Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@03:38:25 GMT

نجات 2 محکوم به مرگ از طناب دار

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۰۴۱۸

نجات 2 محکوم به مرگ از طناب دار

دو محکوم به قصاص نفس در پنج ماه ابتدایی امسال در بوشهر با رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافتند.

علی جمادی رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر در خصوص موارد صلح و سازش در پرونده‌های محکوم به‌قصاص و بخشش اعدامی‌ها در استان در پنج ماه ابتدایی امسال با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های چشمگیر در زمینه صلح و سازش در جرائم قتل عمدی منتهی به قصاص، سازش و تقلیل بدهی در محکومیت‌های مالی بیش از 2 میلیارد ریال و اختلافات خانوادگی منتهی به مصالحه و بازگشت به زندگی مشترک اظهار کرد: در این مدت دو نفر از کسانی‌که به علت قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده بودند با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث اختلافات خانوادگی که به طلاق منجر شده بود در این مدت با دخالت دادگستری استان بوشهر و با همکاری شورای حل اختلاف استان پنج پرونده به صلح و سازش منجر شد و زوجین به زندگی مشترک خود برگشتند. پرونده دیگری که فرد طلب 313 سکه تمام بهار آزادی کرده بود با دریافت 800 میلیون ریال به سازش منجر شد. همچنین پرونده دیگری از طلاق بود که فرد درخواست مهریه 400 سکه تمام بهار آزادی کرده بود که این پرونده نیز با دخالت دادگستری استان و با پرداخت 14 سکه به زن، زوجین به زندگی مشترک بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: در خصوص پرونده‌های مربوط به مطالبه مهریه در استان بوشهر در پنج ماه ابتدایی امسال یک پرونده که مقدار مهریه 70 سکه تمام بهار آزادی بود با پرداخت 115 میلیون ریال به صلح منجر شد. پرونده دیگری که میزان مهریه 10 مثقال طلا بود با پرداخت 210 میلیون ریال به صلح منجر شد و از طرفی پرونده دیگری که میزان مهریه 110 سکه تمام بهار آزادی بود با دخالت شورای حل اختلاف به‌طور کامل به صلح منجر شد. به‌طور کلی در پنج ماه ابتدایی امسال 5 پرونده طلاق با دخالت دادگستری استان بوشهر و مشارکت شورای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شد.

جمادی افزود: در بخشش پرونده‌های نزاع و درگیری در پنج ماه ابتدایی امسال پرونده‌ای داشتیم که ضارب باید 700 میلیون ریال را به‌عنوان دیه پرداخت کند که با دخالت شورای حل اختلاف استان این پرونده به سازش و گذشت کامل فرد صدمه دیده منجر شد.

صلح و سازش پنج پرونده بدهی مالی 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به وجود 5 پرونده بدهی مالی در پنج ماه ابتدایی امسال که با صلح و سازش همراه بوده است، اظهار کرد: به عنوان مثال در پرونده‌ای که فرد به پرداخت 14 میلیارد و 476 میلیون و 579 هزار و 619 ریال بدهی مالی محکوم شده بود با دخالت دادگستری استان و با صلح و سازش 2 میلیارد ریال از این مقدار پول بخشیده شد. همچنین در پرونده دیگری که فرد به پرداخت یک میلیارد و 700 میلیون ریال محکوم شده بود با صلح و سازش قرار بر این شد که فرد به صورت قسطی و با پرداخت ماهانه 30 میلیون ریال بدهی خود را پرداخت کند.

رهایی 7 محکوم به مرگ 

وی در خصوص پرونده‌های مربوط به قصاص نفس در سال 96 که به صلح و سازش منجر شده است، گفت: در سال گذشته نیز 7 نفر از افرادی که به‌دلیل قتل عمد به اعدام محکوم شده بودند با دخالت دادگستری استان بوشهر و تلاش‌های شورای حل اختلاف استان جهت جلب رضایت اولیای دم از قصاص نفس رهایی یافتند. در یکی از این پرونده‌ها فرد قاتل پس از گذراندن 9 سال حبس به پای چوبه دار هم رفته بود اما در لحظات پایانی اولیای دم برای رضایت خدا و بدون دریافت هزینه‌ای گذشت کردند. در یکی دیگر از پرونده‌های سال 96 که فرد به دلیل قتل عمد محکوم به اعدام بود با پرداخت 800 میلیون ریال رضایت اولیای دم را جلب کرد و از قصاص نفس رهایی یافت.

جمادی در پایان درخصوص پرونده‌هایی که در ماه محرم با صلح و سازش روبه‌رو بوده است نیز گفت: در ماه محرم امسال یکی از افراد که به دلیل عدم پرداخت مهریه به تعداد 70 سکه و نزاع خیابانی با چاقو از خرداد 97 در زندان به‌سر می‌برد با دخالت دادگستری استان بوشهر و رضایت شاکیان از زندان رهایی یافت. همچنین در محرم امسال دو پرونده طلاق با مشارکت شورای حل اختلاف با صلح و سازش مواجه شد و زوجین به زندگی مشترک بازگشتند./ آنا 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۵ هزار و ۶۴۳ لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.


مظفری  گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده متهمان فروش سوخت یارانه‌ای در تعزیرات حکومتی زنجان
  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • تقلب در تعمیر کولر
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی