Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین گفت: شهدا به‌عنوان سرمایه‌های نمادین کشور و انقلاب به شمار می‌روند و در استان قزوین نیز شهدای بزرگی وجود دارد لذا باید همان عزتی را که به مظاهر تاریخی قائل هستیم نسبت به سرمایه‌های انسانی نیز داشته باشیم و برای ماندگاری و معرفی این سرمایه‌های ارزشمند تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به‌منظور بررسی برنامه‌های کنگره ۳۰۰۰ شهید استان قزوین میزگرد «بایسته‌های فرهنگی کنگره شهدای قزوین» در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین برگزار شد.

صفر فضلی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین در این میزگرد اظهار کرد: توسعه به معنای کلی دارای چهار پایه سرمایه اقتصادی، سرمایه اجتماعی، سرمایه فرهنگی و سرمایه نمادین است که برای هرکدام تعریف خاصی وجود دارد و برای رسیدن به مفهوم توسعه در جامعه باید از هر چهار پایه مدنظر استفاده کرد.

وی افزود: در استان قزوین شهدای بزرگی چون شهید رجایی، شهید بابایی و شهید ابوترابی وجود دارند لذا باید همان عزتی را که به مظاهر تاریخی قائل هستیم نسبت به سرمایه‌های انسانی نیز داشته باشیم و برای ماندگاری و معرفی این سرمایه‌های ارزشمند تلاش کنیم.

فضلی اظهار کرد: شهدا به‌عنوان سرمایه‌های نمادین کشور و انقلاب به شمار می‌روند و باید همان‌گونه که به بنایی مثل سعدالسلطنه به‌عنوان یک نماد برای معرفی قزوین در کشور و دنیا نگاه می‌شود به شهدا نیز چنین نگاهی داشت.

وی ادامه داد: این نگاهی است که در تمامی کشورهای جهان مرسوم است به‌گونه‌ای که در آمریکا به فرماندهان و بازماندگان جنگ جهانی دوم به‌عنوان سرمایه نمادین و هویت خود نگاه می‌شود و همواره برای آن‌ها احترام خاصی قائل می‌شوند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین یادآور شد: اگر خواهان دیدن آثار شهدا و ماندگار شدن اهداف و سیره و رفتار و افکار آن‌ها در جامعه هستیم باید به این سرمایه‌های انسانی توجه کرده و آن را در جامعه موردتوجه قرار دهیم.

این مسئول تأکید کرد: باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد چه انگیزه و باوری باعث شده تا در دوران دفاع مقدس شاهد حضور ایثارگران و جانبازان و شهدا آن هم در سنین پایین باشیم، بی‌شک یکی از مهم‌ترین این انگیزه‌ها داشتن باور این افراد به انقلاب و دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه آئین‌هایی مثل عاشورا و تاسوعا هم سرمایه نمادین هستند، گفت: برای این آیین‌ها رفتار و مناسبات خاصی را قائل هستیم و دنیا نیز به دنبال شناخت هر چه بیشتر آن است.

فضلی خاطرنشان کرد: اگر خواهان کار بنیادین به لحاظ علمی در فضای کنگره شهدا هستیم باید به این نکته توجه کنیم که سن اثرپذیری قبل از ۱۸ سالگی است لذا اصلاح و هدایت باورها و تقویت آن باید پیش‌ازاین سن موردتوجه جدی باشد.

این مسئول عنوان کرد: کنگره یک رویداد فرهنگی بزرگ برای ۳۰۰۰ شهید استان است که در یک هفته رخ می‌دهد و می‌توان آن را به‌مثابه سمیناری با موضوع شهدا در ابعادی گسترده‌تر برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه باید ویژگی‌های دفاع مقدس را استخراج و ارزیابی کرد تا بتوان از آن نهایت بهره را برد، ادامه داد: کنگره شهدا باید عرصه‌های مختلف رفتاری و سبک زندگی شهدا ازجمله مدیریت شهدای فرمانده را موردتوجه قرار دهد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قزوین در پایان بیان کرد: باید آثاری در راستای شناساندن فرهنگ و سیره و سبک زندگی شهدا را به سرمایه نمادین تبدیل کنیم تا بتوانیم در راستای باورپذیری افراد قدم برداریم و بتوانیم بعد از برگزاری کنگره این آثار را حفظ کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دفاع مقدس کنگره شهدای قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار دنا در این نشست ، برگزاری اجلاسیه شهدای دنا و کنگره ملی شهدای استان را از مهمترین رویداد‌های فرهنگی استان در سال جدید دانست و گفت: همه کمیته‌ها باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا اجلاسیه‌ای درخور شأن شهدا برگزار کنیم.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دنا هم در این نشست گفت: ۳۳ کمیته در سطح استان و ۱۴ کمیته در سطح شهرستان‌ها تشکیل شده است.
عرفانی مقام بیان کرد: یکی از شهرستان‌هایی که در بحث اجلاسیه برنامه‌های خوبی دارد شهرستان دنا است، ولی در برخی از کمیته‌ها که مسئول آن مدیران ادارات است، برنامه‌ها به کندی پیش می‌رود. 
وی تاکید کرد: این اجلاسیه مختص سپاه نیست، همه ما وظیفه همکاری و تلاش برای اجلاسیه شهدا را داریم.
عرفانی به مصوبات مهم این نشست اشاره کرد و گفت: نصب بیلبورد در ورودی شهرسی سخت از سمت محور یاسوج، نامگداری بلوار کمربندی به نام بلوار بسیج یا بلوار شهید سلیمانی و مزین کردن کوچه و خیابان‌ها به نام شهدای شهرستان، رفع معارضات بلوار بسیج و نصب نماد و تمثال شهدا و همچنین ارسال گزارش کمیته‌ها توسط ادارات به سپاه جهت ارائه به استان و ستاد کنگره ملی از جمله این مصوبات است..
وی اضافه کرد: همه اقدامات ادارات اعم از خدمات رسانی‌ها، افتتاحیه‌ها و همه اقدامات عمرانی که صورت می‌گیرد باید با چشم‌انداز و نصب بنر استقبال از اجلاسیه شهدای شهرستان و کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • گچساران میزبان اجلاسیه شهدای ارتش استان
  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود