Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حمید حیدری بریدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر، روز گذشته، 1 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دفتر وی برگزار شد، به تشریح آغاز اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی پرداخت و اظهار کرد: این طرح در ۱۴۹ روستا برای پنج هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی اجرا خواهد شد و به منظور ارائه خدمات مناسب در روستاها و بهبود وضعیت زندگی در روستاها، سومین مرحله از طرح آمارگیری مسکن روستایی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه‌ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی و … از اهداف این طرح عنوان کرد.

مردم؛ ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه مردم، ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی هستند و در به ثمر رساندن انقلاب نقش مهم و کليدی را ايفا کردند، گفت: هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خدمت به محرومين و مستضعفين است.

ساخت مسكن ویژه محرومين و مستضعفين؛ مهم‌ترین خدمت‌رسانی اجتماعی

وی بر ضرورت ساخت مسكن ویژه محرومين و مستضعفين به عنوان مهم‌ترین خدمات‌رسانی اجتماعی تاکید کرد و افزود: این طرح هر ۵ سال یکبار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با همکاری مرکز آمار ایران برگزار می‌شود و تعامل و همکاری رسانه‌ها و خبرگزاری‌های جهادی و انقلابی جهت اطلاع‌رسانی در خصوص اجرای طرح مذکور یکی دیگر از ارکان اساسی این طرح است.

حیدری بریدی با تشریح اقدامات صورت گرفته جهت نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در استان بوشهر گفت: در شهرستان دشتی با استقبال مناسب مردم بیش از ۵۳ درصد مقاوم‌سازی صورت گرفته است، اما در شهرستان عسلویه کمتر از شش درصد انجام گرفته است.

اجرای عملیات نوسازی و مقاوم‌سازی ۴۵ هزار واحد غیرمقاوم

این مقام مسئول با اعلام اینکه در برخی از شهرستان‌ها از نرم کشوری هم بالاتر هستیم و در برخی دیگر نیز در این زمینه عقب ماندگی داریم که باید جبران شود، اظهار کرد: در استان بوشهر از ۷۴ هزار واحد مسکونی روستایی ۳۸ درصد که شامل بیش از ۲۸ هزار واحد تاکنون مقاوم‌سازی صورت گرفته است و ۴۵ هزار واحد غیرمقاوم داریم که عملیات نوسازی و مقاوم‌سازی آنها باید انجام شود و همچنین نیز امسال عملیات مقاوم‌سازی برای ۳۰۰ واحد شهری استان را آغاز کرده‌ایم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات از سوی بانک مسکن شاهد تکمیل این طرح‌ها در سال جاری و نیمه اول سال بعد باشیم.

افزایش تسهیلات نوسازی مسکن شهری و روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در پایان از افزایش تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی در شهرها و روستاها خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌های خوبی با نهادهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد امضا کرده‌ایم و طرح‌های مناسبی در این راستا اجرا شده است.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا بنیاد مسکن محرومیت زدایی مقاوم سازی طرح آمارگیری مسکن روستایی سومین مرحله بوشهر روابط عمومی نباء مردم انقلاب اسلامي مسکن تسهیلات نوسازی زندگی توسعه عمران امکانات رفاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد

مهدی دهقانی اشکذری عضو هیئت علمی گروه برق و دبیر برگزاری سومین المپیاد تخصصی برق در دانشگاه آزاد اسلامی اشکذر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که سومین المپیاد تخصصی برق ویژه هنرجویان رشته برق استان یزد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار شد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این المپیاد انجام آزمون‌های تئوری و عملی و معرفی نفرات برتر هنرستان‌های استان یزد در برای جذب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر و معرفی این افراد به صنعت و آموزشگاه‌ها بود.


 
عضو هیئت علمی گروه برق و دبیر برگزاری سومین المپیاد تخصصی برق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر افزود: این المپیاد به صورت استانی و با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد و با حمایت شرکت شیوا امواج و شرکت آریان نیرو در دو محور طراحی مدار‌های فرمان و قدرت و طراحی و اجرای مدار‌ها توسط کنترل کننده‌های منطقی برگزار شد و در مجموع ۶۰ شرکت‌کننده از هنرستان‌های شهید رجایی، شهید چمران و شهید منتظر قائم و ذکایی یزد، شهید چمران میبد، شهید باهنر بافق، عباس ابن علی تفت، شهید مدنی زارچ، شهید بهشتی مهریز و هنرستان نمونه دولتی خادمی شهرستان اشکذر در این المپیاد شرکت کردند که پس از برگزاری آزمون‌های تئوری و عملی، ۶ نفر برگزیده آزمون تئوری و تیم هنرستان عباس ابن علی شهرستان تفت برگزیده آزمون عملی شدند.

دهقانی اشکذری متذکر شد: در حاشیه برگزاری این المپیاد، دانش‌آموزان از امکانات و تجهیزات رشته مهندسی برق دانشگاه از جمله آزمایشگاه‌های PLC و کارگاه مدار فرمان، کارگاه اتوماسیون، کارگاه PLD کنترل بازدید کردند.
 
وی تشریح کرد: در پایان این المپیاد ایمان باقریان تفتی و امیر محمد دره شیری به ترتیب به عنوان نفرات اول و دوم از هنرستان عباس ابن علی تفت و محمدمهدی یاوری فرد، سید سجاد امامی و امیر حسین خانی از هنرستان شهید چمران یزد و محمد اسلامی مهدی‌آبادی از هنرستان شهید منتظر قائم یزد به عنوان نفرات برتر المپیاد معرفی شدند و در مراسمی که در سالن اجتماعات دانشکده تحصیلات تکمیلی واحد اشکذر با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد از آنان تجلیل شد.

عضو هیئت علمی گروه برق و دبیر برگزاری سومین المپیاد تخصصی برق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر عنوان کرد: : هنرجویان برگزیده به شرط انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برای ادامه تحصیل از تخفیف شهریه در دوران تحصیلی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور