Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@13:24:51 GMT

منطقه ممنوعه در شهرداری

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۰۷۵۷

 شهردار تهران در حالی صبح دیروز با حضور در ستاد استقبال از مهر از روند مدیریت ترافیک در شهر و آماده‌باش نیروهای انسانی در بخش‌های مختلف بازدید کرد که این مراسم همچون سال گذشته بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. به‌رغم اینکه خبرنگاران می‌توانند با حضور خود در این ستاد و به‌ویژه مرکز کنترل ترافیک شهر تهران، از شرایط و دغدغه‌های کنترل ترافیک مطلع شده و با گزارش این موضوعات به شهروندان، به آنها بابت انتخاب رفتار درست ترافیکی، مسیر بهینه، مدل حمل و نقلی مناسب و مواردی از این دست کمک کنند، امسال هم همچون سال گذشته که شهردار وقت تهران در مراسم اول مهر حضور پیدا کرد، از خبرنگاران دعوتی صورت نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه انتشار اطلاعات ترافیکی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و شهرداری نیز در سال‌های گذشته از طریق رسانه‌های صوتی و تصویری اقداماتی درخصوص اطلاع‌رسانی بهنگام وضعیت ترافیک انجام داده است، اما به نظر می‌رسد مرکز کنترل ترافیک شهر تهران به یک منطقه ممنوعه در شهرداری تبدیل شده که قرار نیست پای دیگر رسانه‌ها به آن باز شود.

دیروز تهران به لحاظ مدیریت ترافیک نیز شاهد اقداماتی بود که درستی آنها باید توسط کارشناسان سنجیده شود. مشاهدات میدانی از وضعیت ترافیک اطراف مدارس در برخی محله‌ها حاکی از تغییر جهت ترافیکی برخی کوچه‌های فرعی با هدف تسهیل جریان ترافیک بود. این در حالی است که در برخی موارد به دلیل عدم تغییر جهت همزمان معبر شریانی و کوچه منتهی به آن و در نتیجه عدم هم‌راستایی این معابر پس از مداخله و تغییر جهت برخی از آنها، عملا جریان آمد و شد خودروها کندتر از گذشته شده بود. عده‌ای از شهروندان این اقدام شهرداری را به «ترافیک‌زایی» تعبیر کرده و معتقد بودند این مداخله‌ها حتی اگر با هدف بهبود ترافیک انجام شده، نتوانسته به هدف مطلوب برسد و نیازمند بازنگری یا اعمال مداخلات دیگری در محله است.

امیررضا ممدوحی، استاد دانشگاه و کارشناس ترافیک در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با تایید اینکه تغییر جهت ترافیکی ابزاری به منظور کنترل ترافیک و تسهیل جریان حرکت خودروها به شمار می‌آید، تاکید کرد: تمام تغییر جهت‌های ترافیکی باید قبل از اعمال در نرم‌افزارهای شبیه‌ساز پیاده و نتایج آن ارزیابی شود. وی همچنین معتقد است این راهکاری است که نباید به سرعت به سراغ آن رفت، چراکه آشنایی با معابر یک سرمایه نزد افراد جامعه است و سیاست‌گذاران باید این سرمایه را حفظ کنند و به راحتی درصدد تغییر آن برنیایند؛ ضمن اینکه اگر تغییر ضروری و اجتناب‌ناپذیر بود، لازم است اطلاع‌رسانی گسترده پیش از اعمال تغییرات صورت گیرد و شهروندان از قبل در جریان قرار بگیرند.

پیش از شروع فصل مدارس پیش‌بینی می‌شد که ترافیک در اول مهر با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی همراه باشد و مشاهدات میدانی نیز حاکی از تشدید ترافیک بود که آمار رسمی آن باید در روزهای آتی توسط مراجع ذی‌صلاح اعلام شود. در همین راستا موضوع شناور شدن ساعت کار کارمندان دولت و بانک‌ها به مدت دو هفته به منظور توزیع بار ترافیک در بازه زمانی وسیع‌تری در صبحگاه به تصویب شورای ترافیک تهران رسید و در آخرین ساعات شب گذشته ابلاغ شد. به این ترتیب کارمندان تا ساعت ۹ صبح فرصت دارند خود را به محل کار برسانند و این تاخیر مجاز شمرده شده یا در صورت لزوم به‌عنوان مرخصی ساعتی منظور می‌شود. همچنین موضوع ممنوعیت تردد کامیون‌های حمل بار تا ساعت ۹ صبح که امسال اجرایی شده، نقش زیادی در کاهش بار ترافیک و جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی در معابر شریانی خواهد داشت. این ممنوعیت در حالی امسال در کل سطح شهر اجرا شده است که سال گذشته صرفا در محدوده «طرح ترافیک» عملیاتی شده بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸۰ هزار وسیله نقلیه هنوز به تهران بازنگشته‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سلیمانی معاون عملیات ترافیک پلیس راهور در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: از ۲۴ ام اسفند ماه طرح نوروزی آغاز شد و تا این لحظه طبق آخرین آمار موجود، غریب به ۴۰۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: متأسفانه به دلیل بی احتیاطی، خستگی، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ، داشتن سرعت بالا نسبت به شرایط محیطی است منجر به تصادفات و حوادث ناگوار جاده‌ای شده است.

سردار سلیمانی گفت: گرچه آمار کنونی به نسبت سال گذشته کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد اما با این وجود ۶۱۷ نفر جان باخته و بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند. تعداد روزانه فوتی‌ها ۴۱ نفر در شبانه روز و حدود ۱۰۰ نفر مجروح حاصل این حوادث بوده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ادامه داد: استان‌های تهران، کرمان فارس خراسان رضوی و خوزستان بیشترین سهم در حوادث رانندگی را داشته‌اند. میزان تصادفات به لحاظ مقصد برای محورهای همین استان‌ها ثبت شده است.

وی افزود: در حال حاضر کلیه معابر کشور باز است اما ترافیک پر حجم و سنگین در مسیرهای منتهی به کلان شهرها به تهران (از سمت شمال) مسیر آزادراه تهران-کرج، کرج-قزوین، تهران-قم، تهران- اراک همدان، مسیرهای منتهی به مشهد مقدس، اصفهان و شیراز سنگین گزارش شده است.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور در خصوص حجم ترددها بیان کرد: به نسبت روزهای گذشته از ۷‌ام فروردین ماه شاهد حجم تردد بیشتر در محورها بوده‌ایم، با اینکه با کاهش ۳ درصدی تردد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم اما در این حجم در طی چند روز گذشته افزایشی بوده. روز گذشته ۴ درصد به نسبت تردد سال گذشته افزایش تردد داشته‌ایم.

سردار سلیمانی در پایان گفت: با توجه به انباشت خودروها در استان‌های مازندران گیلان آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از نوار جنوبی کشورمان آماری که نشان می‌دهد بالغ بر ۹۸۰ هزار وسیله نقلیه که از تهران خارج شده‌اند و همچنان برنگشته‌اند، شاهد روزهای پر ترددی خواهیم بود.

کد خبر 6064816

دیگر خبرها

  • ۹۸۰ هزار وسیله نقلیه هنوز به تهران بازنگشته‌اند
  • ترافیک در آزاد راه تهران شمال سنگین است
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۱۰ فروردین
  • هشدار به مسافران؛ ترافیک سنگین در این آزادراه
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران شمال
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۹ فروردین ماه
  • ترافیکی که از دهه 40 باقی است ( دو عکس از جاده چالوس در فاصله 60 سال)
  • ترافیک سنگین در جاده های شمال
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران- شمال