Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین دوره بازی‌های پارآسیایی به میزبانی کشور اندونزی از ۱۴ تا ۲۲ مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود و کاروان ورزشی کشورمان با حضور ۲۰۹ ورزشکار در ۱۳ رشته شامل بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی، والیبال نشسته، تیراندازی، تیروکمان، بوچیا، وزنه برداری، شنا، شطرنج، تنیس روی میز، جودو، دوچرخه سواری و گلبال در این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایگاه چهارمی در نخستین حضور

اولین دوره بازی‌های پارآسیایی آذرماه سال ۱۳۸۹ به میزبانی گوانجو چین برگزار شد و بیش از ۴۰۰۰ ورزشکار از ۴۱ کشور در ۱۹ رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کاروان ورزشی کشورمان در این دوره با ۱۵۸ ورزشکار (۱۲۴ آقا و ۳۴ خانم) راهی کشور چین شد و در ۱۵ رشته ورزشی با حریفان خود به رقابت پرداخت و ملی پوشان ایران در این دوره توانستند ۸۰ مدال شامل ۲۷ طلا، ۲۴ نقره و ۲۹ برنز را کسب کنند و در جایگاه چهارمی جدول توزیع مدال‌ها قرار گیرند. در این دوره نمایندگان کشورمان در رشته‌های بوچیا، تنیس با ویلچر، دوچرخه سواری نابینایان و قایقرانی از کسب مدال بازماندند و ملی پوشان دو و میدانی کشورمان با کسب ۳۴ مدال بیشترین تعداد مدال کاروان را به خود اختصاص دادند و توانستند نایب قهرمان آسیا شوند.

در این دوره از رقابت ها کاروان ورزشی کشورمان در رشته های بولینگ، بدمینتون، شمشیربازی و بسکتبال با ویلچر نماینده نداشت.

تیم های ملی والیبال نشسته مردان و فوتبال هفت نفره کشورمان در این دوره از بازی ها مقام نخست آسیا را کسب کردند و تیم های ملی فوتبال پنج نفره، دو و میدانی و وزنه برداری در جایگاه نایب قهرمانی قاره کهن قرار گرفتند.

تکرار جایگاه چهارمی در اینچئون

دومین دوره بازی‌های پارآسیایی سال ۲۰۱۴ به میزبانی اینچئون کره جنوبی با حضور ۲۴۹۷ ورزشکار از ۴۱ کشور در ۲۳ رشته ورزشی برگزار شد و کاروان ورزشی ایران با ۲۰۰ ورزشکار راهی کشور کره جنوبی شد.


ملی پوشان کشورمان در ۱۶ رشته (تیروکمان - دوومیدانی - بوچیا - دوچرخه سواری - فوتبال پنج نفره - فوتبال هفت نفره - گلبال (آقایان و بانوان) - جودو - وزنه برداری - تیراندازی - شنا - تنیس روی میز - والیبال نشسته (آقایان و بانوان) - بسکتبال با ویلچر (آقایان و بانوان) - تنیس با ویلچر - بدمینتون) با حریفان خود به رقابت پرداختند و موفق به کسب ۱۲۰ مدال شامل ۳۷ طلا، ۵۲ نقره و ۳۱ برنز شدند و جایگاه چهارمی دوره قبل خود را تکرار کردند.

در این دوره از بازی ها کاروان ورزشی ایران پیشرفت چشمگیری در رشته های مختلف داشت و توانست در  تیم های ملی تیروکمان، فوتبال 5 نفره، والیبال نشسته مردان، گلبال مردان و فوتبال 7 نفره در جایگاه نخست آسیا قرار بگیرد و تیم های ملی دو و میدانی، وزنه برداری، گلبال و والیبال نشسته بانوان در جایگاه نایب قهرمانی قرار گرفتند.این تعداد نسبت به دوره نخست بازی ها بیشتر شد و نشان داد که کاروان ایران در اکثر رشته های ورزشی می تواند از مدعیان اصلی کسب سکوهای قهرمانی باشد.

کاروان ورزشی ایران به دنبال کسب سکوی سومی آسیا

اکنون کاروان ورزشی ایران با نام "خودباوری و امید" و با شعار" با توکل و تلاش ما می توانیم" و با پرچمداری ساره جوانمردی و سمیرا ارم دو بانوی پاراتیرانداز کشورمان که موفق به کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو شدند و با افزایش تعداد ورزشکار در هر دو بخش مردان و زنان نسبت به دوره های قبل راهی کشور اندونزی می‌شود تا بتواند جایگاه بهتری نسبت به ادوار گذشته بدست آورد و رشته‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر از رشته‌های تیمی هستند که به کسب مدال طلای آنها امیدوار هستیم و در رشته‌های انفرادی نیز ورزشکارانی مانند زهرا نعمتی، ساره جوانمردی، سمیرا ارم و سیامند رحمان نیز از شانس‌های قهرمانی ایران در آسیا هستند.

بیشتر بخوانید:

خسروی وفا: بانوان ورزشکار در معرفی ورزش ایران موفق‌تر از مردان عمل کرده اند

 صمیمی: نعمتی فوق ستاره ورزش جانبازان و معلولین است/بازیکن سالاری در فدراسیون وجود ندارد

اسامی نهایی ورزشکاران اعزامی به جاکارتا در ۱۳ رشته اعلام شد

انتهای پیام/

بررسی عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارآسیایی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته ملی پارالمپیک اخبار ورزشی بازی های پارآسیایی 2018 جاکارتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است

به گزارش خبرآنلاین ، علی جبلی ملی پوش شنا ایران اظهار داشت: در تمامی استان‌ها در بیشتر هیئت‌های استانی حتی یک استخر هم ندارند. فدراسیون شنا و هیات‌ استان‌ها در حد توان خودشان از ما ورزشکاران حمایت می‌کنند اما تجهیزات و زیر ساخت کاملی در اختیار نداریم که بتوانیم سطح تمرینات را بالا ببریم.

جبلی با انتقاد به تبعیض بین فوتبال و دیگر رشته‌های ورزشی خاطرنشان کرد: نسبت به فوتبالیست‌ها خیلی جایگاه ما شناگران متفاوت است.

وی ادامه داد: تمرکز ما باید روی تمرین باشد تا بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم اما بعضی اوقات درگیری‌های مالی تمام زندگی و ورزش ما را بهم می‌ریزد.

جبلی افزود: ای کاش تمام ورزش‌ها را با یک چشم نگاه می‌کردند و تمام ورزشکاران در یک سطح بودند. در رشته شنا در بازی‌های المپیک و آسیایی مدال‌های زیادی توزیع می‌شود و اگر به آن توجه شود، نتیجه بسیار عالی خواهیم داشت.

این قهرمان، افزود: نمی‌گویم که فقط به ورزش ما توجه شود ولی خیلی ساده می‌توان نتیجه گرفت که اگر رشته‌ای با حمایت اندک می‌تواند، سه ورودی مسابقات جهانی را بدست بیاورد، قطعا اگر به ورزشکارانش توجه بیشتری کنیم، مدال‌های رنگارنگی هم از آن بدست می‌آید.

این قهرمان خواستار توجه و استعدادیابی به استان‌های ساحلی داشت و گفت: در شهرهای مختلف کشور مخصوصا در شهرهای ساحلی ایران، استعدادهای نابی در رشته شنا وجود دارد که با کمی حمایت و برنامه ریزی صحیح می‌شود آینده خیلی خوبی را در شنا ایران شاهد باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898208

دیگر خبرها

  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • جایگاه بالاتر با توجه بیشتر به شنا
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس
  • نگاهی بر سیر تاریخی شغل و زنان در جامعه
  • ورزشکاران رشته گلف موفق عمل می‌کنند/ لزوم ترغیب دانش‌آموزان به سمت ورزش گلف