Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-08@23:42:43 GMT

دهمین سال تولد گوشی اندرویدی گوگل مبارک

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۹۵۱۸

دهمین سال تولد گوشی اندرویدی گوگل مبارک

فناوری اطلاعات > نرم افزار - 10 سال پیش بود که گوشی HTC Dream توسط تی موبایل در آمریکا به نام G1 وارد بازار شد. به باور بسیاری این گوشی زشت و ضخیم بود و حالا پس از 10 سال گوشی‌های اندرویدی اپل را در زیبایی و کارایی به چالش کشیده‌اند.

 

به گزارش خبرآنلاین، داشتن کیبورد فیزیکی و نداشتن کیبورد مجازی مشکل‌ساز شد اما این گوشی 23 سپتامبر 2008 دنیای ما را تغییر داد و امروز 85 درصد از گوشی‌های جهان اندرویدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

{لینک}

قابلیت‌هایی مانند دوربین بهتر نصب اندروید شد و آن زمان ویژگی کپی/ پیست توانست محبوبیت زیادی برای گوشی‌های اندرویدی ایجاد کند.

اندروید اجازه کاستومایز کردن صفحات، فولدرها و ... را به کاربر داد و این چیزی بود که آیفون نداشت و برگ برنده برای توسعه گوشی‌های اندرویدی شد.

ورود «اپ مارکت» که بعدها نامش «گوگل پلی» شد، تحولی عمده در دنیای اپلیکیشن قلمداد شد. اکوسیستم اپ‌ها عوض شد.

قرار گرفتن مجموعه نرم‌افزارهای گوگل ازجمله ایمیل و ... روی گوشی اندرویدی در جذابیت آن مؤثر بود. گوگل مپ در این میان نقشه عمده را بازی کرد و اپل را از میدان رقابت بیرون کشاند.

لشگری از سازندگان اندرویدی به وجود آمد و دنیای گوشی‌های هوشمند متحول شد. موتورولا دروید گوشی بدیل آیفون شد و سامسونگ با سری نوت و قلم دیجیتال تحول بزرگی را در گوشی‌های اندرویدی ایجاد کرد. اچ تی سی آن روزگار حرف اول را می‌زد اما حالا واحد موبایلش به قیمت 1.1 میلیارد دلار به مالکیت گوگل درآمده است. گوشی‌های نکسوس و پیکسل بخشی از وجود خود را مدیون مهندسان اچ تی سی است.

گوشی اندرویدی تنها رقیب واقعی آیفون اپل شد و امروز بر دنیای موبایل حکم می‌راند.

5656

 

کلید واژه‌ها : اندروید - گوگل پلی - آندروید - گوگل - گوشی هوشمند - موبایل -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اندروید گوگل پلی آندروید گوگل گوشی هوشمند موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| گوگل هم سانسورچی شد

یک کاربر نیویورکی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) از سانسور کردن کلمه نسل کشی توسط گوگل خبر داد و گفت: گوگل این کلمه را به صورت  داخلی سانسور کرده و نمی‌توان از آن استفاده کرد. 

دیگر خبرها

  • از رویداد هفته آینده گوگل چه انتظاری داشته باشیم؟
  • عکس| گوگل هم سانسورچی شد
  • دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم
  • آغاز دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی آیت‌الله رئیسی با مردم
  • امشب؛ دهمین گزارش تلویزیونی رئیس جمهور به مردم
  • اندرویدی ها از وجود این فایل مخرب بی خبر هستند
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه‌های آمریکایی
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی
  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • اندرویدی‌ها از وجود این فایل مخرب بی‌خبر هستند