Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در نگهداری از وسایل خوابگاه شرکت می‌کنند و برایشان کار دانشجویی محاسبه می‌شود.

شورایار خوابگاه جشنواره دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت یک هسته مرکزی دارد که بر مشکلات صنفی کل دانشگاه نظارت دارد؛ اما به دلیل وسعت این دانشگاه و خوابگاه‌هایی زیادی این دانشگاه در سراسر تهران دارد، شورای صنفی برای هر خوابگاه یک شورایار تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا آذر منش در ادامه افزود: شورایار هر مجتمع خوابگاهی وظیفه رسیدگی به وضعیت صنفی دانشجویان را بر عهده دارد و از خود دانشجویان برای مدیریت خوابگاه استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این خوابگاه کار بین دانشجویان قسمت می‌شود ادامه داد: در هر خوابگاه کارها و مسئولیت‌های مختلفی تعریف‌شده است و اتاق ورزش، اتاق لباسشویی و اتو ازجمله آن‌ها است.

شورایار خوابگاه جشنواره دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: برای مدیریت بهتر خوابگاه از دانشجویان خواسته‌ایم به ما کمک کنند به این صورت که هر دانشجویی عهده‌دار یکی از وسایل خوابگاه می‌شود. یکی از دانشجویان عهده‌دار اتو، یکی وسایل ورزشی و ... می‌شوند. درصورتی‌که سایر دانشجویان به این وسایل نیاز پیدا کنند با مراجعه به متصدی وسیله کارت می‌گذارد و وسیله موردنیاز را قرض می‌گیرد و بعد از استفاده آن را به متصدی برمی‌گرداند.

وی در ادامه اضافه کرد: کاری که این گروه از دانشجویان انجام می‌دهند به‌منزله کار دانشجویی محاسبه می‌شود و بسته به میزان فعالیت و ساعت‌های حضور این دانشجویان برایشان بین ۵۰ تا ۸۰ ساعت کار محاسبه می‌شود و بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان نیز حقوق دریافت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: این کار گروهی از دو جنبه قابل‌بررسی است نخست آنکه خود دانشجویان در مدیریت خوابگاه سهیم می‌شوند و از سوی دیگر می‌تواند زمینه‌ای برای فعالیت دانشجویان باشد.

انتهای پیام/۴۰۸۷

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه جامعه صنفی تهیه‌کنندگان علیه برخی سینماداران

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان در بیانیه‌ای، نسبت به آنچه سهم‌خواهی بیشتر برخی سینماداران عنوان شده، اعتراض کرد.

در این بیانیه آمده است: یکی از مهمترین مولفه‌های یک سینمای پویا، معدل سالیانه اکران عمومی از حیث تنوع ژانر، توزیع عادلانه منابع، گردش اقتصادی و تعداد مخاطب به شمار می‌رود که بحمداﷲ به حسن تدبیر و وقوف یک نگاه کلان نگر، سال گذشته را می‌توان سالی موفق در اکران عمومی قلمداد کنیم. واضح و مبرهن است که یکی از عوامل مهم در دستیابی به این نتایج قابل اعتنا را می‌توان حسن همکاری و درک صحیح از شرایط و مقتضیات روز سینما در یک گذار تعاملی فی مابین ارکان اصلی اکران یعنی تهیه کنندگان و سینماداران و حمایت سازمان سینمایی تعریف کرد.

در ادامه این بیانیه چنین ذکر شده است: چرا که رونق اکران، ضامن چرخه مستمر تولید است و پایداری امنیت شغلی یکی از دستاورد‌های این فرایند به شمار خواهد رفت؛ پس لاجرم حفظ و صیانت از حقوق منتفعین بلاواسطه از اکران (تهیه کنندگان و سینماداران) از مهمترین تکالیف ذاتی تمامی دستندرکاران سینما، نهاد‌های صنفی و در یک کلام متولیان سینمای ایران خواهد بود.

این بیانیه می‌افزاید: در همین راستا و به جهت رفع برخی شبهات، اختلافات و رویه‌های غلط در نحوه تقسیم فروش هر فیلم لازم است تاکید نماییم، آنچه تهیه کننده یا مالکان فیلم از فروش هر فیلم به عنوان قدرالسهم، عایدی خواهند داشت ۵۰ درصد جمع کل فروش فیلم بوده و کسر هرگونه مبالغ اضافی تحت هر عنوان اعم از: حق الطب، انعام و ... فاقد وجاهت قانونی و عرفی بوده و به قطع موجب تضییع حقوق مالکان فیلم می‌گردد.

انجمن صنفی تهیه کنندگان در ادامه این بیانیه آورده است: در خصوص مساله مالیات بر ارزش افزوده نیز ضروری است به جهت تنویر افکار همکاران تهیه کننده و سینمادار و ایضا اصلاح رویه غیرقانونی فعلی تاکید موکد نماییم که صرف نظر از اینکه سهم مالیاتی مذکور مطابق قانون باید از خریدار اخذ گردد، با اینحال در صورت عدم دریافت از خریدار بلیط، می‌بایست بالمناصفه (به میزان مساوی) از محل فروش فیلم بین تهیه کننده و سینمادار تقسیم و سپس کسر گردد؛ لذا انتظار می‌رود تمامی دست‌اندرکاران فرایند اکران ضمن توجه به حق الناس و حقوق اشخاص با تغییر فرایند غلط فعلی، چنین اقدام و استیفاچ ناروایی را متوقف کرده و خاتمه دهند.

در پایان این بیانیه آمده است: امیدواریم با حمایت آحاد تهیه کنندگان و سینماداران و همچنین همیت و انسجام صنفی در سینمای ایران، بتوانیم در جهت برقراری عدالت و جلوگیری از تضییع حقوق تمامی همکاران، گام‌های موثر و جدی تری برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • مرز خسروی فعال‌تر می‌شود
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • برای ملاقات با اسکلت نیمه کاره!
  • ادامه تنش‌ها بین دانشجویان طرفدار فلسطین و مدیریت دانشگاه در دانشگاه کلمبیا
  • بیانیه جامعه صنفی تهیه‌کنندگان علیه برخی سینماداران