Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان گفت: با تلاش ماموران این یگان در نیمه نخست امسال، 6 بهله پرنده شکاری شاهین و دلیجه و نیز سه قطعه کبک از صیادان غیرمجاز درناحیه مرزی گنبدکاووس کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صید این پرندگان شکاری که از گونه های حفاظت شده محیط زیست هستند، ممنوع بوده و با صیادان متخلف برخورد قانونی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این پرندگان که زنده گیری شده بودند به همراه 16 قطعه کبوتر که از آن به عنوان طعمه برای صید پرندگان شکاری استفاده می شود و نیز پنج دستگاه دوربین چشمی و پنج قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: در ارتباط با پرندگان شکار شده و نیز شکارچیانی که در حین شکار بوده و ابزار و ادوات صید پرندگان در اختیار داشتند، مجموعا 21 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
وی تصریح کرد: در آخرین دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه مرزی گنبدکاووس دیروز یکشنبه یک شکارچی پرندگان حفاظت شده که دو قطعه 'دلیجه' صید کرده بود و دو قطعه کبوتر کشف و ضبط شد.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان ادامه داد: از این شکارچی متخلف که 43 ساله و ساکن روستای قلاجیغ شهرستان آق قلا این استان است، حدود 40 گرم مواد مخدر از نوع تریاک و شیره آن , یک دستگاه تراز, توزین مواد کشف و ضبط شد.
سرهنگ سراوانی گفت: این فرد با یک دستگاه موتورسیکلت در فاصله چهار کیلومتری حوزه پاسگاه سنگرتپه اصلی مشغول شکار بود که درحین گشت زنی ماموران مرزبانی شناسایی و دستگیر می شود.
به گزارش ایرنا، صید پرندگان شکاری حفاظت شده مانند دلیجه، شاهین و عقاب که در مناطق بیابانی شمال استان گلستان زندگی می کنند برای فروش به شیخ نشنیان حاشیه خلیج فارس انجام می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و مقر هنگ مرزی اترک گلستان که مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد، در این شهرستان می باشد.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي صيد پرندگان شكاري گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ اونا گنبد آهنین دارن ما گنبد طلا

پیروزی وعده حتمی الهی برای مؤمنان است که در نبردهای حق و باطل در سراسر تاریخ و نیز در نبرد این دو جبهه در آخرالزمان نصیب مؤمنان می‌گردد.

دیگر خبرها

  • تصاویر ماهواره‌ای از رادار پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • برخورد جدی با تعاونی های متخلف مسکن در مهاباد
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • عکس/ اونا گنبد آهنین دارن ما گنبد طلا
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان
  • شاه ماهی ۳۰۰ کیلویی به رود ارس برگشت