Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خاويراسکالانته رئيس سوئدي کميته داوران فدراسيون جهاني کاراته بعد از ظهر امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با محمدرضا داورزني معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي اين وزارتخانه ديدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان محمدرضا داورزني ضمن خوشامد به رئيس کميته داوران فدراسيون جهاني کاراته گفت: پيام اصلي ورزش در دنيا صلح و دوستي است و همه ما تلاش مي کنيم زبان مشترکي به اسم ورزش داشته باشيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي وزارت ورزش و جوانان کاراته را رشته اي بسيار مهيج خواند و ادامه داد: اين رشته در عين قدرتمند بودن به لحاظ روحي براي کنترل خشم هم بسيار موثر است. بسيار خوشحالم که کاراته در المپيک 2020 حضور دارد و اميدوارم با اخذ تصميمات درست در بازي هاي المپيک ماندگار شود.
وي افزود: به عنوان تجربه شخصي مي گويم يکي از عواملي که باعث ماندگاري کاراته در المپيک مي شود پرهيز از تنوع سبک هاي مختلف رسمي و غير رسمي در اين رشته و تلاش براي رسيدن به وحدت رويه در سبک هاي مختلف است. يکي از عواملي که کميته بين المللي المپيک را قانع مي کند تا کاراته را در المپيک حفظ کند جلوگيري از گسترش و تعدد بيش از حد سبک هاي مختلف کاراته است.
داورزني پيشرفت کاراته ايران در سال هاي گذشته را بسيار خوب عنوان کرد و گفت: ايران 8 ورزشکار در بازي هاي آسيايي داشت و 8 مدال گرفت که باعث شده جامعه ورزش و مردم روي مدال هاي کاراته در المپيک توکيو هم حساب ويژه باز کنند. ما از هر برنامه اي که فدراسيون جهاني کاراته براي توسعه اين رشته در ايران داشته باشد حمايت کامل مي کنيم و خودمان هم در کنار فدراسيون کاراته ايران براي ترسيم آينده بهتر در اين رشته هستيم.
او شادابي و نشاط جوانان جامعه را هدف اصلي ورزش عنوان کرد و گفت: ما حامل پيام صلح و دوستي براي دنيا هستيم. اين آمادگي را داريم تا در صورت جداسازي مسابقات جهاني مردان و زنان، ميزبان مسابقات جهاني کاراته در ايران باشيم. اميدواريم چاره اي انديشيده شود که تعدد سبک هاي مختلف در کاراته که بيشتر شبيه تجارت شده به مسير درستي هدايت شود تا با روح جوانمردي ورزش و منشور المپيک سازگاري داشته باشد.
خاوير اسکالانته هم در اين ديدار از ايران و ژاپن به عنوان مهم ترين کشورهاي آسيا و حتي جهان در کاراته ياد کرد و گفت: با نظر آقاي داورزني در خصوص پرهيز از تنواع سبک ها در کاراته کاملا موافقم و فدراسيون جهاني مدت هاست در حال بررسي و يافتن راه حلي براي اين موضوع است.
رئيس کميته داوران فدراسيون جهاني کاراته از ميزباني ايران در مسابقات جهاني نيز استقبال کرد و گفت: اختلافات فرهنگي همه جا وجود دارد و اين موردي است که با رايزني در سطوح بالا قابل حل است. ما آماده هر گونه همکاري با فدراسيون کاراته ايران جهت توسعه بيشتر کاراته در ايران و کشورهاي منطقه هستيم.
در اين ديدار همچنين رييس فدراسيون کاراته ايران محمد صادق فرجي نيز با تشکر از حمايت وزارت ورزش و جوانان و داورزني از رشته کاراته گفت: اميدواريم با اين حمايت بتوانيم حضور موفقيت آميزي در بازي هاي المپيک داشته باشيم و همچنين کرسي هاي بين المللي بيشتري را بدست آوريم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان خوشاب، این دوره از رقابت‌ها با حضور ۷ کشور ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان ایران و افغانستان طی ۵ روز به میزبانی ازبکستان در شهر سمرقند این کشور برگزار شد.

گفتنی است؛ فاطمه عروجی توانست در رشته کاتا با غلبه بر حریفان قدرتمند خود برای نخستین بار در ورزش خراسان رضوی مقام نائب قهرمانی را از آن خود کند.

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند