Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابوالقاسم رئوفیان»، دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین، در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: دشمنان ایران هنوز ما را نشناخته اند. مردم ایران بعد از انقلاب اسلامی ثابت کرده اند که همیشه در برابر چنین اتفاقاتی نه تنها اتحاد خود را از دست نمی دهند بلکه نسبت به گذشته متحدتر و منسجم تر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئوفیان در ادامه افزود: دشمن همواره از گذشته تا به امروز درصدد ناامن کردن کشور بوده و چنین حوادثی هیچ گاه به نفع دشمن نخواهد بود. دشمن با این کار روی خشن و درنده خود را به جهانیان نشان داد. بعد از این هوشیاری بیشتری نسبت به گذشته لازم است و باید انسجام و یکپارچگی خود را بیش از گذشته تقویت کنیم.

وی معتقد است: چنین حوادثی در ایران نتیجه عکس می دهد؛ چرا که مردم ایران ثابت کرده اند در سختی ها و مشکلات دچار گسستگی نمی شوند و این اتفاق نیز باعث می شود مردم بیشتر در کنار هم قرار بگیرند. این روزها ضرورت هم پوشانی دولت و ملت بیش از گذشته احساس می شود.

رئوفیان افزود: دولت مستقر فعلی که مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارد تامین خواسته ها و کاهش دغدغه های مردم را در اولویت قرار دهد و بیشترین تلاش را در جهت رفع مشکلات اقتصادی داشته باشد.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: تحریم های آمریکا بی تاثیر نبوده است و مردم آثار آن را با همه وجود لمس کرده اند. دولت باید با همکاری سه قوه علل نابه سامانی های اخیر را ریشه یابی کند و با سوء استفاده کنندگان از مقام و موقعیت خود برخورد جدی داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: دولت باید از رجال درجه اول اقتصادی برای رفع مشکلات و تنگناهای اقتصادی کشور استفاده کند و رسیدگی به طبقات مستضعف و محروم را در اولویت قرار دهد؛ چرا که بیشترین فشار اقتصادی به این طبقات است.

رئوفیان در مورد مسائلی که دولت را تحت الشعاع قرار می دهد، گفت: مسائل پولی و ارزی باید مدیریت شود تا از این طریق بازار به ثبات برسد چرا که اینها مسائلی هستند که اگر به آن رسیدگی نشود، دولت از همین ناحیه ضربه خواهد خورد.

وی در رابطه با عوامل این حادثه تروریستی اظهار کرد: کشورهای همسایه و حاشیه ای خلیج فارس ابزار دست آمریکا شده اند و در راستای عملیاتی کردن توطئه های رژیم صهیونیستی قدم برداشته اند. رژیم آل صعود شاخص ترین کشوری است که از طریق آمریکا می خواهد به ایران ضربه بزند.

رئوفیان در پایان تصریح کرد که: سیاست خارجی و دیپلماسی ایران باید به سمت تنش زدایی پیش برود. سیاست خارجی نباید تحریک آمیز باشد و باید مسائل منطقه را با مصالحه و سازش و "نرمش قهرمانانه" به پیش برد. سیاست خارجی ما در دولت دوازدهم همین سیاست بوده است. می توانیم با اعمال سیاست تنش زدایی این دشمنی ها را به حداقل ممکن کاهش دهیم و مدیریت منطقه را همچنان بر عهده بگیریم.

خبرنگار: فرجی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسلامی ایران ایران دولت زمین مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در نظر گرفته شده و این نشان از اهمیت همراهی مردم در رسیدن به اهداف اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد ویس کرمی در نشست ظرفیت‌های بخش تعاون در جهش تولید اظهار کرد: ما از آن دسته کشورهایی هستیم که تعاون را به‌عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد پذیرفته‌ایم و این بحث در قانون اساسی نیز اشاره شده و در نظریه‌های اقتصادی نیز پذیرفته شده است.

وی افزود: از اوایل انقلاب تا به امروز نیز موضوع تعاون مورد توجه دولت‌ها قرار گرفته است و در دولت سیزدهم نیز بحث تعاون به عنوان یکی از مباحث مهم اقتصاد مورد توجه قرار دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در نظر گرفته شده و این نشان از اهمیت همراهی مردم در رسیدن به اهداف اقتصادی است. وقتی به موضوع تعاونی‌ها توجه کنیم می‌بینیم که مشارکت مردم در اقتصاد موضوع اصلی بحث تعاون است که در همه جای دنیا به آن توجه می‌شود.

ویس کرمی بیان کرد: در کشور ما نیز مسئله تعاون علاوه بر حوزه اقتصاد در سایر حوزه‌ها شامل حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز موردتوجه قرار دارد؛ در واقع هرچه بیشتر به تعاونی‌ها توجه شود زمینه مشارکت مردم نیز بیشتر خواهد شد.

وی گفت: معتقدم که استقبال مردم از بخش تعاون خیلی بیشتر از مدیران و مسئولان دولتی است و اگر درست این مسیر را هدایت کنیم این زمینه بهتر و بیشتر برای مردم فراهم خواهد شد، اما باید توجه داشت که مشارکت مردم یک سری الزاماتی دارد و اگر مشارکت مردم در اقتصاد را بررسی کنیم می‌بینیم که یک مدل همه این الزامات شامل مالکیت، مدیریت، عاملیت و نظارت مردم را در خود جای می‌دهد و این مدل همان مدل تعاونی است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به اعتقاد بنده در شرایط کنونی امکان استفاده از تعاونی را در کشور داریم، اما اینکه چقدر و چگونه بخواهیم از ظرفیت تعاونی‌ها در کشور استفاده کنیم به هنرمندی بازیگران تعاونی و سیاست‌گذاران تعاونی در کشور بستگی دارد. برای اینکه بتوانیم از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کنیم نیازمندیم تغییراتی در سیاست‌های تعاونی‌ها هستیم.

ویس کرمی خاطرنشان کرد: توسعه تعاون در کشور ما تا به امروز یک توسعه خطی بوده و ما به توسعه کمی تعاونی‌ها بیش از هر چیزی توجه کرده‌ایم. ما تا به امروز در کشور بالغ بر ۱۰۳ هزار تعاونی داریم که در عرصه‌های مختلف در حال فعالیت هستند. این سیاست توسعه‌ای را باید به یک سیاست سه وجهی تغییر دهیم که توسعه کمی نیز یکی از این سه وجه از سیاست‌های توسعه‌ای است و در کنار آن گسترش اجتماعی و عمق اقتصادی تعاونی‌ها یک مسئله جدی و اساسی خواهد بود که باید در نظر گرفته شود.

وی برای بهبود عملکرد تعاونی‌ها به ارائه پیشنهاداتی از جمله، افزایش بهره‌وری در تعاونی‌ها، کاهش ریسک‌پذیری در کسب‌وکار تعاونی‌ها و تقویت نگاه کارآفرینانه در بخش تعاون پرداخت و گفت: این پیشنهادات به الزاماتی احتیاج دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این الزامات شامل نگاه اکوسیستمی به بخش تعاون، ایجاد فناوری هوشمند در حکمرانی داده در بخش تعاون، شفافیت و اصلاح فرآیندها، افزایش صادرات و توجه به رویکرد صادرات در تعاونی‌ها، حرکت به سمت مدل‌های کسب‌وکار جدید و نوین در بخش تعاون و تدوین مدل‌های نوین تأمین مالی تعاونی‌ها است.

منبع: ایرنا

کد خبر 745428

دیگر خبرها

  • حاج علی اکبری: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود/ تمجید از پیوند بی‌نظیر دیپلماسی و میدان
  • توصیه عباس آخوندی برای روزهای بعد از حمله سپاه به اسرائیل /تا آخرین لحظه طرفدار دیپلماسی هستیم /هیچ کس در منازعه دست خود را رو نمی کند
  • زمان دیپلماسی است، نه جنگ/ فضا را سرد کنید؛ گرم نکنید
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم