Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@19:13:41 GMT

اعتصاب کارگران پالایشگاه نفت آبادان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۱۴۷۱

اعتصاب کارگران پالایشگاه نفت آبادان

بعد از واقعه هفده شهریور، اعتصابات سراسری کشور را دربرگرفت. با این همه اعتراض کارکنان شرکت نفت تاثیر چشمگیرتری داشت. یک روز بعد از رخداد جمعه خونین، ابتدا صدها نفر از کارکنان پالایشگاه تهران و روزهای بعد کارکنان پالایشگاه‌های تبریز، آبادان، اصفهان و شیراز اعتراض خود را اعلام کردند. اعتراضاتی از این دست البته در آغاز تاثیر چندانی بر کیفیت صدور نفت نداشت، اما زمانی ‌که کارکنان صنعت نفت آبادان و اهواز دست به اعتصاب زدند، وضعیت تا حدودی دگرگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوم مهر ۱۳۵۷ صدها نفر از کارگران و کارمندان پالایشگاه نفت آبادان دست به اعتراض زدند و این اتفاق تاثیر مهمی در تحولات سیاسی منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در بیست‌ودوم بهمن همان سال داشت. اعتصاب کارکنان صنعت نفت، تولید و صادرات نفت ایران را کاهش داده بود به‌گونه‌ای که در آن برهه «شریف‌امامی» نخست‌وزیر وقت اذعان کرد که این واقعه روزانه ۵۷ میلیون دلار از درآمد ارزی کشور را کاهش داده است.

خبر اعتصاب کارگران پالایشگاه آبادان به دلیل اهمیت جهانی این پالایشگاه همان شب از طریق رادیوهای خارجی پخش شد. در پی این رویداد حکومت برای کنترل اوضاع در آبادان و ۹ شهر دیگر حکومت نظامی اعلام کرد. این اعتصاب و تحصن با دخالت نیروهای نظامی به خشونت کشید. به‌دنبال اعتصاب کارمندان و کارگران پالایشگاه آبادان، چندروز بعد، کارکنان اداره مرکزی شرکت نفت نیز به پشتیبانی از کارکنان پالایشگاه دست از کار کشیدند. اعتصاب‌کنندگان که در حدود ۳ هزار نفر بودند، خواستار عدم دخالت نظامیان در پالایشگاه و سایر قسمت‌های صنعت نفت شدند. اعتصاب‌کنندگان همچنین خواستار ۵۰ درصد افزایش حقوق خود شدند.‌‌ همان روز‌ها «تابان‌سر»، رئیس پالایشگاه آبادان و سایر مقامات صنعت نفت در این شهرستان اعلام کردند خواسته‌های کارمندان و کارگران موردتوجه قرار دارد و تبعیضات موجود از بین خواهد رفت. رئیس پالایشگاه آبادان از طرف خود و هیات‌مدیره شرکت نفت از واقعه پالایشگاه و دخالت ماموران ابراز تاسف کرد. سپس با پیوستن کارکنان پالایشگاه تهران و در پی آن اعتصاب همگانی کارکنان و کارمندان صنعت نفت، پالایشگاه‌های سراسر کشور در معرض تعطیل شدن قرارگرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و پرسپولیس از ساعت ۱۹ در ورزشگاه تختی آبادان آغاز می‌شود و تیم فوتبال پرسپولیس هم‌اکنون با ۴۹ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و با وجود اختلاف یک امتیازی با استقلال و رقابت تنگاتنگ دو تیم در مسیر قهرمانی، شاگردان اوسمار ویرا در این دیدار خارج از خانه محکوم به شکست حریف آبادانی خود هستند.

در سوی مقابل، صنعت‌نفت آبادان با ۱۶ امتیاز در رده پانزدهم جدول جای گرفته و در خطر سقوط قرار دارد و به همین خاطر در این بازی خانگی نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز خواهد داشت، شرایط دو تیم باعث شده تا این دیدار بیش از هر زمانی حساس و برای هر دو تیم حیاتی باشد.

تیم پرسپولیس در این دیدار با ترکیب امیررضا رفیعی، گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، مسعود ریگی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، اورونوف، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر به میدان می‌رود.

تیم صنعت‌نفت آبادان نیز با ترکیب پیام پارسا، میثم تهیدست، عرفان قهرمانی، مصطفی نائیچ، امیرمحمد پناهی، فرشاد محمدی مهر، طالب ریکانی، مصطفی احمدی، استیو بوباکر، یوسف کی شمس و علی یوسف به میدان خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3
  • فیلم/ خلاصه بازی صنعت نفت آبادان ۰ - پرسپولیس ۳
  • گل برای پرسپولیس و جبران دانیال اسماعیلی‌فر
  • ترکیب تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس اعلام شد
  • مشخص شدن ترکیب پرسپولیس برای دیدار با صنعت نفت
  • اعتصاب‌های گسترده یونان را فلج کرد
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • کاروان پرسپولیس راهی آبادان شد (عکس)
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد