Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - احزاب و تشکل های سیاسی کشور هم صدا با مردم و مسئولان در سراسر ایران با صدور اطلاعیه های جداگانه حمله تروریستی روز شنبه اهواز را که منجر به شهادت 25 تن از مردم بی گناه و مجروح شدن 63 نفر دیگر شد، محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، حزب مردم سالاری در اطلاعیه خود تاکید کرد: در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، خوستان و اهواز سرزمینی که طی هشت سال دفاع مقدس زیر حملات دشمن بعثی و حامیان جهانی آن مقاومت کرد و مرارت های فراوانی را تحمل کرد بار دیگر هدف حملات ددمنشانه دشمنان این مرز و بوم و مخالفان آرامش مردم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اطلاعیه آمده است: این جریان تروریستی اگر چه در ظاهر خود را حامی مردم می داند اما در عمل با حمله به جمعی از افراد بی گناه از جمله زنان کودکان نهایت خشونت و سبعیت خود را در معرض دید جهانیان قرار داد تا بار دیگر اثبات شود ایران و ایرانی بزرگترین قربانی تروریسم است.
این اطلاعیه می افزاید: حامیان این جریان تروریستی که دستشان به خون زنان و کودکان آلوده شده ریشه در برخی رژیم های مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی دارند.

** تهوع آورترین بخش ماجرا، رفتار زشت بوق های استکباری است
جامعه اسلامی مهندسین نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد: باز هم دست ترور از آستین خون آلود استکبار و اذنابش بیرون آمد و ایران را در ماتم شهادت هموطنانمان به سوگ نشاند. درست در سالروز حمله صدام دیکتاتور به ایران اسلامی گروهی وحشی قلب عزیزانمان را نشانه رفتند.
در این بیانیه آمده است: برای تروریست هایی که سی و یکم شهریور، اهواز را به خون مردم ایران رنگین کردند فرقی نمی کرد که این ایرانی عرب باشد یا لر، کودک یا بزرگ، زن باشد یا مرد، سپاهی باشد یا ارتشی یا سرباز فقط یک چیز دشمنان ایران را سیراب می کند و آن هم به خون غلطیدن مردمی است که راه سیدالشهداء (ع) را در نفی زور و انتخاب زندگی شرافتمندانه ولو با شهادت در راه خدا برگزیده اند.
این بیانیه می افزاید: تهوع آورترین بخش ماجرا، رفتار زشت بوق های استکباری است. آنان که در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ملت مظلوم ایران یا مهر سکوت بر دهان زده بودند و یا بلندگوی دیکتاتوری بودند که در نهایت بدست خودشان سرنگون شد، با وقاحت تمام زیرلوای جریان آزاد اطلاع رسانی با مسببین این حادثه شوم گفت وگو می کنند.
در بیانیه آمده است: استکبار نمی داند که هرچه تهدید کند، هر مقدار که تحریم نماید و هر اندازه که از مردم این دیار خون بریزد ما را متحدتر، منسجم تر و پا برجاتر درمسیرسیدالشهداء(ع) می کند که همانا ترجیح مرگ با عزت بر زندگی با ذلت است.
این بیانیه می افزاید: آمریکا، انگلیس، صهیونیست، آل سعود و دار و دسته اشان کورخوانده اند که روزی ذلت مردم ایران را ببینند و البته عروسک های خیمه شب بازی این سیرک و این گروه های تروریستی باید بدانند که انتقامی بس بزرگ پس خواهند داد و پاسخ خون های به ناحق ریخته شده را ده ها برابر سخت ترو شدیدتر خواهند گرفت.

** این جنایات تروریستی حقانیت ایران و حقارت بیگانگان را به دنیا اثبات می کند
حزب اسلامی ایران زمین نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد: به شهادت رسیدن جمعی از نظامیان جان بر کف و هموطنان عزیز و بی گناه و زخمی شدن جمع کثیری از مردم همیشه در صحنه مایه تاثر و اندوه شده است.
این بیانیه می افزاید: این مصیبت مولمه را به خانواده های شهداء عمیقا تسلیت عرض کرده و و برای مصدومین و مجروحین شفای عاجل و صحت و سلامتی خواستار است.
در این بیانیه آمده است: اما بدخواهان و دشمنان ایران زمین بدانند این جنایات تروریستی، حقانیت جمهوری اسلامی ایران و حقارت و زبونی بیش از پیش کوردلان وابسته به بیگانگان را به دنیا اثبات می کند.

** تجزیه‌طلبان قادر به سوءاستفاده از مطالبات و نارضایتی‌های مردم ایران نیستند
بیانیه حزب اتحاد ملت نیز با صدور بیانیه ای ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدا و داغدار و نیز همدردی با مجروحان و آسیب‌دیدگان این حادثه، عاملان این حمله‌ تروریستی و حامیان سیاسی، مالی و رسانه‌ای‌شان را قاطعانه محکوم کرد و تأکید کرد در چنین شرایطی پیام مجموعه حاکمیت در فضای داخلی ایران باید همدلی و پذیرش گفت وگو و آشتی ملی باشد.
در این بیانیه آمده است: اقدام وحشیانه و تروریستی روز گذشته در اهواز و در سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران و ‌در آستانه سفر رئیس جمهوری برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل باعث شهادت سربازان فداکار وطن و جمعی از هموطنان بی‌گناهمان شد.
در این بیانیه آمده است: در زمانه‌ای که ایران در معرض تنگناها و تهدیدات گوناگون است و در گرداگرد ایران‌زمین گروه‌هایی در کمین نشسته‌اند و مترصد فرصت برای بر هم‌ زدن ‌امنیت و انسجام ایران هستند، پر واضح است که بیش از پیش باید به مؤلفه‌هایی پرداخت که موجب تقویت انسجام ملی است.
این بیانیه می افزاید: گروه تروریستی تجزیه‌طلب الاحوازیه که مسئولیت این جنایت را پذیرفته است، گروهی است که به پشتوانه اربابان خود در منطقه و جهان با ادعای آزادی‌بخشی، خون کودکان و زنان و مردان ایران را می‌ریزد و اکنون روشن‌تر شد که در پس این این نوع ادعاهای واهی حاصلی جز خشونت، ویرانگری، ترور و ناامنی وجود ندارد.
در این بیانیه آمده است: همراهی و هم‌صدایی و‌ اتحاد یکپارچه مردم ایران پس از این حمله تروریستی نشان داد که تجزیه‌طلبان قادر به سوءاستفاده از مطالبات و نارضایتی‌های مردم ایران نیستند. مردمی که از خشونت، جنگ و ترور گریزانند و اگر خواسته‌ای دارند، در همه حال ترجیح می‌دهند با نگاهی صلح‌آمیز و‌ مدنی پیگیر آن باشند و‌ در سخت‌ترین شرایط امیدی به براندازان و خشونت‌طلبان برای تحقق مطالبات خود نمی‌بندند.

** تا جان در بدن داریم برای تداوم راه شهیدان خواهیم ایستاد
جبهه پیشرفت رفاه و عدالت نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد: جهان بار دیگر در آستانه نشست شورای امنیت با هدف تخریب شخصیت صلح طلب ایران بزرگ و متمدن شاهد بروز حوادث تروریستی آن هم در سالروز ایام دفاع مقدس و به شهادت رساندن عده ای مردم بی گناه در شهر اهواز بودند.
این بیانیه می افزاید: دنیا هنوز فراموش نکرده ایران اسلامی سال های سال قربانی تروریسم خبیث از ترور مردم تا مسئولان عالی رتبه کشورمان بوده و هست و در تمام این سال ها با صبر و ایستادگی، شهادت را رمز مقاومت و اقتدار ایران اسلامی دانسته و در تاریخ ثابت نمود صدام و صدامیان و مزدوران باقی مانده و منافقان کور دل بارها سعی کردند با انجام عملیات غیر انسانی ایران را وادار به تسلیم برابر ظلم و سلطه شیطات بزرگ نماید اما کور خواندند.
در این بیانیه آمده است: ملت ایران از مکتب امام حسین(ع) شجاعت و شهادت را آموخته و این بار در شرایط دشواری که کشورهای زورگو و ابر قدرت های جنایتکار با اعمال تحریم های گسترده بر سر مردم ما وارد کردند اعلام می کنیم ملت ایران این اقدام خباثت آمیز و کثیف به شهادت رساندن عده ای از هموطنان، زنان و کودکان بیگناه را محکوم کرده و یقیین بدانند تا جان در بدن داریم برای تداوم راه شهیدان و آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ وحدت و انسجام اسلامی با پذیرش تمام سختی ها خواهیم ایستاد.

** کوردلان بدانند که سرزمین ایران هرگز از فوج شیران شرزه خالی نخواهد ماند
حزب کارگزاران سازندگی استان خوزستان نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد: خبر تاسف‌برانگیز و مصیبت دلخراش به شهادت رسیدن و زخمی شدن جمعی از مردم و نیروهای مسلح کشورمان در حین مراسم رژه یادواره هفته دفاع مقدس شهرستان اهواز را به ملت شریف ایران و مردم شهیدپرور استان خوزستان تسلیت عرض می‌کنیم.
در این بیانیه آمده است: این جنایت توسط عناصر فرومایه‌ای صورت گرفته که تمام فکر و ذکر و توان خود را چشم بسته در اختیار دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه ای ایران قرار داده اند. کوردلان بدانند که سرزمین ایران اسلامی هرگز از فوج شیران شرزه خالی نبوده و نخواهد ماند و تلاش‌های دشمنان ایران تنها باعث اتحاد و همبستگی و همدلی بیشتر مردم شریف خوزستان خواهد شد.

** اقدامات کور و مزورانه اثری نخواهد گذارد
حزب ندای ایرانیان نیز در محکومیت حادثه تروریستی اهواز بیانیه ای صادر و تاکید کرد: سی وهفت سال قبل دشمنان قسم خورده ملت ایران در جنگی تمام عیار اراده و عزم مصمم ملت بزرگ و نستوه ایران را آزمودند.
این بیانیه می افزاید: در آن روزگار سخت و دشوار جبهه‌ای گسترده از مرزهای شمال غرب کشور تا اعماق خلیج فارس علیه ملت ایران گشودند. برخی دشمنان با جنگ افزار، برخی دولت های منطقه با ثروت و برخی دیگر با حمایت های معنوی علیه ملت و کشور تازه آزادی یافته ای صف گشودند که دمکراسی و استقلال را در نتیجه انقلابی مردمی تجربه می‌کرد.
در این بیانیه آمده است: آن روز رشادت، مقاومت، ایستادگی و شکوه استغنای ملت بزرگ و ژرف‌اندیش ایران بر همگان عیان گشت. در ارتفاعات صعب العبور غرب و سرزمین تفتیده در خون و شهادت جنوب، مقاومت مردم عزیز و زجر کشیده اهواز، آبادان، خرمشهر ، شادگان، سوسنگرد، دزفول و جای جای خوزستان همیشه قهرمان، حدیث ماندگار تاریخ مجاهدت های ملت ایران گشت.
این بیانیه می افراید: خوزستان مردانه ایستاد تا ایران ماندگار بماند امروز جای تاسف است که تروریستها در 31 شهریور که نماد ایستادگی، مقاومت و شرف چنین ملتی است با اقدامی تروریستی پنجه بر رخسار مردم ایران کشیدند.
در این بیانیه آمده است: اما دشمنان بدانند، این قبیل اقدامات کور و مزورانه که در راستای ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی است هرگز در اراده مصمم چنین کشوری که مظهر ثبات، امنیت و حیات در دنیای اسلام و خاورمیانه است اثری نخواهد گذارد.

** تصاویری جنایات از خاطره جمعی ایرانیان پاک نخواهد شد
حزب اعتماد ملی نیز در محکومیت حادثه تروریستی در رژه اهواز بیانیه ای صادر و تصریح کرد: سی و هشتمین سالگرد حمله نظامی عراق و دیگر کشورهای حامی‌اش با خبر شهادت شماری از شهروندان و نظامیان کشورمان در رژه هفته دفاع مقدس در اهواز هم‌ زمان شد. خبری ناگوار و تلخ که خبر از اقدام تروریستی دیگری علیه ملت بزرگ ایران می‌داد و سبب تاثر و اندوه فراوان ملت ایران و هر آنکه در سراسر جهان دل در گروی انسانیت داشت، شد.
این بیانیه می افزاید: هم‌زمانی این حادثه با آغاز هفته دفاع مقدس و در زمان برگزاری رژه نیروهای مسلح که برای نشان دادن عزت و اقتدار ایران اسلامی برگزار می‌شود و انتخاب شهر اهواز که در دوران دفاع مقدس یکی از نمادهای مقاومت و پیروزی بود، نشان از این واقعیت دارد که دشمنان جمهوری اسلامی ایران ناتوان از دیدن آرامش و امنیت مردم و اقتدار نیروهای مسلح کشورمان هستند و به همین دلیل در اقدامی کور در بی دفاع‌ترین حالت نیروهای مسلح کشورمان به روی آنان، اصحاب رسانه و حتی مردم عادی آتش گشودند و بار دیگر دشمنی خود را با ملت ایران و حافظان امنیت و مرزداران دلیر آشکار ساختند.
در این بیانیه آمده است: اما این بار نیز گرچه ایران سرافراز در سوگ شهادت فرزندان خود نشست اما برگ زرین دیگری از دلاوری‌ها و از خودگذشتگی مردم و نیروهای مسلح کشورمان در تصاویر به ثبت رسید و تروریست هایی که خیال خام لطمه به اقتدار نیروهای مسلح را در سر داشتند دیدند که تنها در گوشه ای از تصاویر منتشر شده از جنایات امروزشان سربازان و نظامیان چطور خود را سپر بلا و حافظ جان مردم اعم از زنان و کودکان و مردان کردند، تصاویری که به قطع از خاطره جمعی ایرانیان پاک نخواهد شد.

** دشمنان به درماندگی افتاده اند
حزب اراده ملت نیز در پی حادثه تروریستی در اهواز در بیانیه ای اعلام کرد: همزمان با سالروز تجاوز رژیم بعث به خاک مهین و همچنین در سومین روز شهادت سید مظلومان و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دشمنان کشور عزیزمان بازهم نشان دادند از هرگونه عقلانیت،گفتمان سیاسی و رفتارهای بشر دوستانه بدورهستند.
این بیانیه می افزاید: این گونه حرکات کوردلانه ثابت می کند دشمنان قسم خورده این ملک و ملت به چه درماندگی افتادند که به خون کودکان، زنان و جانباز 70درصد هم رحم نمی کنند.
سیام**1751**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حملات تروريستي اهواز احزاب رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۶۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، رژیم صهیونیستی به طور گسترده اقدام به دستگیری غیرنظامیان فلسطینی و شکنجه آنها کرده است. این موارد تنها خلاصه به مردان نمی‌شود و گزارش‌ها حاکی از دستگیری زنان و حتی کودکان خردسال توسط نظامیان صهیونیست است. 

به گزارش الجزیره، دولت فلسطین مستقر در غزه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای دستگیری و شکنجه کودکان از سوی ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. 

براساس بیانیه منتشر شده در این باره، از گروه‌های حقوق بشری و جامعه بین المللی خواسته شده است پس از شهادت وحشتناک فلسطینیان آزاد شده از بند اسراییل، اقدامات قاطعی در این زمینه انجام دهند.

در گزارش‌های منتشر شده از شهادت زندانیان فلسطینی در بند اسراییل که برخی از آنها حتی کمتر از ۱۲ سال داشته اند از شکنجه شدید، بدرفتاری و بی توجهی پزشکی به اسرا سخن به میان آمده است. 

این بیانیه تاکید دارد: شهادت این اسرا بار دیگر خوی شیطان صفتانه دشمن صهیونیستی را نشان داد. این مسئله مثال دیگری است که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی چگونه قوانین بین المللی و بشردوستانه را نقض کرده و به جنایت جنگی و نسل کشی خود علیه فلسطینیان در غزه ادامه می‌دهد. 

وزارت خارجه آمریکا سالانه گزارش‌هایی را درباره نقض حقوق بشر و شرایط زندانیان در جهان منتشر کرده و در صدر این لیست کشور‌های مخالف ایالات متحده را قرار می‌دهد. با این حال، واشنگتن همواره چشمان خود را به روی جنایات رژیم صهیونیستی بسته و هیچ گاه اشاره‌ای به کودکان فلسطینی در بند اسراییل نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • روزنامه عبری: ایران مهمترین پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • بیانیه دانشگاه شریف در واکنش به حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • حمله تروریستی راسک و چابهار طراحی اسرائیل بود
  • منافقین به اشد مجازات محکوم شوند