Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرعت بازگشت موشک بالستیک سجیل به جو زمین و سقوط روی هدف، حدود ۱۳ ماخ (حدود ۴ هزار و ۳۰۰ متر بر ثانیه) است که این ویژگی، انهدام موشک را برای تمام سامانه‌های دفاع هوایی موجود «ناممکن» می‌کند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، موشک «سجیل» یکی از موشک‌هایی بود که در جریان رژه روز ۳۱ شهریور امسال در تهران از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد و رسانه‌ها تصویر آن را منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
موشک سجیل که تحت پروژه مشهوری به نام عاشورا ساخته شد، اولین موشک دوربُرد سوخت جامد ایران است. بُرد سجیل ۲ هزار کیلومتر عنوان شده و تاکنون در ۲ نمونه سجیل ۱ و ۲ معرفی شده است.

این موشک دارای وزن ۲۳ هزار و ۵۴۰ کیوگرم است و به تعبیری سنگین‌وزن‌ترین موشک ایرانی محسوب می‌شود، قابلیت هدف قرار دادن تمام مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی را دارد.

این موشک به سرعت آماده پرتاب می‌شود و همین ویژگی باعث کاهش احتمال حمله به پرتاب‌گر و موشک آماده به پرتاب، قبل از شلیک می‌شود.

از سوی دیگر به دلیل شتاب بسیار بالای سجیل، امکان ردگیری آن در فاز‌های اولیه پرتاب بسیار کم است و عملآً شانس دشمن برای انهدام این موشک طی پرواز را ناچیز می‌کند.

سرعت بازگشت موشک بالستیک سجیل به جو زمین و سقوط روی هدف، حدود ۱۳ ماخ (حدود ۴ هزار و ۳۰۰ متر بر ثانیه) است که این ویژگی، انهدام موشک را برای تمام سامانه‌های دفاع هوایی موجود «ناممکن» می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: موشک سجیل موشک های ایران رژه نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۴۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم

خواهر رئیس کره شمالی یک روز پس از اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای این کشور، اظهار کرد ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کیم یو جونگ خواهر قدرتمند رئیس کره شمالی اظهار کرد ما به ایجاد قویترین قدرت نظامی فوق العاده برای حفاظت از حاکمیت خود و صلح منطقه ای ادامه می دهیم.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، خانم کیم افزود: مجموعه‌ای از تمرین های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری که با مانورهایی با پرتاب آتش همراه بوده و با مشارکت گانگسترها و تبهکاران ارتش کره جنوبی، انجام شده، وضعیت امنیتی منطقه را به سمت خطرناکی پیش برده است.

وی تصرح کرد ما به ایجاد یک قدرت نظامی فراگیر و قویترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت خود، امنیت و صلح منطقه‌ای ادامه می دهیم.

خواهر رئیس کره شمالی در حالی این اظهارات را بیان کرد که روز گذشته پیونگ یانگ نخستین رزمایش ضد حمله هسته‌ای خود را برای شبیه سازی سیستم مدیریت ماشه هسته‌ای برگزار کرد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد همزمان با این رزمایش، پیونگ یانگ چند فروند موشک بالستیک کوتاه برد را از سواحل شرقی خود به سمت دریا پرتاب کرد.     

این در حالی است که به نظر می رسد کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر به فضاست. این کشور پیشتر در ماه نوامبر یک فروند ماهواره شناسایی را با موفقیت در مدار زمین قرار داد.

در همین حال، ارتش های آمریکا و کره جنوبی در ماه های اخیر رزمایش هایی را در مقیاس های گسترده و شدید و تحت تعهد سران هر دو کشور برای ارتقای آمادگی نظامی خود علیه تهدیدات نظامی کره شمالی برگزار کرده اند.

همچنین ارتش کره جنوبی اعلام کرد حدود 100 هوایپمای نظامی، رزمایش های هوایی گسترده‌ای را به مدت دو هفته در ماه جاری برگزار کردند.

کره شمالی نیز گفت: تمرین های نظامی ارتش آمریکا برای آماده شدن آنها به منظور یک جنگ هسته‌ای علیه پیونگ یانگ است. واشنگتن و سئول اظهار کردند این مانورها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی نظامی کشورها انجام می شود.

هفته گذشته نیز کره شمالی یک فروند موشک کروز استراتژیک را برای آزمایش یک کلاهک هسته‌ای بزرگ و یک موشک جدید ضد هواپیما آزمایش کرد.

براساس گزارش سازمان موشکی کره شمالی، آزمایش قدرت یک کلاهک جنگی فوق العاده بزرگ که برای موشک کروز استراتژیک «هواسال-1 آر ای-3» طراحی شده و پرتاب آزمایشی یک فروند موشک جدید ضد هواپیمای «پیولجی -1-2» انجام شد.

چند روز پیش سه منبع آگاه اعلام کردند آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در تلاش برای راه اندازی هیئتی جدید از کارشناسان چند ملیتی خارج از سازمان ملل، به منظور ارزیابی و اجرای تحریم ها علیه کره شمالی هستند.

این تلاش پس از آن انجام می شود که روسیه از تمدید سالانه ماموریت کارشناسان سازمان ملل خودداری کرد. کارشناسانی که طی 15 سال گذشته روند اجرای تحریم هایی را ارزیابی می کردند که با هدف تعدیل برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی وضع شده بود.

این در حالی است که مسکو و پکن خواستار کاهش تحریم ها علیه کره شمالی شدند تا بدین ترتیب روند مذاکرات دیپلماتیک با پیونگ یانگ آغاز شده و از درد و رنج انسانی در این کشور فقیر کاسته شود.

کره شمالی از سال 2006 تاکنون، به‌دلیل برنامه اتمی و موشک‌های بالستیک خود، تحت تحریم‌های متعدد سازمان ملل قرار دارد، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت توسعه و گسترش موشک‌های بالستیک است. این تکنولوژی برای پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی پیونگ یانگ به مدار زمین بکار گرفته شد و برای آزمایش ده‌ها موشک بالستیک طی 20 ماه گذشته استفاده شده است. آمریکا بارها هشدار داده که پیونگ یانگ آماده انجام هفتمین آزمایش اتمی خود است.

اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • استاندار جدید لرستان را بیشتر بشناسید + سوابق
  • استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسید
  • بررسی ابعاد پاسخ مقتدارانه سپاه پاسداران در گفت و گوی خبری سیمای آذربایجان غربی
  • نابودگر دیوید تیلور را بیشتر بشناسید
  • واکنش وزیر جنجالی اسرائيلی به انتقادها
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش