Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ"امین یادگارنژاد" در مورد استفاده دانشجویان از نت‌سراها گفت: دانشجویان سعی کنند از رایانه‌های عمومی جهت پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه استفاده نکرده و اطلاعات مالی خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهند.

سرهنگ یادگار نژاد گفت: دانشجویان هرگز اطلاعات حساب بانکی و شخصی خود را در اختیار فرد یا افراد حاضر در کافی‌نت‌ها قرار ندهند و در صورت نیاز به کمک و راهنمایی، از افراد مطمئن کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: دانشجویان در هنگام پرداخت‌های اینترنتی دقت لازم را در خصوص درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) داشته باشند و برای وارد کردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام کاربری همیشه از درگاه‌های بانکی ایمن که آدرس آن‌ها با https شروع می‌شود، استفاده کنند.

سرهنگ یادگارنژاد تاکید‌ کرد: کاربران باید برای وارد کردن اطلاعات حساب مالی خود از صفحه کلید‌های مجازی تعبیه شده در صفحات پرداخت(درگاه‌های بانکی) یا کیبورد مجازی ویندوز استفاده کنند.

وی افزود: دانشجویان می‌بایست برنامه‌های کاربردی، به ویژه مرورگر اینترنت خود را بروز نگه دارند، زیرا بیشتر بدافزارها از حفره‌های امنیتی نسخه‌های گذشته برای نفوذ استفاده می‌کنند، همچنین قبل از انجام هرگونه تراکنش مالی به وسیله تلفن‌های هوشمند، نسبت به فعال کردن فایروال و نصب آنتی ویروس اقدام کنند.

یادگارنژاد در مورد استفاده از اینترنت رایگان در مراکز عمومی نیز گفت: ناامن بودن برخی از شبکه‌های وای‌فای رایگان در مراکز عمومی در سطح شهر و اتصال افراد به این شبکه ها در برخی موارد می‌تواند منجر به هک دستگاه قربانی و در نهایت دستیابی مجرمان اینترنتی به اطلاعات شخصی و سوء استفاده از اطلاعات آنان شود.

رئیس پلیس فتا کرمان در پایان گفت: بهتر است دانشجویان برای انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت شهریه از شبکه‌های بی‌سیم در مراکز عمومی خودداری کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آنتی ویروس رایانه رئیس پلیس فتا ویندوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: به‌منظور دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات شهرداری تهران ، از ابتدای مدیریت جدید شهری تاکنون اجرای بیش از ۸۰ درصد از الزامات قانونی  در حوزه شفافیت، مدیریت تعارض منافع و مبارزه با فساد را در پایگاه اینترنتی شفافیت شهرداری تهران منتشر کرده است.

محمدعلی الفت‌پور افزود: اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی نیز بخش جدیدی را به خود اختصاص داده که در حال حاضر فهرست قرارداد‌های اجاره و بهره‌برداری املاک سازمان بازنشستگی به اطلاعات این بخش اضافه شده و در ادامه پیگیری ارتقای شفافیت، موارد مربوط به دیگر مراکز انتفاعی شهرداری تهران نیز گردآوری و منتشر خواهد شد.

سایت شفافیت شهرداری تهران از سال ۱۳۹۷ در نشانی https://shafaf.tehran.ir در دسترس شهروندان قرار گرفته و دسترسی و گزارش‌گیری از اطلاعات بارگذاری شده در این وبگاه برای همه کاربران آزاد است.

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران