Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌یک عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد لرستان گفت: اختلالات اسکلتی-عضلانی از شایع‌ترین دلایل ناتوانی شغلی است.

‌بهمن حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: همزمان با رشد صنعت، الگوی بیماری‌های تهدید کننده حیات نیز تغییر یافته است.


وی اضافه کرد: از اواسط قرن بیستم شاهد کاهش بیماری‌های عفونی و افزایش بیماری‌ها و عوارض مرتبط با یک زندگی صنعتی مانند حوادث و بیماری‌های قلبی-عروقی و اسکلتی-عضلانی به شکل نگران‌کننده‌ای هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسنوند ادامه داد: اختلالات اسکلتی-عضلانی که در اختصار MSDS نامیده می‌شود یکی از شایع‌ترین دلیل آسیب و ناتوانی شغلی در سراسر جهان است که سبب افزایش هزینه‌های جبران دستمزد، مخارج درمان و کاهش بهره‌وری و کیفیت پایین زندگی می‌شود.

این دکتری تربیت بدنی یادآور شد: اختلالات اسکلتی ماهیچه‌ای دلیل یک‌سوم غرامت‌های ناشی از کار است.

وی افزود: اختلالات اسکلتی-عضلانی در نتیجه بار بیومکانیکی بیش از حد ایجاد می‌شود.

حسنوند یادآور شد: به دلیل اینکه اختلالات اسکلتی-عضلانی یکی از علل از کارافتادگی و غیبت از کار است، نقش اجتماعی-اقتصادی قابل توجهی دارند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اختلالات اسکلتی عضلانی منطقه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی

سهیلا پیدا در گفت و گو با خبرنگار جام جم اظهار کرد: در واقع رفت و آمد بیماران مبتلا به ام اس به انجمن رو به افزایش است. وی افزود: ۷۰۰ بیمار مبتلا مبتلا به ام اس تحت پوشش این انجمن هستند که ۶۰۰ بیمار از این تعداد دارای پرونده هستند و ۱۰۰ نفر نیز به دلیل درخواست خود آن ها پرونده تشکیل نشده است. پیدا با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیماران مبتلا به این بیماری زنان هستند، ادامه داد: اما متاسفانه همسران این افراد بعد از اینکه بیماری آن افزایش می یابد، آن ها را ترک می کنند. وی بیان کرد: وجود یک همراه سرا در استان یکی از نیازهای اساسی این بیماران است و ما به دنبال ساخت این مکان هستیم تا آن را برای بیماران بسازیم. مدیر انجمن بیماران ام اس خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات این انجمن پوشینه بزرگسال است و خیران بیماران این انجمن را در این زمینه یاری کنند. وی خاطرنشان کرد: فضای خود انجمن ام اس به هیچ عنوان مناسب نیست به شدت با کمبود فضا مواجه است بطوریکه به عنوان مثال جایی برای صحبت روانپزشک با بیمار و ... وجود ندارد. پیدا تصریح کرد: استرس یکی از عواملی است که سبب می شود تا شدت بیماری افزایش یابد و تعدادی از بیماران ‌در زمینه هایی همچون اشتغال دچار مشکل هستند که به آن ها استرس وارد می شود و در این زمینه باید به این افراد کمک شود./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • (عکس) دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • بیش از ۷۰۰۰ هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • افزایش ابتلا به بیماری کبدی با این نوشیدنی شیرین
  • روز آگاهی از اوتیسم بزرگسالان ۱۴۰۳+ تاریخچه و پوستر Adult Autism Awareness Day 2024
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است