Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@02:44:21 GMT

کمبود کالا نداریم؛ مردم را به وحشت نیندازید

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۴۹۸۲۸

به گزارش ایسنا، در ماه­‌های اخیر کاهش عرضه و در نتیجه آن، افزایش قیمت­ برخی محصولات، بازار مصرف را دچار مشکل کرده است؛ به طوری که کم شدن محصولاتی مانند پوشک و محصولات سلولزی به دلیل کاهش عرضه که در برخی موارد به احتکار و در برخی دیگر به کمبود مواد اولیه و مشکل در تولید برمی‌گردد، بازار این محصولات را داغ کرد و باعث شد که حتی مصرف‌کنندگان به سمت خرید بیش از نیاز خود روی آورند و بر التهاب بازار بیفزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره محمود هاشمی - نائب رئیس اتاق اصناف ایران، رسانه­‌ها و صداوسیما را عامل ایجاد ترس ­از قحطی دانست و به ایسنا گفت: برای مثال مسئله پوشک تیتر اخبار شد و همه کسانی را که شاید حتی نیازی به این کالا نداشتند را نیز نگران کرد. اما این کار درست نیست و جو باید آرام نگه داشته شود تا مردم از نظر روانی آرامش داشته باشند.

ذخایر و عرضه کالاهای اساسی مشکلی ندارد

وی در ادامه با تاکید بر این که از نظر ذخایر کالاهای اساسی در استان‌ها مشکلی نداریم، اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی مبنی بر این که متقاضی به فروشگاه برود و کالای مورد نیازش را پیدا نکند، وجود نداشته است؛ بنابراین با توجه به این که فعلا در ذخایر و در عرضه کالاهای اساسی مشکلی نداریم، نباید جو ایجاد کنیم و مردم را به خرید بیش از نیازشان تحریک کنیم.

اجازه ندهیم اجناس‌مان را مفت ببرند

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به این که اتفاقات مریوان باعث شد دولت و ملت هوشیار شوند و اجازه ندهند هر محصولی از کشور خارج شود، گفت: باید صادرات کالاهای اساسی را متوقف کنیم و اجازه ندهیم اجناس‌مان را مفت ببرند.

هاشمی افزود: گرانی ارز باعث شده صادرات اجناس در بنادر آزاد و مرزها به نفع همسایگان شود.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته فرماندار مریوان اعلام کرد که به طور ثابت روزانه ۱۱۰۰ نفر برای خرید از مرز باشماق وارد مریوان می‌شوند و حجم زیادی از کالاهای اساسی‌شان را از مریوان تامین می‌کنند؛ به طوری که کالاهای اساسی زندگی در مریوان نایاب شده است که در این راستا دولت خروج کالا از این مرز را ممنوع اعلام کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه میزبان عرضه ۶۱۳ هزار و ۳۲۱ تن انواع کالا و محصول هستند. بیشترین عرضه امروز در تالار صنعتی و متعلق به فولادی هاست چراکه قرار است ۳۸۰ هزار تن مقاطع فولادی را روی تابلو ببرند. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J0A

دیگر خبرها

  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد