Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مرد شیاد که با دستیابی به اطلاعات و عکس‌های شخصی دخترجوان قصد اخاذی و سوءاستفاده از وی را داشت با تلاش کارآگاهان پلیس فتا به دام افتاد.
 
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان در تشریح این خبر گفت: چندی قبل دختر جوانی به پلیس مراجعه کرد و گفت که گوشی تلفن همراهش خراب شده بود، با توجه به اینکه اطلاعات محرمانه‌ای داخل گوشی داشت نمی‌خواست آن را دست هر تعمیرکاری بسپارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بنابراین به پیشنهاد دوستش تلفن را به برادر وی که تعمیرکار موبایل بود داده است. تعمیرکار هم با این بهانه که گوشی دیگر قابل تعمیر نیست، با مبلغ اندکی گوشی را می‌خرد و با ریکاوری آن، عکس‌های این خانم را خارج کرده و اقدام به اخاذی می‌کند. مرد شیاد قصد انتشار عکس‌های شخصی این دختر را داشت که شاکی نیز به خاطر ترس از انتشار تصاویر 15 میلیون تومان در اختیار این فرد قرار داد.
 
اما ماجرا به اخاذی منتهی نمی‌شود و تعمیرکار به این خانم پیشنهاد رابطه نامشروع می‌دهد که او پس از این پیشنهاد به پلیس فتا مراجعه و شکایت کرد. بدین ترتیب متهم دستگیر شد و با تشکیل پرونده در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.
 
وی در ادامه با تأکید بر اینکه به هیچ وجه اطلاعات محرمانه‌ای که انتشار آن دارای تبعات است، داخل گوشی‌های تلفن همراه نباشد گفت: بر این اساس نباید به دیگران حتی نزدیکترین دوستان و آشنایان اعتماد کرد. حتی‌المقدور سعی کنید تعمیر گوشی را خودتان انجام دهید، یا آن را در اختیار تعمیرکاران مجاز قرار دهید و قبل از آن اطلاعات داخل گوشی را به حافظه‌ای مشخص انتقال و از اتصال آن حافظه به اینترنت خودداری شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تلفن همراه رابطه نامشروع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

سرهنگ هادی کیان مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته در پی سرقت تلفن همراه و وجه نقد یکی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرارگرفت.

وی افزود: در این رابطه کارآگاهان در کمتر از ۵ ساعت و با اقدامات هوشمندانه پلیسی ۲ برادر که از سارقان سابقه دار بودند را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به کشف گوشی تلفن همراه مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارقان تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس و در تحقیقات تکمیلی به بزه ارتکابی خود اعتراف و سپس با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6087882

دیگر خبرها

  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • ماجرای دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟ + فیلم کامل این اتفاق | علت تشنج این دختر مشخص شد
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • جزییات تازه از سرنوشت دختر فوت‌شده در متروی تجریش
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند