاری همه کادر اجرایی و اساتید و طلاب این مدرسه علمیه در شکوفایی و بالندگی حوزه علمیه گفت: بزرگترین افتخارم خدمت به سربازان امام زمان(عج) است.

وی افزود: مهمترین و بالاترین درجه ای که خداوند متعال به من داد همین خدمت به طلاب است و در این مسیر از همه کسانی که کمک کردند تا این مدرسه رو جلو حرکت کند تشکر می کنم.

حجت الاسلام احمد وحیدی مدیر جدید مدرسه علمیه سفیران هدایت براجان نیز در این آیین با تسلیت ایام ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: همه داشته ها و توان خود را در راه اعتلای حوزه علمیه بکار می گیرم و در این راه از خداوند متعال و امام زمان(عج) یاری می طلبم.

مدیر جدید مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان علم و تزکیه را بهترین جهاد عنوان کرد و ابراز داشت: جهاد امروز جهاد علم و تزکیه است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیری از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام بحرینی تقدیر به عمل آمد و طی حکمی از سوی حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، حجت الاسلام احمد وحیدی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه سفیران هدایت برازجان معرفی شد.

کد خبر 4410507

منبع: مهر

کلیدواژه: برازجان بوشهر حوزه علمیه بوشهر رضا خدری ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد شهرکرد هفته دفاع مقدس مراسم عزاداری گرگان رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود

به گزارش قدس خراسان، حبیب قاآنی اظهار کرد: تئاتر «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام" به نویسندگی وکارگردانی نوید اسدیان از یکشنبه ۹ اردیبهشت در سالن شماره دو پردیس تئاتر مستقل واقع دربلوار صارمی، بین میدان حافظ و صارمی ۵۰ به روی صحنه می‌رود.

مدیر رسانه‌ای تئاتر «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام" بیان کرد: این تئاتر داستان پسر جوان شهرستانی که به شهر بزرگ آمده ولی اوضاع طبق خواسته او پیش نمی‌رود و او تلاش می‌کند تا خودش را در جامعه ثابت کند، در این تئاتر کمدی محمد حسین خسروی به ایفای نقش می‌پردازد.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل نمایش می‌توان به دستیار کارگردان معین تیموری و محمد حسین خسروی، مدیر روابط عمومی کیان صنعتی رودی، طراحی پوستر سلیم واحدی و منشی صحنه نازنین پهلوان زاده اشاره کرد.

قاآنی افزود: تئاتر "هشتگ، بچه شهرستانی‌ام "از ۹ اردیبهشت ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان جهت رزرو بلیت می‌توانند به سایت گیشات مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • «حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • (عکس) تصویر‌ی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • لیست تیم ملی ایران برای لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور ناز کردند، عبادی‌پور حاضر در صحنه!
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر