Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-06@20:16:18 GMT

بیانیه نشست الجزایر چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۰۵۰۸

بیانیه نشست الجزایر چه بود؟

دیروز نشست وزرای نفت کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک با صدور بیانیه‌ای در الجزایر پایان یافت. به گزارش «انرژی امروز» بعد از حواشی بسیار که این نشست قبل از آغاز داشت، از توییت های ترامپ گرفته تا تهدید به وتوی بیژن زنگنه، این نشست را برخی از جمله خبرگزای‌های بین المللی بی نتیجه توصیف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه از بیانیه پایانی بر می آید این است که سران کشورهای تولید کننده نفت خواسته‌اند به دنیا بگویند مستقل عمل می‌کنند و کاری به کار توییت‌های ترامپ ندارند. با این حال تولید نفت این کشورها اندکی افزایش خواهد یافت اما نه به اندازه‌ای که دونالد ترامپ خواهان آن بود. ترجمه بیانیه پایانی نشست اوپک به شرح زیر است: «نشست JMMMC در الجزایر برای بررسی برنامه‌ها در بازار نفت کمیته نظارتی مشترک وزاری اوپک و غیراوپک JMMC برای دهمین نشست خود در روز ۲۳ سپتامبر در الجزایر گرد هم آمدند. این کمیته گزارش‌های ماهانه تهیه شده توسط کمیته فنی مشترک JTC و برنامه‌های کوتاه مدت در بازار جهانی نفت به همراه چشم‌اندازهایی برای سال ۲۰۱۹ را بررسی کرد. این نشست مصادف بود با دومین سالگرد ۱۷۰مین کنفرانس فوق‌العاده اوپک، که در اعلامیه همکاری DoC در دسامبر ۲۰۱۶ به اوج خود رسید. در این نشست ۲۰ شرکت‌ کننده از کشورهای تولید کننده نفت DoC، شرکت داشتند و همگی بر تعهد خود نسبت به حفظ ثبات بازار تاکید کردند. JMMC به این موضوع متذکر شده است که علی رغم رشد عدم قطعیت‌ها در بازار نفت، به همراه رشد اقتصاد، تقاضا و عرضه، کشورهای تولید کننده نفت که در این نشست حضور داشتند بر این نکته تاکیده کرده‌اند که DoC به دنبال تعادل و پایداری بازار جهانی نفت، و در مقیاس بزرگ‌تر، حفظ منافع مشتریان، تولید کنندگان، صنایع و اقتصاد جهانی است. کمیته اعلام می‌کند که از چشم انداز کنونی بازار راضی است، چشم‌اندازی با تعادل سالم بین عرضه و تقاضا.به علاوه، JMMC، می‌گوید که کشورهای شرکت کننده در DoC در ماه آگوست ۲۰۱۸ به پایبندی ۱۲۹ درصدی و در ماه جولای ۲۰۱۸ به پایبندی ۱۰۹ درصدی دست یافتند، که این خود نشان دهنده پیشرفت مسوولانه در تصمیمات ۱۷۴ مین نشست کنفرانس اوپک و نیز چهارمین نشست وزرای اوپک و غیر اوپک در ۲۳ ژوئن که برای تعیین پایبندی ۱۰۰ درصد اعضا به توافق بود. کمیته خرسندی خود از ایفای نقش کشورهای شرکت‌ کننده در اجلاس وزرا JMMC را اعلام و می‌گوید که تلاش برای رسیدن به پایبندی ۱۰۰ درصد را ادامه می‌دهد و تاکید دارد نرخ کاهش ذخایر معکوس شده است. کمیته از کشورهای با ظرفیت کم می‌خواهد که با مشتریانشان برای اجابت تقاضای آنها در طول ما‌ه‌های باقی مانده سال ۲۰۱۸ همکاری کنند. JMMC از JTC می‌خواهد نظارت خود بر شرایط بازار و تعهد اعضا برای رسیدن به پایبندی ۱۰۰ درصد در سال ۲۰۱۸ را ادامه دهد.علاوه بر آن JTC باید به بررسی چشم انداز سال ۲۰۱۹ و گزینه های حاضر برای سطح تولید در سال ۲۰۱۹ بپردازد تا از عدم تعادل بازار جلوگیری شود. JMMC احترام ویژه خود به عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس جمهور جمهوری الجزایر به دلیل حمایت‌های تزلزل ناپذیر او و همکاری برجسته وی در تحول DoC تقدیم می‌کند و از نخست وزیر الجزایر و نیز وزیر نفت این کشور برای مهمانوازی آنها و از تمامی کشورهای شرکت کننده در نشست الجزایر به خاطر برنامه ریزی عالی برای این نشست تشکر ویژه دارد. نشست آتی JMMC برای برگزاری در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۸ و ابوظبی امارات متحده برنامه ریزی شده است.»  

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای گفته است هیأت طالبان در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

به گفته این وزارت هیأت طالبان در کنار شرکت در این نشست با مقامات بلند پایه و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو خواهد کرد.

این نشست از روز گذشته در گامبیا آغاز شد و قرار است امروز نیز ادامه یابد.

پیش از این نیز مقامات طالبان از جمله امیرخان متقی از نمایندگان سازمان همکاری اسلامی خواسته بودند تا واقعیت‌‌های موجود در افغانستان را به مقامات کشورهایشان و جامعه بین‌المللی برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • پیام شی به نشست سازمان همکاری اسلامی
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد