Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@00:10:17 GMT

تبدیل اشیا به ربات با «پوست رباتیک»!

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۶۳۷۷

تبدیل اشیا به ربات با «پوست رباتیک»!

پیشرفت در پوشش‌های رباتیک الهام گرفته از پوست طی چند سال گذشته افزایش یافته است. مانند ساختار‌های مارپیچی الهام گرفته از مار که به ربات‌ها اجازه می‌دهد تا روی سطوح مختلف بخزند.

به نظر می‌رسد محققان به جای ربات‌های مستقل، بیشتر به دنبال ساخت دستگاه‌های رباتیک افزودنی هستند.

ربات‌ها در نوع خود عالی هستند، اما ما می‌توانیم از رباتیک برای پیشرفت محیط و پر کردن اوقات فراغت خود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جان‌بخشی به بی‌جان

در حال حاضر یک تیم از دانشگاه ییل (Yale) با معرفی "پوست رباتیک" این ایده را به سطح جدیدی آورده است. این فناوری جدید که در اصل برای ناسا طراحی شده، به کاربران اجازه می‌دهد که اشیای بی‌جان را به حرکت درآورند.

این پوست‌های جدید از ورق‌های انعطاف‌پذیر با حسگر‌ها و محرک‌های ویژه در آزمایشگاه "ربکا کرامر بوتیگلیو" استادیار مهندسی مکانیک و علوم مواد در دانشگاه ییل ساخته شده است.

اگر این پوست بر روی یک شیء بدون شکل و ناپایدار مانند یک ساختار فومی قرار بگیرد، می‌تواند یک حرکت دائمی استاتیکی را به شکل یک ربات موقت در آن فراهم کند.

این اشیای متحرک می‌توانند برای انجام کار‌ها و وظایف مختلف مورد استفاده قرار گیرند. این فناوری به طرز معناداری طیف وسیعی از ربات‌های جدید را توسعه می‌دهد که می‌تواند برنامه‌های کاربردی جدیدی را در همه چیز از جمله عملیات جستجو و نجات و پوشیدنی‌ها ارائه دهد.

کاربران می‌توانند از تصورات و تخیل خود برای طراحی سیستم‌های رباتیک منحصر به فرد با توجه به نیاز‌های فردی خود استفاده کنند.

"بوتیگلیو" گفت: ما می‌توانیم این پوسته‌ها را روی هر شیء دلخواه قرار دهیم تا کار مشخصی را انجام دهد. سپس آن را درآورده و روی یک شیء دیگر برای انجام یک کار متفاوت بکشیم.

وی افزود: پس از آن می‌توانیم همان پوسته را از این جسم برداریم و آن‌ها را به یک پیراهن برای ساخت یک وسیله پوشیدنی فعال و متحرک متصل کنیم؛ بنابراین پوست رباتیک می‌تواند به شکل نامحدود برای ایجاد ربات‌های چند منظوره به کار رود.

ایده آل برای پشتیبانی فضایی

این فناوری برای اولین بار با مشارکت ناسا طراحی شده بود تا برای سیستم‌های رباتیک نرم استفاده شود. این فناوری قرار بود فضانوردان را در انجام مجموعه‌ای از وظایف با مواد قابل تغییر و تنظیم مجدد یاری کند.

با توجه به محدود بودن وسایل در ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS)، پوست‌های رباتیک یک راه حل مفید برای استفاده‌های مختلف از اشیای موجود و تبدیل آن‌ها به ابزار‌های مفید است.

به عنوان مثال می‌توانند روی یک تکه فوم اعمال شوند تا آن را به یک بازوی رباتیک تبدیل کنند و سپس برای ساخت یک مریخ‌نورد استفاده شوند.

هر وسیله‌ای در ایستگاه فضایی، از بادکنک گرفته تا کاغذ‌های مچاله شده به شکل توپ، به طور بالقوه می‌توانند به یک ربات هدفمند هدایت شده برای کمک به فضانوردان در وظایف دشوار و متنوع خود تبدیل شوند.

"بوتیگلیو" گفت: یکی از مهمترین مواردی که من در نظر گرفتم، اهمیت چند منظوره بودن ربات‌ها، به ویژه برای اکتشافات فضای عمیق یعنی جایی که محیط غیرقابل پیش‌بینی دارد، بود.

این مطالعه در Science Robotics منتشر شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری ربات رباتیک پوست رباتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است
  • (ویدیو) ربات چری در راه ایران
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • ببینید | ربات شاطر
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است