Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
محققان ادعا می‌کنند مالیدن روغن چوب صندل بر روی پوست فرق سر موجب تحریک رشد مو در مدت ۶ روز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج مطالعه اخیر محققان آلمانی نشان می‌دهد مالیدن روغن چوب صندل بر پوست فرق سر می‌تواند امید میلیون‌ها نفر در جهان را که با طاسی روبرو هستند تحقق بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان لابراتوار موستریوم آلمان بافت فرق سر انسانی را در معرض روغن چوب صندل قرار دادند. آنها دریافتند این روغن موجب تحریک رشد مو تنها در مدت بعد از ۶ روز شد.

بعد از تست‌های آزمایشگاهی بافت فرق سر، آنها دریافتند فولیکول‌های مو حاوی گیرنده‌های بو هستند که به بوی اسانس واکنش نشان می‌دهند. از این رو فولیکول‌های مو موجب تحریک تکثیر پروتئین اصلی در مو می‌شوند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد اسانس موجب تحریک آزادشدن فاکتورهای رشد می‌شود. از این رو می‌توان از این اسانس برای درمان طاسی استفاده كرد.

در همین زمینه: ریزش روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو طبیعی است ارتباط ابتلا به اگزمای شدید و افزایش ریسک بیماری قلبی ۶ هشدار پوست در مورد وضعیت تغذیه را جدی بگیرید ریزش مو ۴۰ دلیل دارد | راهکارهای جدید در جهان چگونه ریزش موی فصلی را برطرف کنیم؟ ۶ دلیل برای چرب شدن پوست موقرمزها در معرض خطر بیشتر سرطان پوست هستند علاجی برای موی خاکستری؟ رابطه رنگ مو و ابتلا به سرطان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، «دن مرنشتاین»، محقق ارشد از دانشگاه جرج تاون، گفت: «عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی که باعث سرفه می‌شوند، می‌توانند خطرناک‌تر شوند و ۳ ٪ تا ۵ ٪ از این بیماران دچار ذات الریه می‌شوند.»

مرنشتاین گفت: «اما همه افراد در ویزیت اولیه تحت عکسبرداری قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل پزشکان هنوز هم آنتی بیوتیک می‌دهند بدون هیچ مدرک دیگری در مورد عفونت باکتریایی.»

وی افزود: «این امر باعث شده است که برخی از بیماران تجویز آنتی بیوتیک برای سرفه داشته باشند.»

برای مشاهده اینکه آیا آنتی بیوتیک ها تفاوت ایجاد می‌کنند، محققان استفاده از آنها را در افرادی که دارای عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی بودند، ردیابی کردند.

در حدود ۲۹ ٪ از افراد در ویزیت اولیه پزشکی خود آنتی بیوتیک برایشان تجویز شد، اما این داروها در مقایسه با کسانی که نسخه‌ای دریافت نکردند، هیچ تأثیری در سرفه شأن مشاهده نشد.

همچنین به همان مدت زمان زیادی طول کشید تا مردم مدت درمان ابتلاء به عفونت شأن سپری شود، خواه آنتی بیوتیک دریافت کرده بودند یا نه- حدود ۱۷ روز.

محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها این خطر را افزایش می‌دهد که باکتری‌های خطرناک در برابر داروها مقاوم شوند.

مرنشتاین گفت که این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سرفه را برجسته می‌کند.

وی افزود: «ما می‌دانیم که سرفه می‌تواند نشانگر یک مشکل جدی باشد. علائم جدی سرفه و نحوه درمان صحیح آنها باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.»

کد خبر 6081562

دیگر خبرها

  • پنج علت ریزش مو در زنان
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد