Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیک نوشت: وقتی چنین پیغامی دریافت کنید، تا زمانی که حافظه را خالی نکرده‌ باشید، انجام بسیاری از کارها در گوشی مختل می‌شود و ممکن است بعضی فرمان‌ها به درستی کار نکنند. گوشی‌های اندرویدی برای اجرای بی‌عیب و نقص دستورات شما، حداقل به ٥٠٠ مگابایت تا یک گیگابایت فضای خالی در حافظه داخلی احتیاج دارند. اما گاهی فراهم کردن چنین فضایی برای گوشی‌هایی که دارای حافظه ۱۶ گیگابایتی یا کمتر هستند، به کار سختی تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پاک‌کردن کش دیوایس
قدم نخست: با ورود به اپ Settingsوارد تنظیمات اندروید شده و به بخش Storage بروید.

  قدم دوم: در این بخش به دنبال گزینه Cached data بگردید، روی آن کلیک کرده و OK را بزنید تا فایل‌های کش پاک شوند.   توجه: با پاکسازی کش، فقط فایل‌های موقت از بین می‌روند، بنابراین نگران دیتای خود روی گوشی نباشید.   متاسفانه از اندروید ۸.۰ (اوریو) به بعد، گوگل امکان پاک کردن فایل‌های کش دیوایس را غیرفعال کرده، هر چند به روشی دیگر همچنان می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این کار کافی است کش هر اپلیکیشن را به‌طور مجزا پاک کنید. می‌دانیم، واقعا ملال‌آور است! ولی برای برطرف شدن فوری مشکل تنها چاره‌ پیش‌روی شماست.   برای انجام این کار وارد Settings شده و به بخش Apps and notifications  بروید. اینجا باید روی هر اپلیکیشن اشاره کنید و با ورود به منوی Storage هر کدام، عمل Clear Cache را انجام بدهید.   سعی کنید در درجه اول این کار را برای پیام‌رسان‌ها و اپ‌هایی مثل یوتیوب و اسپاتیفای که تبادل دیتای بالایی دارند، انجام بدهید و بعدا سراغ اپلیکیشن‌های کم‌حجم و بی‌اهمیت بروید.

خالی‌کردن حافظه با حذف دیتاهای ناخواسته
اگر از تلگرام، واتس‌اپ و امثال آن زیاد استفاده می‌کنید، بدون‌شک بخش بزرگی از حافظه داخلی گوشی شما به فایل‌های این پیام‌رسان‌ها اختصاص پیدا می‌کند، بنابراین شاید بد نباشد هرازگاهی فایل‌های کش این دو اپلیکیشن را به‌طور دستی پاک‌کنید، همچنین بهتر است از غیرفعال‌بودن تیک «دانلود خودکار تصاویر و ویدیوها» در تنظیمات این دو اپلیکیشن مطمئن باشید. اما فقط فایل‌های واتس‌اپ و تلگرام نیستند که جای زیادی می‌گیرند. گاهی اوقات عکس‌ها و ویدیوهای حجیم، کش تصاویر بندانگشتی و فایل‌های پشتیبان بلااستفاده هم می‌توانند باعث پرشدن فضا شوند. برای خالی‌کردن بی‌دردسر این فایل‌ها، استفاده از اپلیکیشن SD Maid Pro  را به شما توصیه می‌کنیم. کار با این اپ بشدت آسان است و فقط با یک اشاره گردگیری اساسی در حافظه داخلی و SD  گوشی شما انجام می‌دهد.   نکته: همیشه پوشه Downloads اندروید را چک کنید، احتمال آنکه فایل‌های بدون استفاده‌ای در آن بیابید، بسیار بالاست.

کمک گرفتن از اپلیکیشن‌ها برای یافتن فایل‌های حجیم
اندروید به‌طور پیش‌فرض این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد، با این وجود، اپلیکیشنی مثل DiskUsage می‌تواند گزینه بهتری باشد، چراکه فضای حافظه گوشی را به شکل تصویری نمایش می‌دهد.   این اپلیکیشن ١٨٠ کیلوبایتی بعد از نصب، حافظه را آنالیز کرده و فایل‌ها را برحسب بیشترین تا کمترین حجم برایتان طبقه‌بندی می‌کند، به این صورت که مستطیل‌های بزرگ مربوط به فایل‌های حجیم هستند و هر چقدر کوچکتر باشند، با فایل کم‌حجم‌تری مواجه هستید. بنابراین اگر حافظه داخلی گوشی‌تان پر شده، با DiskUsage هم سریع‌تر فایل‌های حجیم را شناسایی می‌کنید و هم می‌توانید آنها را به آسانی پاک نمایید.

نصب نسخه Lite اپلیکیشن‌‌ها
بسیاری از اپلیکیشن‌های پرطرفدار، این روزها یک نسخه Lite هم دارند که ورژن سبک و کاهش حجم یافته آنها محسوب می‌شود. Facebook Lite، Messenger Lite، Maps Go و حتی Instagram Lite و Skype Lite تنها بخشی از معروف‌ترین آنها هستند. البته بدیهی است که بعضی امکانات نسخه کامل را در نسخه‌ Lite اپلیکیشن‌ها نمی‌بینید. اما اگر مشکل حافظه دارید، شک نکنید که استفاده از نسخه Lite اپ‌ها هم می‌تواند کارتان را راه بیندازد.

خالی‌کردن حافظه با غیرفعال کردن Bloatwareها
روی بسیاری از دیوایس‌های اندرویدی اپلیکیشن‌هایی به‌طور پیش‌فرض نصب شده که اصطلاحا به آنها Bloatware می‌گویند. مشکل Bloatware‌ها این است که با وجود حجم زیادی که دارند، نمی‌توان آنها را از روی گوشی پاک کرد و همین فضای زیادی از حافظه داخلی را به اشغال درمی‌آورد.   در چنین شرایطیDisable کردن این اپلیکیشن‌ها می‌تواند چاره کارتان باشد. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:    قدم نخست: وارد تنظیمات اندروید شوید و مسیر Apps and notifications > App Manager > Installed Apps  را دنبال کنید.   قدم دوم: با پیدا کردن اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم‌عامل، روی هر کدام اشاره کرده و سپس از پایین صفحه دکمه Disable  را بزنید.  

نکته: گاهی اوقات دکمه  Disable غیرفعال است و به جای آن Uninstall Updates  دیده می‌شود. برای غیرفعال‌کردن چنین اپ‌هایی کافی است در ابتدا آپدیت‌های هر کدام را پاک کرده و درنهایت گزینه Disable را بزنید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند

به گزارش خبرآنلاین،‌ بسیاری از عادات غلط زندگی و یا برخی شرایط پزشکی در ابتلا به یبوست تاثیرگذارند؛ از قبیل عدم نوشیدن مایعات کافی، عدم ورزش، استرس بیش از حد، انسداد روده، بیماری روده مانند سندرم روده تحریک پذیر، سرطان کولون، سرطان رکتوم و ... اما چگونه می‌توان این مشکل رایج گوارشی را برطرف کرد؟

ایسنا نوشت: اگر مواد غذایی خشک همچون برنج، نان سفید، نان باگت، غذاهای بریان شده و ادویه‌جات را به مقدار زیاد استفاده می‌کنید، حجم آن‌ها را کم کرده و از غذاهایی همچون سوپ کمی چرب، خوراک کدو، بورانی، آش چغندر، شیر برنج و فرنی استفاده کرده و کمی روغن بادام شیرین طبیعی، روغن زیتون و یا روغن کنجد به غذاها بیفزایید. بخاطر داشته باشید آب عدس و آب کلم ملین است ولی جرم خود عدس و کلم قابض است و از خوردن آن‌ها باید پرهیز کرد.

اگر در معرض هوای گرم و یا تعریق فراوان هستید نوشیدنی‌های خنک مثل شربت آلو، هندوانه، خیار، دوغ و ماء الشعیر مصرف کنید.

همچنین مصرف برخی از ویتامین‌ها می‌تواند در دور کردن این عارضه از شما تا حدی موثر باشد؛ البته قبل از مصرف هر نوع مکمل ویتامین یا خرید آن باید با پزشک‌تان مشورت کنید؛ چون بسیاری از ویتامین‌ها برای نوزادان، مبتلایان به بیماری‌های گوارشی، مبتلایان به بیماری‌های مزمن و ... ممکن است مفید نباشند.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مصرف پنج ویتامین می‌تواند به کاهش علائم یبوست کمک کند که این ویتامین‌ها شامل موارد زیر است:

_ اسید فولیک: به عنوان فولات یا ویتامین ب ۹ نیز شناخته شده است. کمبود اسید فولیک گاهی اوقات باعث یبوست می‌شود. در صورت امکان به جای مصرف مکمل‌های اسید فولیک، غذاهای غنی از آن را مصرف کنید. غذاهای غنی از فولات عبارتند از اسفناج، نخود، غلات صبحانه و برنج غنی شده با اسید فولیک. حد بالای اسید فولیک که اکثر بزرگسالان می‌توانند تحمل کنند، ۱۰۰۰ میکروگرم است.

_ ویتامین ب ۱۲: کمبود این ویتامین می‌تواند باعث یبوست شود. اگر یبوست شما به دلیل کمبود ویتامین ب ۱۲ باشد، افزایش مصرف روزانه آن می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. غذاهای غنی از ویتامین ب ۱۲، سوای مکمل‌ها عبارتند از جگر گاو، ماهی قزل آلا، ماهی سالمون، ماهی تن. اکثر بزرگسالان باید ۲.۴ میکروگرم ویتامین ب ۱۲ در طول روز دریافت کنند.

_ ویتامین C : یک ویتامین محلول در آب است. چون بدن مقدار مشخصی ویتامین C را می‌تواند استفاده کند، دز زیاد آن می‌تواند سبب بروز اسهال شود. اما تنها در صورتی که یبوست داشته باشید این تاثیر به مزاق شما خوش می‌آید. توصیه می‌شود دز ۱۰۰۰ میلی گرمی از این ویتامین را سه مرتبه در روز مصرف کنید تا حرکات روده‌تان افزایش یابد. با این حال مصرف بیش از حد مضر است و باعث حالت تهوع و گرفتگی معده می‌شود.

_ ویتامین ب ۵: یا اسید پانتوتنیک باعث تحریک انقباض ماهیچه‌ای در سیستم گوارشی شده و به عمل دفع کمک می‌کند. میزان توصیه شده برای مصرف روزانه ویتامین ب ۵، برای اکثر بزرگسالان ۵ میلی‌گرم است. بیشتر زنان شیرده باید روزانه ۷ میلی‌گرم از این ویتامین را دریافت کنند.

_ ویتامین ب ۱: یا تیامین، به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند و سطوح پایین آن با علائمی از قبیل یبوست همراه است. اکثر زنان باید روزانه ۱.۱ میلی گرم و مردان ۱.۲ میلی گرم ویتامین ب ۱ مصرف کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901924

دیگر خبرها

  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • امروز با نیما یوشیح: آی آدم‌ها که روی ساحلِ آرام در کار تماشایید! (+فایل صوتی)
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • گوشی Honor 200 Lite چه مشخصاتی دارد؟
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟