Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@06:03:12 GMT

بارندگی و وزش باد در کشور تا چهارشنبه

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۱۶۵۳

بارندگی و وزش باد در کشور تا چهارشنبه

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مسعود حقیقت گفت : امروز موجی از نوار شمالی کشور عبور می کند که در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی و شمالی البرز و اواخر وقت در شمال شرق بارش باران ، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد را برای این مناطق به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: سه شنبه در شمال شرق و شرق کشور به ویژه در استان های خراسان شمالی ، خراسان جنوبی و خراسان رضوی افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت ادامه داد: روز چهارشنبه در غرب سواحل خزر به ویژه گیلان ، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در برخی از ساعات انتظار بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی گفت: امروز در مناطق مرکزی کرمان و فردا در استان های کرمان ، هرمزگان ، شمال سیستان و بلوچستان رگبارهای موقت همراه رعد و برق وحتی سیلاب رخ می دهد.

حقیقت افزود: شدت بارش ها  و وزش باد امروز بعدازظهر در دامنه های البرز در استان های تهران، شمال استان تهران ، سمنان، ارتفاعات مازندران ، گلستان، گیلان ، خراسان شمالی و غرب خراسان رضوی خواهد بود و فردا نیز شدت بارش ها در استان های خراسان جنوبی ، جنوب خراسان رضوی، هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

مدیر دفتر پایش سازمان هواشناسی افزود: امروز صبح کمینه دمای تهران 19 درجه بود ، بیشینه دمای دیروز تهران به 31 رسید و امروز به 29 درجه خواهد رسید اما آخر هفته خنکی در پایتخت خواهیم داشت و امروز شاهد  وزش باد و رگبارک هایی در تهران خواهیم بود.

حقیقت گفت: دیروز اهواز و آبادان با 46 درجه گرمترین و امروز صبح الشتر در استان لرستان و شهرکرد با 4 درجه خنک ترین نقاط کشور بودند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بارش باران رعد و برق سازمان هواشناسی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران، گردوخاک و تگرگ در اغلب مناطق کشور

 به گزارش تابناک به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتیِ محلی از روز شنبه تا چهارشنبه موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک، تگرگ و صاعقه می‌شود.

شنبه کرمان، هرمزگان، شمال و شرق فارس، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات غربی سمنان، زنجان، دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، مازندران، تهران، کردستان و کرمانشاه و یک‌شنبه اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق فارس و دامنه و ارتفاعات استان‌های سمنان، کرمان، مازندران و گیلان شاهد این شرایط جوی خواهند بود.

گستره بارش‌ها روز دوشنبه به اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، البرز، قزوین، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، سمنان، قم، یزد، فارس، خراسان رضوی و خراسان شمالی می‌رسد.

سه‌شنبه آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، شمال کردستان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، شرق و شمال شرق خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و چهارشنبه خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و دامنه و ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، تهران و البرز با این شرایط جوی همراه خواهند شد.

احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله مخاطرات اعلام شده برای این سامانه است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

دیگر خبرها

  • گسترش بارش‌های بهاری طی امروز در آسمان مازندران
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • صدور هشدار سطح نارنجی / بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • اعلام هشدار زرد بارندگی در استان سمنان
  • رگبار باران، گردوخاک و تگرگ در اغلب مناطق کشور