Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@03:50:44 GMT

دانمارک درباره حمله تروریستی اهواز تحقیق می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۷۷۷۸

دانمارک درباره حمله تروریستی اهواز تحقیق می‌کند

وزیر خارجه دانمارک با محکوم کردن حمله تروریستی اهواز، گفت: در صورتی که عاملان این حمله ارتباطی با دانمارک داشته باشند، برای آن‌ها تبعاتی خواهد داشت. سرویس اطلاعات دانمارک هم گفته در حال بررسی این مسئله است.

خبرگزاری فارس: مقام‌های دانمارکی می‌گویند مسئله ارتباط احتمالی یک گروهک مستقر در این کشور با حمله تروریستی روز شنبه در اهواز را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه «دی. آر. نیوز»، «آندرس ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک در واکنش به احضار سفیر این کشور به وزارت امور خارجه ایران، گفته است: «نباید تردیدی داشت که دانمارک حملات تروریستی را در هر کجایی که اتفاق بیافتد، محکوم می‌کند. چنین حملاتی، به خصوص وقتی که مانند حمله دیروز در ایران، به کودکان هم آسیب برسانند، هولناک هستند.»

ساموئلسن افزود: «ایرانی‌ها ادعا می‌کنند که آن‌هایی که مسئول این حمله تروریستی بوده‌اند، در دیگر کشور‌ها از جمله دانمارک عضو فعال دارند. اگر مشخص شود که کسانی که مسئول [این حملات]هستند با دانمارک ارتباطی دارند، قطعا تبعاتی وجود خواهد داشت.»

پایگاه «یولاندز پوستن» دانمارک گزارش داده که در واکنش به این حادثه، نمایندگان دو حزب محافظه‌کار و خلق دانمارک به دولت این کشور توصیه کرده‌اند در این مورد تحقیق کند.

سرویس اطلاعات پلیس دانمارک هم تایید کرده که در جریان این حادثه است و در حال کار بر روی این موضوع است. در این بیانیه آمده است: «سرویس اطلاعات پلیس در جریان حادثه ایران قرار دارد و با طرف‌های مربوطه در تماس مداوم است. سرویس اطلاعات پلیس درباره افراد، گروه‌ها یا پرونده‌های مشخص اظهار نظر نمی‌کند.»

دیروز وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله تروریستی اهواز که به شهادت ۲۵ نفر از جمله یک کودک منجر شد، سفیر دانمارک را که کشورش میزبان گروه تروریستی تجزیه‌طلبی است که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته، احضار کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دانمارک حمله تروریستی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم

تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش؛ رئیس دیوانعالی سوریه و قاضی لیث جبر؛ رئیس سازمان نظارت قضایی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضایی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرائم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرائم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضایی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضایی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضایی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انگلیس درخواست نتانیاهو برای «تروریستی» خواندن سپاه را رد کرد
  • نائب امیرجماعت اسلامی پاکستان: اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • ۲۱ عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران /چرا حمله سپاه «مشروع» بود؟