Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پیگیری وضعیت خانواده‌های شهدای فاجعه منا در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: ما مرحله به مرحله کارهای مربوط به خانواده‌های شهدای فاجعه منا را پیگیری کرده‌ایم و در تمام مذاکرات سیاسی که با عربستان داشتیم اولین موضوع‌ مورد بحث شهدای مسجد الحرام و فاجعه منا بود که الحمدالله گام به گام به مرحله موفقیت نزدیک می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدام اخیر دفتر نمایندگی عربستان در نیویورک برای اعلام اسامی شهدا و بازماندگان‌شان از سمت ایران، اظهار کرد: خانواده‌ها تا دو روز پیش آخرین وکالت نامه را امضا کردند و ما امیدواریم اولین بخش پرداخت دیه به خانواده‌های مسجدالحرام به نتیجه برسد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به کمیته حقیقت‌یاب و صحبت با امیر مدینه تصریح کرد: امسال پیگیری‌های جدی درباره کمیته حقیقت‌یاب انجام شده است. وزیر حج عربستان عنوان کرده که این کمیته نتیجه نهایی را پیدا نکرده است اما ما در قم ستادی را برای احیای این واقعه تلخ تشکیل دادیم تا کاملا این حادثه ثبت شود و کسی نتواند آن را تحریف کند. همچنین هم‌اکنون 12 جلد کتاب درباره حادثه حج خونین در دست چاپ است.

وی افزود: ستاد فعال در فاجعه منا تلاش‌هایی را خواهد داشت تا زوایای مختلف حادثه را نشان دهد. البته در این سه سال هم کوتاهی نکرده‌ایم و همیشه پاسخگوی خانواده‌های شهدای فاجعه منا بودیم. البته یک سری از مسائل در حیطه مسئولیت ما نیست و ما نمی‌توانیم در محاکمه بین‌المللی ادعایی مطرح کنیم چراکه این مهم بر عهده وزارت امور خارجه است، اما با تعهد اینجانب وکیلی در عربستان اتخاذ و نزدیک به صد هزار ریال سعودی به این وکیل پرداخت کرده‌ایم تا موضوع شهدای مسجدالحرام و منا را پیگیری کند. همچنین امیدواریم گفت‌وگوی مفصل امسال با امیر مدینه هم نتایج مثبتی داشته باشد.

این مقام مسئول برپایی حج با عزت و آبرومند ایرانیان طی این دو سال که روابط خوبی با عربستان نداریم، را به برکت خون شهدا دانست و گفت: روز گذشته از همه خانواده‌های شهدای منا برای پیگیری وضعیت وکالت‌نامه گرفتیم. امیدواریم هرچه سریعتر کارها به نتایج خوبی برسد و این پرونده را با نتایج مثبت به سرانجام برسانیم. 

وی با بیان این موضوع که تنها کشور ایران مسأله شهدا را پیگیری می‌کند، بیان کرد: تنها روزنه‌ ما گفت‌وگوهای حج و زیارت است؛ چراکه دیگر ارتباط سیاسی، اقتصادی با دولت عربستان نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در خصوص حج عمره اظهار کرد: ما مذاکراتی درباره عمره داشته‌ایم اما اعزام زائران به حج عمره منوط به نظر مسئولان است و باید منتظر باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کمیته حقیقت یاب حج تمتع شهدای فاجعه منا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحینا روایتی از لشکر فاطمیون + فیلم

پخش فیلم" روحینا" مورد توجه خانواده شهدای فاطمیون قرار گرفته است.

این فیلم روایتی از یک مدافع حرم افغانستانی از لشکر فاطمیون است که در بحبوحه حضور تروریست های داعشی، به جمع مدافعان حرم پیوسته و به سوریه رفته است.

در واقع این فیلم گوشه ای از فداکاری های خانواده های شهدای لشکر فاطمیون است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • روحینا روایتی از لشکر فاطمیون + فیلم
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • حمایت خانواده شهدای سمنان از اجرای طرح نور
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر