Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ظهر روز گذشته در آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 مدارس علمیه خواهران استان با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: برگزاری دوره بانوان یاورنماز با حضور 100 نفر، برگزاری اردوی طلیعه حضوربا حضور 500 نفر، نشست فاطمی با حضور 150 نفر در شهرستان های اشکذر، بهاباد، بافق و یزد از جمله این اقدامات در حوزه فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن و عترت گفت: این مسابقات با حضور 749 نفربرگزار که 15 نفر به مرحله کشوری راه یافتند و طلاب یزدی توانستند دو رتبه برتر کشوری را کسب کنند
کارگر برگزاری مسابقات سیر مطالعاتی با حضور یک هزار و 701 نفر و اهدای جوایز به 166 نفر، برگزاری 720 نشست اخلاقی و 310 نشست سیاسی، 40 نشست سلامت و بهداشت، 360 مراسم ملی و مذهبی، 40 نمایشگاه کتاب را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: 885 نفر مبلغه در استان در حال فعالیت هستند که 171 نفر پاسخگوی سوالات شرعی با تلفن همراه شخصی هستند.
وی ادامه داد: اعزام 101 نفر به اردوی راهیان نور، اعزام 165 نفر به اماکن مذهبی و تاریخی در نوروز 97، اعزام 182 نفر به مراسم اعتکاف، اعزام 900 نفر از مبلغان به مساجد از دیگر اقدامات است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی در استان اظهار کرد: 865 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال که 84 نفر حائز رتبه های برتر شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طلاب خواهر در سطوح 2، 3 و 4 در استان مشغول به تحصیل هستند گفت: در حال حاضر 22 مدرسه، 2 مرکز پژوهشی و یک مرکز مدیریت استان در حال فعالیت هستند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: امسال در سطح دو (کارشناسی) 836 نفر، سطح سه (کارشناسی ارشد) 143 نفر و سطح چهار (دکترا) 22 نفر که در مجموع یک هزار و یک نفر در استان ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: از این تعداد در نهایت 530 نفر در سطح دو، 97 نفر در سطح سه و 10 نفر در سطح چهار پذیرفته شدند که در مجموع 637 نفر طی مراحل آزمون و مصاحبه برای سال تحصیلی جدید قبول شدند.
کارگر با اشاره به فعالیت سه مرکز آموزش عالی حوزوی شهرستان های یزد، اردکان و میبد گفت: طلاب خواهر در سطح سه در رشته های تفسیر علوم قرآنی، فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام با گرایش امامت، مدرسی ادبیات عرب و در سطح چهار در رشته های تفسیر تطبیقی و فقه خانواده در دو مرکز تخصصی حضرت زهرا(س) میبد و مرکز تخصصی یزد تحصیل می کنند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: مدیر تمام مدارس استان از بانوان توانمند حوزوی هستند و در مقطع دکترا نیز با توجه به خروجی امسال دو مدیر خانم معرفی و مدیریت تمام مدارس به عهده بانوان خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه در مجموع سه هزار و 325 طلبه در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مشغول به تحصیل هستند گفت: 2365 نفر سطح دو، 284 نفر در سطح سه، 39 نفر در سطح چهار، و 637 طلبه هم امسال پذیرفته شدند.
حجت الاسلام کارگر تعداد طلاب فارغ التحصیل را 1438 نفر اعلام کرد و شرکت 467 نفر در المپیاد علمی و قبولی 96 نفر، برتری اعظم السادات زیارتی و فاطمه السادات زیارتی به عنوان اساتید برگزیده کشوری، تقویت اساتید با برگزاری دوره های مختلف و حضور کارشناسان و اساتید برگزیده کشوری از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد تحصیل طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طرح اتصال مدارس شهرستان خوی به شبکه فیبر نوری، با حضورمعاون سازمان تنظیمات و مقررات رادیویی و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آغاز شد.

 محمدپور مدیر آموزش و پرورش خوی گفت: این طرح ابتدا در مدارس شهدای فرهنگی و حاج رهنمون اجرا و طی چند ماه آینده تمام مدارس دولتی شهری متصل خواهند شد.

 وی افزود:اجرای طرح مذکور گامی جهت حرکت به سمت افزایش کیفیت و عدالت آموزشی می‌باشد.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوی اضافه کرد:از طریق این بستر می‌توان فناوری‌های نوین را در مدارس داشته باشیم و با رفع شکاف دیجیتال زمینه گسترش آموزش و عدالت آموزشی ایجاد می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد