Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب،  ناشنوایان تاکنون در سطح بین‌المللی هم صاحب رادیو نبوده‌اند و به همان تلویزیون و رسانه تصویری بسنده شده است. در حالیکه این قشر از مردم نیاز مبرمی به تعلیم و تربیت رسانه‌ای و آموزشی دارند و تلویزیون تنها با چند پرداخت محدود نمی‌تواند محصول غنی و تأثیرگذاری را ارائه دهد. به همین خاطر رادیو سلامت که پانزده سال از عمر حضور رسانه‌ای‌اش می‌گذرد به این فکر افتاد کاری برای ناشنوایان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادیویی که با اولویت آموزشی، گوش مخاطبین را جلب فرکانس خود می‌کند و با ایجاد بحث‌های تخصصی حوزه پزشکی و سلامت به دنبال گفتمان سازنده سبک زندگی سالم برای مخاطب عام است.

صدیقه اعتمادسعید به عنوان رئیس شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه امروز زنگ آغاز استفاده ناشنوایان از رادیو را با حضور مسئولین بهزیستی و رسانه‌ای به صدا درمی‌آوریم به خبرنگار فرهنگی تسنیم، گفت: یکی از مشکلاتی که جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان با آن مواجه هستند عدم توجه مناسب رسانه‌ها به آموزشی است که کمتر ویژه این اقشار مورد توجه قرار می‌گیرد. اصلاً نیاز آموزشی‌شان در رسانه‌ها به سطح گسترده و مطلوبی بیان نمی‌شود و به نوعی شاید حق‌شان به خاطر ناشنوا بودن ادا نشده باشد.

وی با بیان اینکه ناشنوا بودن دلیل نمی‌شود این اقشار اتفاقاً‌ هوشمند از استفاده مناسب و مطلوب از حوزه‌های ارتباطی کم‌بهره و حتی بی‌‌بهره باشند، تصریح کرد: همه غفلت‌ها و کم‌توجهی‌ها در حوزه اختصاص رسانه به ناشنوایان و کم‌شنوایان را به خوبی رصد کردیم و به جای شعار تصمیم گرفتیم کاری موثر انجام دهیم. از این رو، امروز(اول مهر) که به عنوان روز زبان اشاره به تصویب جهانی رسیده را برای این اتفاق بزرگ انتخاب کردیم. جایی که قرار است با زبان اشاره، ناشنوایان و کم‌شنوایان هم بهره رسانه‌ای ببرند و مشکلات‌شان با آموزش‌های درست و اساسی، کاهش یابد.  

اعتمادسعید در پاسخ به این سوال که از طریق رادیو که شنیداری است چه بستری فراهم شده قابل استفاده برای ناشنوایان باشد، افزود: این بستر را رادیو از طریق اینترنت فراهم می‌کند. یعنی برنامه آموزشی مجله پزشکی که آغاز کار رادیو سلامت با مخاطبین ناشنوا و کم‌شنوای خود است و به سلامت جسم می‌پردازد از طریق اینترنت و سایت رادیو سلامت این ارتباط را با ناشنوایان به واسطه زبان اشاره ایجاد می‌کند. برنامه‌ای که قرار است از امروز یعنی یکشنبه‌ها از ساعت 15 تا 16 میهمان خانه‌های ناشنوایان و کم‌شنوایان باشد. اساتید خبره و کارشناسان مجربی برای این مجله پزشکی دعوت می‌شوند و مجریان آشنا به زبان اشاره هم حضور دارند تا یک گام برای افزایش سواد سلامت ناشنوایان و کم‌شنوایان از طریق رادیو سلامت برداشته شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا حالا سازمان صداوسیما یک چنین کاری را انجام نداده است، خاطرنشان کرد: رادیو همیشه می‌توانست رسانه‌ای برای استفاده ناشنوایان و کم‌شنوایان باشد اما تا به حال حتی در سطح بین‌المللی هم رادیو برای ناشنوایان کاربردی نداشته است. امروز برای اولین‌بار شاید در جهان با امکان رادیو اینترنتی، رادیو را هم برای ناشنوایان شنیدنی کردیم و حوزه رادیو را جزو سبد زندگی ناشنوایان قرار دادیم.

رئیس رادیو سلامت درباره لزوم راه‌اندازی رادیو ناشنوایان، تأکید کرد: یکی از مسائلی که به عنوان معضل در زندگی ناشنوایان احساس می‌شود بحث آموزش در حوزه‌های مختلف است که از طریق رسانه‌ انجام می‌شود و تاکنون درباره آن به شکل گسترده و مبسوط غفلت صورت گرفته است. مهمتر از هر آموزشی قطعا آموزش سلامت است که شاید افراد شنوا بتوانند در کلاس‌های بیرون، بهره ببرند ولی ناشنوایان امکان استفاده از کلاس‌هایی که در حوزه آموزش سلامت است را ندارند. به همین خاطر رسانه پا پیش گذاشته یکسان‌سازی رسانه را برای همه آحاد و همه توانایی‌ها فراهم کند.

وی در خصوص برنامه‌های متعدد و متنوع رادیویی ویژه ناشنوایان، گفت: قطعاً این برنامه تخصصی آموزشی و پزشکی در شروع کار، رادیو ناشنوایان را همراهی می‌کند و ان شاالله درصدد این هستیم بعد از اینکه نیازهای اولیه آموزشی این قشر از جامعه که می‌دانیم دارای مشکلات عدیده آموزشی هستند، احساء شد برنامه‌های مختلفی را در این حوزه و حوزه‌های متنوع دیگر برایشان درنظر خواهیم گرفت.

اعتمادسعید درباره مجله پزشکی ویژه ناشنوایان، افزود: این برنامه که هر هفته یکشنبه‌ها به مدت یک‌ساعت از 15 تا 16 به صورت رادیو اینترنتی در سایت رادیو سلامت پخش می‌شود گفتگومحور است که امروز در آغاز راه با حضور روانپزشکان روی آنتن می‌رود و به صورت عمومی همچون اقشار دیگر آموزش پزشکی را برای ناشنوایان در نظر گرفته‌ایم اما به طور ویژه حوزه سبک زندگی و آسیب‌هایی که در حوزه الکل به اوج خودش رسیده را بررسی می‌کند. هدف ما از راه‌اندازی این نوع رادیو همین توجه یکسان به اقشار شنوا و ناشنواست که ناشنوایان ما هم امید به زندگی داشته باشند و بدانند همچون دیگر افراد جامعه، به آن‌ها توجه داریم و نیازها و دغدغه‌هایشان برای ما مهم و اساسی‌اند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی از دعوت ٧ ورزشکار ناشنوا و کم شنوای شایسته استان به اولین اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، عبدالسلام معروفی با اشاره به توانمندی‌های ورزشکاران آذربایجان غربی در رشته‌های مختلف از جمله والیبال اظهار کرد: خوشبختانه برای اولین اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال آقایان جهت اعزام به پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان والیبال ناشنوایان ٢٠٢۴ ژاپن ٧ والیبالیست برای این اردو از استان آذربایجان‌غربی دعوت شده‌اند.

وی ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی مجموعه فدراسیون و کادر تیم ملی و همراهی‌های ارزشمند اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی افزود: رسا ملک زاده، رامز مجرد، آرام داداش خانی، احمد بهادری، جعفر علیزاده، حسین نعمت پور و سینا رشیدی از جمله دعوت شدگان به این اردو هستند که از ٣١ فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان حضور خواهند داشت.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی ضمن اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولان و رفع تبعیض‌ها بین ورزشکاران و قهرمانان ناشنوا و کم شنوا با سایر ورزشکاران شد.

به گزارش ایمنا، هیئت ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی با بیش از ١٠ رشته ورزشی فعال و ده‌ها ورزشکار در رده ملی جز هیأت‌های برتر و شاخص کشوری در حوزه احداث زیرساخت و سالن اختصاصی و کسب عناوین قهرمانی در رده‌های المپیک، جهانی، آسیایی و ملی است.

کد خبر 745885

دیگر خبرها

  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی
  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • خدمات آموزشی راه آهن به شرکت ها و موسسات فعال در حوزه آموزش واگذار می شود
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • «نیشتر» را با صدای اردشیر منظم بشنوید
  • می خواهم زنده بمانم در برنامه گل یا پوچ
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • لحظه با عملیات غرور آفرین