Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: امروز یکی از مهمترین صنایعی که می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد، صنعت گردشگری است و یکی از مهمترین راه های توسعه گردشگری استان توسعه راه های دسترسی است.

‌به گزارش ایسنا- به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و‌ بلوچستان، مجتبی میرحسینی افزود: هزینه برای گردشگری در سیستان و بلوچستان، سرمایه سازی برای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توجه به دو موضوع می‌تواند سیستان و بلوچستان را در بحث گردشگری متحول کند که نخست توسعه دسترسی سریع و ارزان به استان است و دیگری موضوع تبلیغات و بازاریابی در حد ملی و بین‌المللی است‌.

وی گفت: اگر راه های دسترسی جاده ای استان با هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی دو بانده شود و مسیر ریلی نیز تقویت گردد، انگیزه سفر به سیستان و بلوچستان در عین ناشناخته بودن، بدلیل تنوع در مقصد افزایش خواهد یافت‌.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در سند چشم انداز توسعه گردشگری ایران ۱۴۰۴ جذب 20 میلیون گردشگر پیش بینی شده است که اگر تمرکز بر توسعه سواحل مکران و تقویت گردشگری دریایی انجام شود با توجه به موقعیت خاص منطقه این امکان از کشورهای حاشیه اقیانوس هند میسر خواهد بود‌.

میرحسینی بیان کرد: با تمرکز بر مناطق گردشگری براساس محصول گردشگری هر شهرستان می‌توان این مناطق را معرفی کرد و به رشد گردشگری استان کمک کرد، به طور مثال با تمرکزی که بر منطقه " درک" و کوههای مریخی ‌در جنوب استان گذاشته شد و با هدایت جوامع محلی و تشکل ها و کمک رسانه ها، امروز سفر به درک در بسته سفرهای لوکس خانواده های ایرانی قرار گرفته است‌.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: هزینه بالای سفرهای هوایی به سیستان و بلوچستان، کندی حرکت قطار، نبود دسترسی سریع و ارزان جاده ای و تبلیغات منفی رایگان از جمله دلایل عدم انگیزه برای سفر به سیستان و بلوچستان است که همه دستگاه ها باید در جهت رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی عدم توازن در پوشش اخبار مثبت و منفی استان را نیز در ایجاد تصویر ذهنی منفی نسبت به استان تاثیرگذار دانست و ادامه داد: نقش رسانه ها بسیار مهم است، چرا که رسانه های استان می‌توانند به زیبایی برای استان سرمایه ساز باشند‌.

میرحسینی با بیان اینکه هرچقدر که برای گردشگری هزینه کنیم، سرمایه سازی برای استان است، گفت: منابع زیادی در استان داریم که باید همه این منابع را در نگاه ایرانیان تبدیل به سرمایه کنیم تا به این استان سفر کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام گردشگري منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ هزار و ۳۲۰ تن گندم از نیمه دوم فروردین تاکنون از کشاورزان استان به ارزش سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.
حسینی افزود: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین و ۶۰۰ دستگاه دروگر برای برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است و به بهره برداران در برداشت و خرید گندم کمک می‌کنند.
وی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده اند.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان