Web Analytics Made Easy - Statcounter

چکیده مطلب:

کمپ ­های ترک اعتیاد در سازمان بهزیستی با نام «مراکز بهبود و بازتوانی افراد دچار اختلال مصرف» شناخته می­ شوند.

مدت درمان و طول اقامت در مراکز مجاز 28 روز است که در صورت درخواست خانواده یا شخص معتاد، یک تا دو بار قابل تمدید است.

-­ ناهماهنگی دخل و خرج مراکز مجاز، محوریت یافتن گروه همتایان، سودجویی، نیاز خانواده ­ها؛ برای در امان ماندن از پرخاشگری ­های معتاد، -عدم وجود اورژانس اعتیاد و ضعف سیستم نظارتی از عوامل ظهور و رشد کمپ­ های غیر مجاز ترک اعتیاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- کمپ های غیرمجاز معمولا در حاشیه شهرها که نظارت نهادهای نظارتی ضعیف تر می گردد، دایر می­ شوند.

-­ خانواده ­ها می توانند با تماس با خط ملی اعتیاد به شماره 09628 از مراکز مجاز ترک اعتیاد اطلاع پیدا کنند.

پژوهش خبری صدا سیما: کمپ‌های ترک اعتیاد در قالب مکان هایی برای نگهداری، ترک و رهایی معتادان از مواد مخدر طراحی شده اند اما در این میان بسیاری از سودجویان فقط برای بهره برداری اقتصادی و به صورت غیرمجاز اقدام به دائرکردن چنین مکان‌های کرده‌اند. از آنجا که کمپ های غیرمجاز فاقد پزشک و روانشناس هستند، هزینه کمتری را از مراجعه کنندگان دریافت می­کنند. مسئولین بهزیستی می­گویند در قانون وظیفه‌ای برای نظارت سازمان بهزیستی بر عملکرد کمپ‌های غیرمجاز تعریف نشده است. بنابراین این سوال پیش میاد که چه دستگاه یا دستگاه‌هایی مسئول رسیدگی به این کمپ‌ها و ساماندهی آنها هستند؟ [1]

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کمپ ترک اعتیاد کمپ های غیر مجاز گزارش پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اظهار کرد: انشعاب‌های غیرمجاز یکی از دلایل مهم‌ آسیب به شبکه آبرسانی و افت فشار آب در مناطق مختلف شهری و روستایی به شمار می‌رود.

وی افزود: بر این اساس شرکت آبفای استان، تمام توان و ظرفیت خود را برای برخورد با هرگونه بهره‌برداری غیرقانونی و غیرمجاز در تمامی بخش‌ها با هر نوع کاربری به کار گرفته است تا ضمن صیانت از حقوق سایر مشترکان، بتواند خدماتی مطلوب به مردم استان ارائه کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تاکید کرد: در همین راستا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری هشت رشته انشعاب غیر مجاز مربوط به خانه باغ‌های پشت فرودگاه ایلام و ۲ رشته در کارگاه بچینگ که از آب شرب به صورت غیر مجاز استفاده می‌کردند، اقدام شد.

محمدی یادآور شد: مشترکان در صورت مشاهده انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب از طریق تماس با مرکز ارتباطات مردمی و رسیدگی به شکایت(۱۲۲) و افراد سایر شهرستان‌ها با تلفن گویای حراست آبفای ایلام ( ۲۲۳۰۱۴۱ ) و یا تماس با آبفای شهرستان خود، مانع تضییع حقوق همه مردم و تحقق عدالت اجتماعی در محدوده شهر و روستای خود شوند.

به گفته وی، استفاده از انشعاب آب غیر مجاز علاوه بر افزایش بی رویه مصرف آب، سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند