Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین سازمان وظیفه عمومی گفت: بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی سربازان وظیفه همواره از دغدغه‌های اصلی مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و آحاد فرماندهان است. ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱ اجتماعی خانواده و جوانان پلیس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار ابراهیم کریمی با تبریک به فرا رسیدن روز "سرباز"  اظهار داشت: در راستای گرامی داشت این روز برنامه‌های مختلفی توسط نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه ویژه سربازان وظیفه عنوان کرد: آحاد جامعه و همه رسانه‌های جمعی باید تلاش کنند تا جایگاه و نقش سربازان وظیفه در جامعه به درستی تبیین و تشریح شود، به طوری که باید برنامه‌های روز سرباز به صورت ویژه دنبال و اجرایی شود، هر چند معتقدیم توجه به جایگاه و مقام سرباز نباید مختص به یک روز خاص باشد و تکریم سربازان، وظیفه آحاد جامعه است. 

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای تقدیر از سربازان نمونه و برتر وجود دارد یا خیر؟ عنوان کرد: همزمان با برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و روز  جوان سرباز طی مراسمی از سربازان نمونه واحدهای مختلف ستاد کل تقدیر می‌شود.

وی یادآور شد: البته نیروی انتظامی همزمان با فرا رسیدن روز سرباز برنامه‌های مختلفی را پیش بینی کرده است که برگزاری مراسم فرهنگی، دیدار چهره به چهره فرماندهان و مسئولان ارشد با سربازان وظیفه و رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های سربازان بخشی از برنامه‌های این روز است.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی سربازان وظیفه دنبال و اجرایی می‌شود، عنوان کرد: در ابتدای هر سال همراه افزایش حقوق کارکنان لشکری و کشوری از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌ای هم برای افزایش حقوق سربازان وظیفه تدوین و اجرایی می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی سربازان وظیفه همواره یکی از دغدغه‌های آحاد مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان است و خوشبختانه در این راستا طرح‌های مختلفی در کمیسیون‌های معیشت ستاد کل مطرح، تصویب و اجرایی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز عنوان کرد: همگان در این حادثه شاهد شجاعت و ایثارگری سربازان وظیفه برای صیانت از حاضران به ویژه زنان و کودکان بودند و شاهد بودیم که سربازان وظیفه با توسل بر آموزش‌های دیده شده توانستند در جریان این حادثه خوش بدرخشند و نقش خود را در تولید امنیت به شایستگی نشان دهند.

کریمی با تأکید بر این که تولید امنیت در کشور بدون حضور سربازان وظیفه سخت است، افزود: سربازان وظیفه همراه با سایر نیروهای مسلح در اقصی نقاط کشور از نقطه صفر مرزی تا دل جاده‌ها و شهرها برای تولید امنیت نقش آفرینی می‌کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد جانفشانی سربازان وظیفه بودیم، همواره قدردان این قشر عزیز و محترم هستیم و بر این باوریم برای حفظ شأن و جایگاه سربازان باید برنامه‌های مستمر دنبال شود.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده و تصویب ستاد کل نیروهای مسلح از چندی قبل طرح جدید کسری خدمت ایثارگری برای سربازانی که حین خدمت هستند، اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

R34343/P1011199/S2,18,21/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه ارتش در کردستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه متنوع ویژه دهه ارتش در سطح استان اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امیر حمیدرضا رحمت‌پور پیش‌ازظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که در ارتش برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک فرارسیدن 29 فروردین ماه؛ روز ارتش اظهار داشت: ارتش استقلال کشور است که در جهت پیشبرد آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند.

وی گفت: دهه بزرگداشت ارتش از 21 فروردین همزمان با شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی آغاز و تا 29 فروردین سالروز شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی ادامه دارد.

برگزاری مراسم رژه ارتش در سنندج

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان از برگزاری 100 عنوان برنامه متنوع به‌مناسبت بزرگداشت دهه ارتش در استان خبر داد و افزود: شاخص‌ترین این برنامه‌ها، برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج بوده که فردا با اقتدار برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران؛ غبارروبی مزار مطهر شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان، برگزاری مسابقات ورزشی و کوه‌پیمایی برای کارکنان و خانواده‌ها از دیگر برنامه‌های این ایام است.

رحمت‌پور با بیان اینکه ارتش همواره مدافع نظام است، عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی یکی از منظم‌ترین و سالم‌ترین سازمان‌ها در کشور بوده که در قالب نیروهای هوایی، زمینی و دریایی همواره در صحنه‌های مختلف در خدمت انقلاب و مردم بوده و توانسته هر تهدیدی را در آسمان، زمین و دریاها پاسخ بدهد.

نیروهای ارتش کردستان در اوج آمادگی و صلابت

وی با اشاره به اینکه نیروهای ارتش استان کردستان در اوج آمادگی و صلابت قرار دارند و آماده پاسخ‌گویی به هر تهدیدی را دارند، اظهار کرد: ارتش امروز از قدرت پهپادی، دیوارهای متحرک و واکنش سریع و نیروهای توانمند برخوردار است.

فرمانده قرارگاه ارتش استان کردستان؛ حضور در زلزله سرپل ذهاب، برف‌روبی کوچها و خیایان‌ها در پی بارش‌های سنگین، در اختیار گذاشتن نانواخانه سیار و بیمارستان در خدمت مردم و نصب تیربرق و کمک به برقراری مجدد برق 75 روستا را از دیگر اقدامات و خدمات ارتش عنوان کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وضعیت بیکاری جامعه؛ از حرفه‌آموزی ویژه سربازان با همکاری اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: سربازان بعد از آموزش و پایان دوره خدمت مقدس سربازی، به بانک‌ها معرفی و تسهیلات اشتغال‌زایی به آنان پرداخت می‌شود.

آموزش مهارت‌ فنی‌و‌حرفه‌ای به سربازان ارتش

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان خاطر نشان کرد: سالانه سربازان وظیفه با شرکت در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای پادگان‌های ارتش آماده اشتغال به کار می‌شوند. تاکنون بیش از 80 درصد سربازان ارتش از دوره آموزشی برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم
  • برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه ارتش در کردستان
  • سطح دغدغه مدیران تلویزیون: کتانی قرمز مجری خانم!
  • وعده رئیس ستاد ارتش اسرائیل به سربازان این رژیم | ویدئو