Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@15:47:33 GMT

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی 2 برابر شد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۹۱۰۲

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی 2 برابر شد

حبیب صفرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 292 دانشجوی پسر و 246 دختر دانشجو جذب 2 پردیس دانشگاه فرهنگیان استان شده اند.
وی گفت: امسال سه رشته جدید در مقطع کارشناسی پیوسته شامل مشاوره، زبان و ادبیات فارسی و معارف اسلامی به رشته های پردیس خواهران این دانشگاه افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هم اکنون پردیس امام جعفر صادق (ع) این دانشگاه دارای چهار رشته تحصیلی و پردیس برادران امام محمدباقر (ع) نیز دارای پنج رشته تحصیلی است.
رِئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی با اشاره به تحصیل 506دانشجومعلم در این مرکز آموزش عالی، گفت: از این تعداد 142 دختر در پردیس خواهران و 364 پسر در پردیس برادران تحصیل می کنند.
زبان انگلیسی، آموزش ابتدایی، الهیات و معارف اسلامی، ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب و مشاوره از رشته های دایر در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی است.
با احتساب دانشجومعلمان جدید، افزون بر یکهزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان این استان تحصیل می کنند.
سالانه 850 تا 900 تن از معلمان مدارس خراسان شمالی به افتخار بازنشستگی نایل آمده و از گردونه آموزش و پرورش خارج می شوند.
خراسان شمالی 163 هزار دانش آموز دارد که در بیش از 2 هزار آموزشگاه زیر نظر 14 هزار نیروی فرهنگی تحصیل می کنند.
در این استان بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و دیگر مراکز دانشگاهی تحصیل می کنند.
3007/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آموزش و پرورش بازنشستگی خراسان شمالی زبان و ادبیات فارسی کارشناسی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است