Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@10:48:06 GMT

واقعه عاشورا قدم به قدم درس‌هایی از قرآن است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۹۲۱۱

واقعه عاشورا قدم به قدم درس‌هایی از قرآن است

‍‍‍‍‍‍

حجت الاسلام سید جواد بهشتی سخنران و کارشناس مذهبی، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره درس های قرآنی واقعه عاشورا گفت: سرگذشت حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) و حضرت اسماعیل بارها در قرآن به آن اشاره شده است، درواقع حضرت ابراهیم (ع) به دفعات بسیار از خداوند تقاضای فرزند می‌کرد: «رب هب لی من الصالحین»؛ «خداوندا! فرزندان صالح به من عطا کن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» حضرت اسماعیل (ع) پس از سالها به هاجر و حضرت ابراهیم (ع) تقدیم شد و بلافاصله پیامبر خدا بارها مورد امتحان قرار گرفت، تا جایی که حضرت ابراهیم (ع) فرزند و همسر خود را در بیابان های صفا و مروه رها کرد و همسر او برای پیدا کردن آب هفت بار مسیر صفا و مروه را دوید تا چشمه آب از زیر پای طفلش جوشید.

شما اگر این داستان را با خودتان مرور کنید، متوجه می شوید که تا چه اندازه حضرت علی اصغر (ع) نزد خداوند آبرومند است. چراکه امام حسین (ع) برای طلب آب طفل شیرخواره خود را بر یک دست و قرآن را بردست دیگری گرفت و حجت را بر همگان تمام کرد. ما از این روایت و واقعه باید درس بگیریم که همه جریان حادثه کربلا، درس‌هایی از قرآن است و پایه و اساس آن معرفت قرآنی و الهی است.

شما در ادامه می توانید مشروح این مصاحبه را مشاهده کنید؛

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی اهل بیت محرم محرم97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران

همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام که در عملیات کربلای۵ و عاشورا به فیض شهادت نائل شدند؛ با حضور عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی استان قم و زائران و منتظران برگزار و روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد.

پیکرهای مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، در خاک مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229157

دیگر خبرها

  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • همسر ابراهیم رئیسی و انسیه خرعلی از یکجا پُست جدید گرفتند
  • تعزیرات همدان میزبان پیکر مطهر شهید رنجنوش شد+تصویر
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران