Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه باید برای خود مسئولیت اجتماعی قائل باشد و آن را دغدغه اصلی و کلیدی خود بداند

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری، در این آیین که با حضور جمعی از استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه مازندران برگزار شد، با بیان اینکه همه دانشگاهیان، با وظیفه ای خطیر همچون ملت سازی روبرو هستند، اظهار داشت: نهادی با این عظمت و با این قدمت، قطعاً نهادی کارساز و مهم است و بهره مند شدن ازیک سرمایه فرهنگی یعنی در کنار دانش حرفه ای، به دانایی و بینش فرهنگی و اجتماعی نیز نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر غفاری با بیان اینکه نسل جدید دانشگاه، نسلی است که برای خود ماموریت و وظیفه تعریف می کند، افزود: در این دوران، ثروت دیگرصرفا ثروت انسانی نیست زیرا در ثروت انسانی، شرط اول، داشتن مهارت و تخصص است ولی امروز اگر قرار است دانشگاه به پرسش های جدید پاسخ دهد، خود را نو جلوه داده و به عنوان نهادی موثر جلوه نماید، باید این سرمایه به سرمایه ای بارور تبدیل شود.

وی افزود: برای این کار لازم است د انشگاه توانمندی های دیگری نیز داشته باشد تا هم به اقتصاد دانشگاه رونق بخشد و هم در جامعه باعث ایجاد رونق و توسعه بیشتر شود.

دکتر غفاری با تاکید بر اینکه در کنار این سرمایه های انسانی، همه ما باید به سرمایه های فرهنگی نیز مجهز شویم، گفت: بهره مند شدن از سرمایه فرهنگی یعنی در کنار دانش حرفه ای، نیاز به یک دانایی و بینش فرهنگی و اجتماعی داریم و باید از یک خرد اجتماعی و سیاسی بهره مند شویم و دانشجوی ما باید زبانی بسیط داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشجو، از قدرت تفکر منطقی، گفت و گو، توجه به حقوق دیگران، سعه صدر و مدارا با دیگران بهره مند است، گفت: نتیجه این امر، تعامل با سلیقه های متفاوت است و از آنجایی که برای زندگی، توانمندی و توانایی لازم است، این توانایی و قدرت را دانشگاه به خوبی در دانشجویان و دانشگاهیان ایجاد می کند.

دکتر غفاری تاکید کرد: وقتی صحبت از فرهیختگی می شود، یعنی بهره مند شدن از قدرت و توانایی انجام کار تیمی و جمعی و اگر این توانایی ها وجود نداشته باشد، شما نمی توانید در جامعه جذب شوید و این مهارت ها باید در دانشگاه کسب شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود، از خود اتکایی به عنوان دومین سرمایه ای که دانشگاه باید به ما بدهد، یاد کرد و افزود: اگر ما خودمان را قبول نداشته باشیم، دیگری نیز ما را قبول نخواهد کرد. به بودن در دانشگاه افتخار کنید. مقتدر شدن و قوت گرفتن این دانشگاه به دست تک تک ما است. ما نبایدمنتظر کمک دیگر نهادها باشیم و باید با اعمال و افکار خود، این نهاد را بارور کنیم ودانشگاه باید عزت آفرین باشد.

وی در ادامه به انتظارات دانشگاه از دانشجویان و دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: در درجه اول، مراقب سلامت اجتمایی خودتان باشید و اخلاقی عمل کنید. حلقه مفقوده ای که باعث انجام اعمال ناشایست می شود، بی اخلاقی است. ما قرار است در دانشگاه سرمایه ای از جنس دانایی کسب کنیم و البته در کنار پژوهش و آموزش، کار آفرینی نیز مهم است. دانشجو باید به نوعی پژوهش محور باشد و در بازار کار نیز، کارش را پیدا کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکترغلامرضا غفاری به همراه مهندس محمد هادی عسکری مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درابتدای ورود به دانشگاه مازندران، به اتفاق رئیس دانشگاه و جمعی از استادان، کارمندان و دانشجویان، با حضور در مزار شهدای گمنام این دانشگاه، با اهدای گل و قرائت فاتحه، نسبت به مقام شامخ این بزرگواران ادای احترام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام معاون فرهنگی وزیر علوم منطقه مازندران وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگسرای نگین در منطقه ۱۲ اصفهان احداث می‌شود

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: در راستای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان، فرهنگسرای نگین در زمینی به مساحت ۳۰۷ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث فرهنگسرا یکی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم محسوب می‌شود که به‌منظور توسعه فرهنگ، هنر، آموزش و دسترسی عمومی به منابع فرهنگی در یک منطقه یا جامعه انجام می‌شود.

وی افزود: فرهنگسراها به‌عنوان مراکزی چند منظوره با تمرکز بر ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه، محلی برای تبادل ایده‌ها و اطلاعات، آموزش مستمر، هنر و فرهنگ عامه معرفی و ترویج می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از احداث فرهنگسرای نگین در شهرک نگین واقع در خیابان کاوه خبر داد و گفت: در راستای خدمت‌رسانی شایسته و تأمین رفاه اجتماعی شهروندان فرهنگسرای نگین در زمینی به مساحت ۳۰۷ متر مربع با ۹۰۰ متر مربع زیربنا احداث می‌شود.

رسالت با اشاره به شروع عملیات خاک‌برداری و سازه نگهبان فرهنگسرای نگین گفت: این مجموعه در چهار طبقه شامل یک طبقه اداری و بازی کودکان، یک طبقه سالن ورزشی و دو طبقه کارگاهی، با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال (شامل تملک و احداث) تا ۱۰ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

رسالت با اعلام پیشرفت ۱۵ درصدی این پروژه تصریح کرد: در این عملیات تاکنون ۱۵۰۰ متر مکعب خاک‌برداری و ۱۲ تن فولاد برای اجرای سازه نگهبان استفاده شده که احداث این مجموعه سطح فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرک نگین واقع در خیابان کاوه را ارتقا می‌بخشد.

کد خبر 739972

دیگر خبرها

  • فرهنگسرای نگین در منطقه ۱۲ اصفهان احداث می‌شود
  • انتظارات از خیبر بالاست/ بازیکن باید بداند کجا بازی می‌کند
  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد
  • اهدای ۳۷۰ واحد خونی در پویش نذر خون فارس
  • نبرد نابرابر جبهه اسلام و استکبار در فلسطین جریان دارد
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • سرمایه اجتماعی، امکان جذب و تجمیع سرمایه‌های فیزیکی و مادی را فراهم می‌کند
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت