Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ایران سوم شد.

طرفداری- رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان روزهای 30 شهریور تا اول مهرماه در شهر ترناوای کشور اسلواکی برگزار شد که در پایان تیم ایران توسط عباس فروتن در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، امیرحسین مقصودی در وزن 65 کیلوگرم به مدال نقره رسید و ابوالفضل هاشمی در وزن 86 کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فدراسیون کشتی، تیم ایران با کسب 98 امتیاز در این رقابت‌ها به عنوان سوم رسید و تیم‌های روسیه و آمریکا به‌ترتیب با کسب 182 و 115 امتیاز اول و دوم شدند.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این مسابقات به‌شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم رضا علیجان‌زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل آندری ژلپ از اوکراین با نتیجه 12 بر 10 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریف آمریکایی، علیجان‌زاده از دور رقابت‌ها کنار رفت و چهاردهم شد.

در وزن 61 کیلوگرم مهدی عشقی در دور نخست در مصاف با ارطغرل قهوه‌چی از ترکیه با نتیجه 7 بر 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، عشقی از دور رقابت‌ها کنار رفت و شانزدهم شد.

در وزن 65 کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور اول با نتیجه 4 بر صفر بالاز هاکزر از اسلواکی را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر مقابل بود باتباتار از مغولستان به پیروزی رسید و در دور سوم مقابل فاتی ویسیلی از مقدونیه با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. مقصودی در این مرحله مقابل نیکولای گراهمز از مولداوی با نتیجه 11 بر 6 پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال و در یک کشتی نزدیک با نتیجه 8 بر 7 مغلوب ساین کازیریک از روسیه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 70 کیلوگرم امیرحسین کاووسی در دور اول مقابل گادجی مراد گادجیف از آذربایجان با نتیجه 18 بر 7 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. کاووسی ابتدا در این گروه با نتیجه 10 بر صفر تینو ریتینگر از آلمان را مغلوب کرد و در کشتی بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد استپان لیلیک از اوکراین گذشت و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار مقابل واسیلی دیاکون از مولداوی با نتیجه 10 بر 9 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 74 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول با نتیجه 11 بر صفر مارتین هورینیک از اسلواکی را شکست داد اما در دور بعد مقابل ساچین راتهی قهرمان آسیا از هند با نتیجه 4 بر 4 شکست خورد و با توجه به اینکه حریف هندی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیر آذربایجانی مغلوب شد، سوادکوهی از مسابقات حذف و نهم شد.

در وزن 79 کیلوگرم سجاد غلامی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر حسن فؤاد از مصر را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر 2 از سد تورنیکه کوینیکادزه از گرجستان گذشت و در دور سوم مقابل اصلانبک گوارامیا از روسیه با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد اما با توجه به شکست این کشتی‌گیر روس در مرحله نیمه‌نهایی مقابل کشتی‌گیر ژاپنی، غلامی از دور رقابت‌ها کنار رفت و هشتم شد.

در وزن 86 کیلوگرم ابوالفضل هاشمی در دور نخست دین اسلامبک تالایبیک اولو از قرقیزستان را با نتیجه 11 بر صفر مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل آندری هیکا از اوکراین با نتیجه 8 بر 2 پیروز شد و در دور سوم شوتارو یامادا از ژاپن را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. هاشمی در این مرحله مقابل عارف اوزن از ترکیه با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این مرحله مقابل دیمور میگنیشویلی از گرجستان با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 92 کیلوگرم عباس فروتن پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ارهان یایلاجی از ترکیه با نتیجه 11 بر صفر به برتری رسید. وی در دور سوم سانجیت از هند را با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. فروتن در این مرحله مقابل کوخ خوگایف از روسیه با نتیجه 11 بر یک به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 11 بر صفر علیشیر یرگالی از قزاقستان را از پیشِ‌رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم سجاد عزیزی در دور نخست مارتین لانگ از مجارستان را با نتیجه 11 بر صفر از پیشِ‌رو برداشت. وی در دور دوم مقابل ماگومد خان ماگومدوف از روسیه با نتیجه 6 بر صفر (ضربه فنی) مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه شانس مجدد رفت. عزیزی در این گروه ابتدا مقابل ریچارد دیچاتیلیتس از کانادا با نتیجه 12 بر صفر پیروز شد اما در کشتی بعد مقابل زوریکو اورتاشویلی از گرجستان با نتیجه 8 بر 6 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت و به عنوان هفتم رسید.

در وزن 125 کیلوگرم امیر یاری در دور نخست مقابل پاریس کاریپی از کشور آلبانی با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر کوتا تویاما از ژاپن را شکست داد. وی در دور سوم مقابل سوسلان کینچاگوف از روسیه با نتیجه 9 بر صفر (ضربه فنی) مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، یاری به گروه بازنده‌ها رفت و در این گروه با نتیجه 5 بر 5 اوکتای گونگور از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار مقابل حسن بای رحیم‌اف از کشور ازبکستان با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و پنجم شد.

رده‌بندی نفرات برتر به‌شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1 ــ احمد ادریس‌اف (روسیه) 2 ــ ناوین (هند) 3 ــ داتون فیکس (آمریکا) و آرسن هاروتونیان (ارمنستان) ... 14 ــ رضا علیجان‌زاده (ایران)

61 کیلوگرم: 1 ــ عباس گادجی ماگومدوف (روسیه) 2 ــ راماز تورمانیدزه (گرجستان) 3 ــ سیرباز تالگات (قزاقستان) و وازگن توانیان (ارمنستان) ... 16 ــ مهدی عشقی (ایران)

65 کیلوگرم: 1 ــ ساین کازیریک (روسیه) 2 ــ امیرحسین مقصودی (ایران) 3 ــ اریک آروشانیان (اوکراین) و نیکولای گراهمز (مولداوی)

70 کیلوگرم: 1 ــ حاجی مراد گادجیف (آذربایجان) 2 ــ رازامبک جمال‌اف (روسیه) 3 ــ برادی برگ (آمریکا) و واسیلی دیاکون (مولداوی) 5 ــ امیرحسین کاووسی (ایران)

74 کیلوگرم: 1 ــ مخی لویس (آمریکا) 2 ــ ابوبکر آباکاروف (آذربایجان) 3 ــ بات اردن بیامباسورن (مغولستان) و دیوید بیتانوف (روسیه) ... 9 ــ علی سوادکوهی (ایران)

79 کیلوگرم: 1 ــ هایاتو ایشیگورو (ژاپن) 2 ــ آرون بروکس (آمریکا) 3 ــ اورخان عباس‌اف (آذربایجان) و ادلان باتایف (اوکراین) ... 8 ــ سجاد غلامی (ایران)

86 کیلوگرم: 1 ــ عارف اوزن (ترکیه) 2 ــ دیپاک پونیا (هند) 3 ــ پاتریک زوروفسکی (مجارستان) و ابوالفضل هاشمی (ایران)

92 کیلوگرم: 1 ــ عباس فروتن (ایران) 2- علیشیر یرگالی (قزاقستان) 3 ــ ارهان یایلاجی (ترکیه) و اسخاب حمزاتوف (آذربایجان)

97 کیلوگرم: 1 ــ ماگومدخان ماگومدوف (روسیه) 2 ــ زاچری الام (آمریکا) 2 ــ سریک باکیتخانوف (قزاقستان) و زوریکو اورتاشویلی (گرجستان) ... 7 ــ سجاد عزیزی (ایران)

125 کیلوگرم: 1‌ــ سوسلان خینچاگوف (روسیه) 2 ــ الی مدهات عبدبرقوت (کانادا) 3 ــ حسن بای رحیم‌اف (آذربایجان) و سامهان جبرائیل‌اف (مولداوی) 5 ــ امیر یاری (ایران)

رده‌بندی تیمی: 1 ــ روسیه 182 امتیاز 2 ــ آمریکا 109 امتیاز 3 ــ ایران 98 امتیاز 4 ــ آذربایجان 91 امتیاز 5 ــ هند 84 امتیاز 6 ــ قزاقستان 66 امتیاز 7 ــ مولداوی 65 امتیاز 8 ــ ترکیه 62 امتیاز 9 ــ گرجستان 57 امتیاز 10 ــ اوکراین 48 امتیاز.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیزاده، اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در آسیا

به گزارش قدس آنلاین، ناصر علیزاده، نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران و دارنده سه مدال طلای آسیا و نقره بازی‌های آسیایی، در ادامه رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک، پایتخت قرقیزستان، در دیدار فینال مقابل نورسلطان تورسینوف، کشتی‌گیر کهنه‌کار قزاق و دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز آسیا، روی تشک رفت و در پایان با نتیجه پنج بر صفر به برتری رسید و اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

علیزاده پیش از این در دور نخست استراحت کرد و سپس با نتیجه هشت بر یک آتابک عزیزبیک‌اف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. او در دور نیمه‌نهایی نیز مقابل ماساتو سومی از ژاپن روی تشک رفت و در پایان به‌سختی و با نتیجه نزدیک یک بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

ایمان محمدی، دارنده مدال طلای امیدهای جهان و دو طلای آسیا، نیز در دیدار رده‌بندی وزن ۶۳ کیلوگرم، مقابل هائودانگ تان از چین روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز آسیا شد. او پیش از این در دور نخست استراحت کرد و سپس با نتیجه ۹ بر صفر کرار البیدهان از عراق را شکست داد اما در نیمه‌نهایی مقابل آیاتا سوزوکی از ژاپن با نتیجه سنگین یازده بر چهار شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

امیر عبدی، نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های برنز جوانان و امیدهای جهان، در دیدار رده‌بندی مقابل ابراگیم ماگمداف دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا از قزاقستان روی تشک رفت و با نتیجه چهار بر سه شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

عبدی پیش از این در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر مقابل علی محمد ال عبوداح از عراق به پیروزی رسید. او در دور دوم با نتیجه هشت بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت اما در این مرحله مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و مدال‌های طلای جهان از قرقیزستان با نتیجه سنگین دوازده بر دو شکست خورد و راهی رده‌بندی شد.

پیش از این پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز با شکست ۹ بر صفر مقابل حریف خود از کره‌ شمالی در دیدار فینال به مدال نقره رسیده بود.

امین میرزازاده، نماینده سنگین‌وزن ایران و دارنده مدال طلای جهان، آخرین نماینده ایران در پنج وزن نخست این رقابت‌هاست که تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلای به روی تشک خواهد رفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • علیزاده، اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در آسیا
  • علیزاده طلایی شد
  • عبدی از کسب مدال برنز بازماند 
  • کشتی فرنگی آسیا/ مدال نقره و برنز برای ایران
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ محمدی به مدال برنز رسید
  • پایان رقابت‌های تکواندو صربستان با طلای کیانی و برنز نصیری
  • رقابت‌های آزاد تکواندو صربستان/ کیانی طلایی و نصیری برنزی شدند
  • رقابت‌های تکواندو آزاد صربستان/ کیانی طلایی و نصیری برنزی شدند
  • ناهید کیانی به نشان طلا دست یافت/ نصیری برنز گرفت
  • تورنمنت تکواندو صربستان|کیانی طلایی شد؛ نصیری به برنز رسید