Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان یزد از سازش یکی دیگر از پرونده‌ها با موضوع قتل عمد که مرتکب به قصاص نفس محکوم شده بود، در شورای حل اختلاف ویژه زندانیان شهرستان یزد خبر داد.

محمدرضا حداد معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار کرد: در پرونده تشکیل شده در شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف شهرستان یزد (ویژه زندانیان) محکوم به قصاص نفس فردی ۲۸ ساله که در سال ۱۳۹۳ به اتهام قتل عمد دستگیر و پس از تفهیم اتهام با قرار قانونی روانه زندان شده بود که با پیگیری‌ها و مذاکرات انجام شده توسط اعضای این شعبه و با اخذ رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی افزود: ایجاد صلح و سازش از سفارشات دین مبین اسلام بوده و وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی هر فرد مسلمانی است که در حل اختلافات بین اصحاب دعوی تلاش کند، یکی از اهداف اولیه تأسیس شورا‌های حل اختلاف، حل اختلافات و اصلاح ذات البین است.

وی ضمن قدردانی از زحمات اعضا و کارکنان تمامی شورا‌های حل اختلاف سراسر استان گفت: اعضای شورا‌ها که از بین اقشار مختلف مردم انتخاب شده اند بدون کمترین چشم داشتی، بصورت افتخاری و خداپسندانه مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش قتل عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، کاظم غریب‌آبادی روز پنجشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: در جریان سفر رییس قوه قضائیه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

غریب آبادی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.
رییس قوه قضاییه در سی‌اُمین سفر استانی خود و در راس هیئت عالی قضایی، شامگاه چهارشنبه وارد بندرعباس شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب داده‌اند.

در جریان این سفر، رییس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری ـ صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • رهایی دو زندانی ازبند با کمک مالی معلم خیرآران وبیدگلی
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است