Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@09:20:49 GMT

ارزان‌ترین و گران‌ترین شهرهای توریستی

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۶۱۴۷

تیک نوشت: ماهی در سیشل گران‌ترین و کیپ تاون در آفریقای جنوبی ارزان‌ترین شهرهای جهان برای سفرهای طولانی است. آنگونه که  Post Office در گزارش خود آورده است، هزینه یک سفر طولانی به شهرهایی همچون ابوظبی و دوبی در امارات از هزینه‌های سفر به شهرهایی همچون  لس‌آنجلس  و لاس‌وگاس بیشتر است. البته این آمارها  از دیدگاه جهانگردان مجرب مقایسه چندان دقیقی نیست، چراکه هزینه هتل و پرواز در آن محاسبه نشده و تنها هزینه‌های رایج در محل درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در مقابل در گزارش  پایگاه داده‌های آماری Numbeo  که شرایط زندگی در شهرهای مختلف را به لحاظ هزینه‌های جاری زندگی، شاخص‌های مسکن، مراقبت‌های بهداشتی، ترافیکی و جرم و آلودگی براساس اطلاعات کاربران گزارش می‌دهد، هند ارزان‌ترین کشور دنیا برای مسافرت اعلام شده است.   اطلاعات این پایگاه آماری که با بررسی ۵۰ شاخص ازجمله قیمت اقامتگاه‌های مختلف، غذا، نوشیدنی، انواع رستوران و سوپرمارکت، پوشاک، تاکسی، فعالیت‌های تفریحی، صنایع همگانی (برق، تلفن، آب و…)، اینترنت و قبض موبایل  دسته‌بندی‌شده نشان می‌دهد که مولداوی، پاکستان، قزاقستان و نپال در میان فهرست ارزان‌ترین مقاصد گردشگری قرار دارند.    در عین حال مجمع جهانی اقتصاد در «گزارش رقابت‌پذیری سفر و گردشگری»، کشورها را براساس قیمت‌های رقابتی مقایسه کرده که ایران به‌عنوان انتخاب نخست «گردشگران مقتصد» معرفی شده است. رتبه‌های بعدی به کشورهای مصر، مالزی، اندونزی و بوتان اختصاص پیدا کرده، این درحالی است که هند به‌عنوان ارزان‌ترین کشور به انتخاب Numbeo، رتبه دهم این فهرست را به دست آورده و تایلند در جایگاه هجدهم قرار گرفته و سریلانکا رتبه بیستم را به دست آورده است.   ارزان‌ترین و گران‌ترین مقاصد گردشگری
به گزارش ایسنا، آفریقای‌جنوبی از جمله مقاصد ارزانی است که خیلی‌ها با توجه به درگیرهای داخلی و تبلیغات سیاه درباره شرایط اجتماعی و فرهنگی مردمش، آن را به‌عنوان گزینه سفر انتخاب نمی‌کنند، با این حال «Post Office» (یکی از بزرگترین زنجیره‌های خدمات مالی انگلیس) در گزارش سالانه که پاییز اخیر منتشر کرده «کیپ تاون» را در آفریقای‌جنوبی به‌عنوان ارزان‌ترین مقصد سفرهای بلندمدت معرفی کرده است. شاخص‌های این انتخاب میانگین قیمت مواد غذایی، نوشیدنی و خریدهای ضروری در ۳۴ مقصد سفر بوده است.   توکیو با سبدی شامل ۱۰ قلم مصرفی رایج در سفر به ارزش ۵۱.۴۸ پوند، با فاصله کمی از کیپ تاون، رتبه دوم این رده‌بندی را به‌دست آورده که پس از آن بالی (اندونزی)، مومباسا (کنیا) و هویی آن (ویتنام) قرار گرفته‌اند.  

آفریقای‌جنوبی پایین‌ترین ارزش ارزی را در دو‌سال اخیر داشته، به‌طوری که ارزش هر پوند انگلیس ١٨ یا ١٩ راند (واحد پولی آفریقای‌‌جنوبی) است، درحالی‌که زمستان گذشته ارزش این پول ۱۵ راند بود. به گزارش Post Office در شهری مثل «کیپ تاون» یک وعده شام که شامل پیش‌غذا، خوراک اصلی و دسر است، به همراه یک بطری نوشیدنی برای دو نفر فقط ۳۰ پوند می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه

با برهم خوردن روابط دیپلماتیک ایران و عربستان و یک وقفه طولانی در اعزام به حج و همچنین عدم ثبات امنیت در سوریه و کاهش شدید سفر زیارتی به دمشق؛ جدی ترین سفر زیارتی مردم به عتبات را می توان سفر به عراق جهت زیارت در شهرهای نجف و کربلا برشمرد.

سفری زیارتی که علاوه بر ایام اربعین نیز در همه ایام سال مشتاقان فراوانی دارد و هیچگاه نمی توان دو شهر زیارتی نجف و کربلا را بدون زائران ایرانی تصور کرد.

اما شاید بتوان هزینه های سفر به عتبات را به عنوان یکی از چالش های اصلی مردم تلقی کرد. هزینه هایی که گاهی چنان سرسام آور می شود که بسیاری از مشتاقان زیارت اباعبدالله الحسین (ع) از این سفر منصرف شده و ترجیح می دهند همان مبلغ را صرف پر کردن چاله های زندگی خود کنند.

سوالی که مطرح می شود این است که با وجود همجواری و همسایگی ایران و عراق و همچنین روابط دیپلماتیک بسیار عالی و همچنین ادعای دولت مبنی بر حمایت از سفر به عتبات چرا هزینه های سفر زیارتی به عراق انقدر بالاست تا حدی که سفر به کشوری مانند ترکیه گاها ارزان تر تمام می شود؛ حتی سفر به ترکیه شامل حمایت هایی که دولت ادعا می کند به سفر عتبات اختصاص می دهد نمی شود.

با مقایسه چند تور آنلاین به راحتی می توان اختلاف قیمت بین سفر به عتبات و سفر به ترکیه را متوجه شد.

حتی در سفر با تعداد روزهای یکسان نیز سفر به ترکیه از عتبات ارزان تر تمام می شود که وجود دست دلالان را نمی توان نادیده گرفت.

دولت سال گذشته برای حمایت از سفرهای زیارتی، ارز با نرخ ثابت اختصاص داد؛ به طوری که زائران با ارز ۳۵ هزار تومانی به زیارت اعزام می‌شدند اما در این دوره ارز حمایتی دولت حدود ۴۵ هزار تومان به دست شرکت‌های مجری سفر عتبات می‌رسد؛ یعنی بیش از ۲۵ درصد گران‌تر!

بخش جالب تر اینجاست که در سال جدید هزینه سفر عتبات حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هر بسته اعزام رشد داشته است.

از این روز طبق گفته سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت «حدود ۶۰ درصد قیمت سفر هوایی به پرواز اختصاص دارد که با نرخ ریالی در اختیار زائران قرار می‌گیرد» که بر این اساس اختصاص ارز جهت سفر به عتبات صرفا شامل سفر هوایی بوده و سفرهای زمینی شامل هیچگونه ارز مسافرتی نمی شود و افرادی که تصمیم به سفر زمینی به کربلا و نجف را دارند باید تمام و کمال هزینه سفر را از جیب مبارک پرداخت کنند و این موضوع به خودی خود باعث تبعیض بین قشر مرفح و سایر اقشار که پول سفر هوایی را ندارند می شود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228204 برچسب‌ها کربلای معلی ترکیه

دیگر خبرها

  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی است
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی