Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از اداره اوقاف و امور خیریه بافت، رابر و ارزوئیه ، مهدی شریف، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافت، رابر و ارزوئیه دیروز یکشنبه، 1 مهر از اختصاص اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای برای اماکن مذهبی این شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در راستای اعتبارات ابلاغی سال ۹۷ و مصوبات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوییه مجموعا مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مساجد، مصلاها و بقاع متبرکه این سه شهرستان اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از مجموع اعتبارات ابلاغی سال ۹۷ مبلغ ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از سرفصل اعتبارات متوازن و ارتقاء شاخص‌ها برای توسعه و تکمیل مصلی، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان بافت و مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای تکمیل و توسعه مساجد و بقاع متبرکه رابر و مبلغ 2 میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل مصلای ارزوئیه اختصاص پیدا کرد که پس از رعایت تشریفات قانونی در اختیار هیأت امناها قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافت، رابر و ارزوئیه بیان کرد: بر اساس بند دو از ماده یک قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و همچنین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اداره امور اماکن مذهبی اسلامی به عهده سازمان اوقاف و امورخیریه واگذار شده و اوقاف تنها مرجع رسمی برای تایید هزینه کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به مساجد و اماکن مذهبی تعیین شده است .
شریف اظهاررد: در حوزه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه مجموعا بیش از ۳۰۸ مسجد، ۲۲ بقعه متبرکه و سه مصلا وجود دارد که برای اکثریت آنها حکم امانت صادر و تحویل افراد واجد صلاحیت شده است که زیر نظر اداره اوقاف، کارهای فرهنگی و عمرانی این اماکن را برعهده خواهند داشت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافت، رابر و ارزوئیه گفت: با توجه به اولویت امسال اوقاف در بحث شفاف‌سازی هزینه‌کرد عواید اماکن مذهبی و تثبیت اراضی و املاک و مستغلات اماکن مذهبی، هیأت امنای اماکن مذهبی هر چه سریعتر با هماهنگی با واحد ثبتی و اجارات نسبت به انجام تشریفات قانونی برای ثبت و اخذ سند مالکیت کلیه این اماکن و درج تمام اراضی و املاک غیرمنقول در سیستم اوقاف اقدام کنند.
وی تأکید کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و نیز قانون الحاق موادی به تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۹۳ فضاهای اصلی مساجد، حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها، خانه عالم روستاییان، گلزارهای شهدا، امامزادگان، حوزه‌های علمیه و اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت مصارف ماهیانه آب، برق، گاز و فاضلاب معاف شده‌اند لذا باید دقت کنند ضمن صرفه‌جویی در این نوع هزینه‌ها از پرداخت هرگونه وجهی به ادارات مذبور جدا خودداری کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی اوقاف رابر شریف بافت اماکن مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

تین نیوز

 رئیس اداره برنامه، بودجه، جذب سرمایه وتجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان قم از اختصاص بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای پروژه های عمرانی این اداره کل طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص داده شده به پروژه های بهسازی محور قم-نیزار، احداث قم-کهک، بهسازی جاده قم-آوه بالغ بر ۱۴۰۴ میلیارد ریال بوده است.

باقری افزود: در سال گذشته ۱۳ کیلومتر از ۲۶ کیلومتر طرح احداث محور قم ـ کهک به همراه تقاطع غیر همسطح ورجان با اعتباری بالغ بر ۳۸۰۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده است

وی تصریح کرد: در این پروژه بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده است و برای احداث ۱۳ کیلومتر باقی مانده و چند دستگاه پل و تقاطع حدود ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

باقری توضیح داد: عملیات بهسازی ۸ کیلومتر از محور قم ـ نیزار با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد در حال اجراست و قرارداد بهسازی ۹ کیلومتر از محور قم ـ آوه با اعتبار مورد نیاز حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال منعقد شده و در انجام است.

وی افزود: برای اجرا و تکمیل ۳ باب مدرسه و یک باب کلانتری و ساماندهی منازل اطراف امامزاده موسی مبرقع (ع) واقع در بافت فرسوده و سکونت گاه غیر رسمی و همچنین تهیه طرح جامع شهر قم از محل ردیف های متمرکز وزارت راه و شهرسازی بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده و دو باب مدرسه شیخ آباد و ثامن الحجج با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در مرحله تکمیل و اتمام پروژه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • پلمب اماکن غیرمجاز دندانپزشکی و ماساژدرمانی در اردبیل
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است