Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

دهمین جلسه کمیته نظارتی اوپک امروز در حالی در الجزایر برگزار می‌شود که علی کاظم‌پور اردبیلی رئیس هیأت ایرانی در این نشست است. زنگنه وزیر نفت در نشست اوپک شرکت نکرده است. 

کاظم‌پور اردبیلی که نماینده ایران در هیأت عامل اوپک است از موضع ایران در این نشست گفته است. 

وی اعلام کرده ایران برای رسیدن به پایبندی صد درصدی به توافق اوپک و غیراوپک ممانعتی نمی‌کند، اما فراتر از این را نخواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم‌پور اردبیلی گفت: ما موضع همکاری از طرف همه کشورها را می‌پذیریم و حضور ایران در این جلسه هم برای همکاری در رابطه با وضعیت بازار است.

کشورهای عضو اوپک و غیراوپک پس از کاهش شدید قیمت نفت در دو سال گذشته که به حدود ۳۰ دلار در هر بشکه هم رسید توافقی کردند تا با کاهش تولید نفت قیمت را افزایش دهند. هر کدام از کشورها سهمی از این کاهش داشتند و مجموع تولید نفت کشورهای عضو اوپک و غیراوپک در مجموع یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت. این توافق قیمت نفت را در بازارهای جهانی بالا کشید، اما در این میان برخی کشورها کاهش تولید بیشتری داشتند، بنابراین تولید نفت در بازارهای جهانی بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافت. به عبارتی پایبندی کشورهای تولیدکننده به این توافق به بیش از ۱۵۰ درصد رسید. 

در نشست امروز اوپک کشورها تلاش می‌کنند تا اعضا را به همان توافق دو سال گذشته پایبند کنند و به عبارتی کشورهای تولیدکننده را مجبور کنند به جای پایبندی ۱۵۰ درصد،‌ 100 درصد به این توافق متعهد شوند. یعنی در صورتی که در نشست امروز توافق شود که اعضا به پایبندی صد درصدی توافق اوپک برگردند، تولید نفت کشورها یک میلیون بشکه افزایش خواهد یافت، البته طی یکی، دو ماه گذشته حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز به عرضه نفت به بازار اضافه شده و بنابراین در صورت توافق نهایی تنها ۵۰۰ هزار بشکه عرضه نفت افزایش خواهد یافت.

*ایران تولید نفت خود را ادامه می‌دهد

کاظم‌پور اردبیلی همچنین تأکید کرد که ایران به هر حال تولید نفت خود را ادامه خواهد داد.

وی توئیت ترامپ را نیز گستاخی و دخالت در امور سازمان اوپک و تحقیر و باج‌خواهی از برخی اعضای اوپک دانست. 

نماینده‌ ایران در هیأت عامل اوپک، گفت: ترامپ به خاطر مسائل داخلی می‌خواهد هر آنچه اوباما بافته است را بشکافد و دوباره ببافد و این مشکل اصلی ترامپ است و دنیا هم این موضوع را فهمیده است. 

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: الجزایر نفت اوپک ایران قیمت نفت دلار کاهش تولید نفت اوباما اوباما ایران قیمت نفت کاهش تولید نفت نفت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تحولات قیمت نفت

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | قیمت‌های آتی نفت به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی افزایش یافت؛ همچنین نشانه‌هایی مبنی بر اینکه اوپک پلاس به کاهش کنونی تولید پایبند خواهد ماند نیز وجود دارد. نمایندگان اوپک پلاس هفته آینده جلسه بررسی را برگزار می‌کنند. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IWa

دیگر خبرها

  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • اسماعیل هنیه: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان فلسطین است
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • پایبندی حماس به مواضع اصلی در مورد آتش‌بس
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش