Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد عبدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر،  به تشریح جزئیات نامه ارسالی به تولید کنندگان و وارد کنندگان دارو اشاره کرد و افزود: نظر به ضرورت تجمیع و واکاوی داده های مرتبط با تامین داروهای مورد نیاز کشور در نیمه دوم سال جاری، آخرین وضعیت دارویی آن شرکت مطابق اطلاعات درخواستی با رعایت تمامی نکات دستورالعمل مربوط به طور دقیق و کامل، ارسال گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، زمان مهلت ارسال اطلاعات دارویی را روز سه شنبه دهم مهر نود و هفت اعلام کرد و گفت: این اطلاعات می بایست به دبیرخانه سازمان غذا و دارو ارسال گردد.

عبدزاده ادامه داد: در این نامه تاکید کرده ایم که صحت و قسم اطلاعات دارویی بر عهده شرکت ها خواهد بود.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، افزود: برنامه های اعلام شده برای چهار ماه آینده قطعی و لازم الاجرا خواهد بود و در صورت تغییر برنامه تولید یا واردات،  لازم است موارد در اسرع وقت به این اداره کل اطلاع داده شود.

کد خبر 4410568 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: دارو سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت داروسازی سازمان غذا و دارو آلزایمر تجهیزات پزشکی دارو بیماری های قلبی و عروقی رژیم غذایی سرطان زوال عقل هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ایرج حریرچی تاسوعا و عاشورا اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما : دکتر امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.
وی تاکید کرد: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.
رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.
وی تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می فرستیم اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • ضرورت تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور