Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@10:05:53 GMT

۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر ساخته شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۸۱۴۵

۷۰ شناور خدماتی برای سازمان بنادر ساخته شد

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  هادی حق شناس با بیان اینکه در آینده بنادر شمالی کشور رونق بیشتری خواهند داشت، گفت: مجموعا ۳۰ میلیون تن ظرفیت در بنادر شمالی کشور ایجاد شده است که کمتر از یک پنجم آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیش ۵۰ درصد بار ما در دریای خزر توسط ناوگان ملی با پرچم ایران حمل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جابه جایی بار در دریای خزر در طول سالیان گذشته افزایش قابل توجه‌ای داشته است و در سال ۱۳۹۰، ۱۲ میلیون تن جابه جایی کالا در این منطقه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ایران در شمال و جنوب به آب‌های آزاد دسترسی دارد و این موضوع مزیت بزرگی برای حمل و نقل ایران است، اظهار کرد: در بین شقوق مختلف حمل و نقل، حمل و نقل دریایی به دلیل ایمنی بالا، کوتاهی مسیر و حجم بالای بار مقرون به صرفه‌تر است و باید بدانیم کشتی‌هایی طراحی شده اند که ظرفیت ۲۲ هزار کانتینر بار دارند و این بدان معناست که می‌توانند بار ۲۲ هزار خودرو را جا به جا کنند.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد جابه جایی کالا در جهان از طریق دریا صورت می‌پذیرد و این در حالی است که در ایران این میزان ۹۰ درصد است و اعداد یاد شده اهمیت بالای آبراه‌های بین المللی، بنادر و دریا‌ها را نشان می‌دهد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در مورد طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و خط تولید شناور‌های این طرح، نیز، گفت: بر اساس طرح تحول صنعت دریایی طی مدت ۱۰ سال تقریبا ۱۵۰۰ شناور باید ساخته شود که مالکیت بخشی از شناور‌های خدماتی بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است و مالیکت کشتی‌های تجاری نیز بر عهده ناوگان‌های ملی است.

حق شناس افزود: این شناور‌ها شامل یدک کش و شناور‌های خدماتی است و قرار است ۷۰ شناور مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی در طول سه سال ساخته شود.

به گفته حق شناس ۴۰ درصد این شناور‌ها در مجموعه‌های شناورسازی صنایع دریایی ساخته می‌شود و ۶۰ درصد دیگر ساخت شناور‌ها توسط سایر شناورساز‌های داخلی صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران دریای خزر حمل و نقل خودرو جهان سازمان بنادر و دریانوردی اقتصاد مقاومتی صنعت حمل و نقل خودرو سازمان بنادر و دریانوردی کشتی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به مزایای حاصل از بهره‌گیری از شناور‌های بزرگ در کاهش هزینه‌ها و گنجایش فراوان در حمل محموله‌ها که همواره از سوی صاحبان کالا مورد استقبال قرار می‌گیرد، گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های بنادر در جذب و ارائه خدمات به این گونه شناور‌ها بوده است که حاکی از رشد و توسعه بندر و ثبت توانایی‌های عملیاتی آن در رقابت با سایر بنادر است.   داود چگنی افزود: برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی در حوزه صادرات مواد معدنی یک فروند شناور خارجی به ظرفیت بارگیری ۸۲ هزار تن پهلودهی شد که پس از بارگیری محموله کنسانتره سنگ آهن به میزان یاد شده، این شناور در هفته اخیر این بندر امام خمینی را به مقصد چین ترک کرد.   وی می‌گوید: به دنبال افزایش ترافیک کالا در بخش مواد معدنی، زمینه برای ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر بزرگ تجاری با هدف افزایش خدمات‌رسانی به صاحبان کالا و ایجاد بازار‌های جدید با انعقاد قرارداد ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی به ارزش ٢۴ هزار میلیارد فراهم شد که مراحل اجرایی آن امسال آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • خدمات گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۳۷ هزار نفر
  • فعالیت ۱۴۹ شناور سنتی و تفریحی در ساحل بوشهر در ایام نوروز
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • کاهش ۴۰درصدی هزینه های حمل‌ونقل دریایی
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز هفتم فروردین
  • ممنوعیت رفت و آمد مسافران به جزیره هرمز از امروز
  • شمار سفر‌های دریایی هرمزگان به بیش از دو میلیون نفر رسید
  • بارگیری ۸۲ هزار تن مواد معدنی در شناور بزرگ برای اولین بار در بندرامام خمینی(ره)