Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@04:36:13 GMT

قابلیت‌ جالب آیفون‌های جدید!

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۵۱۶۹۴

قابلیت‌ جالب آیفون‌های جدید!

ایتنا - متخصصان می‌گویند آیفون‌های جدید محتوی آنتنی اضافی هستند که در نقاطی که پوشش آنتن‌دهی مطلوب نیست، باز هم قابلیت مکالمه داشته باشند!
در روزهای اخیر آیفون های جدید اپل و از جمله آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس برای فروش عرضه شده‌اند و برخی متخصصان از شناسایی قابلیتی جذاب در آنها خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 بررسی این دو گوشی اپل نشان می‌دهد که در هر دو مدل از یک آنتن اضافی استفاده شده است که نه تنها پشتیبانی از شبکه‌های نسل چهارم ال تی ای را ارتقا می بخشد، بلکه باعث می شود در برخی نقاط که پوشش مخابراتی و کیفیت آنتن دهی چندان مطلوب نیست، آیفون کماکان برای گفتگو با سایرین قابل استفاده باشد.

به گزارش ایتنا از مهر، به نظر می‌رسد این قابلیت مخفی که اپل نیز در زمان رونمایی از آیفون‌های تازه خود به آن اشاره نکرده بود، باعث برتری محسوس این گوشی های جدید در مقایسه با رقبا شود. زیرا کیفیت بهتر آنتن دهی به دسترسی مناسب تر به خدمات دیتا نیز منجر می شود.

استفاده از آنتن اضافه باعث می شود که آیفون های تازه در زمینه دسترسی به خدمات دیتا در مقایسه با آیفون ایکس که سال قبل عرضه شده بود، سرعتی دو تا سه برابر بیشتر داشته باشند.
به عنوان مثال آزمایش گوشی آیفون ایکس در شبکه مخابراتی ای تی اند تی نشان می دهد سرعت بارگذاری اینترنتی با این گوشی از ۱۴.۸۸ مگابیت در ثانیه فراتر نمی‌رود، اما در صورت استفاده از آیفون های ایکس اس و ایکس اس مکس این سرعت به رقم ۷۲.۲۴ مگابیت در ثانیه افزایش می یابد. این سرعت در مورد گوشی های مذکور در شبکه مخابراتی تی – موبایل به ترتیب ۱۹.۳۵و ۵۹.۹۲ مگابیت در ثانیه و در شبکه مخابراتی وریزون به ترتیب ۱۶.۱۰ و ۶۲.۲۰ مگابیت در ثانیه بوده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آیفون تلفن هوشمند آنتن دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

ایتنا - اندروید مجهز به فیلتر نور آبی داخلی و پشتیبانی از روشنایی تطبیقی ​​است که از حسگر نور محیط دستگاه شما برای اندازه‌گیری شدت نور در محیط اطراف شما استفاده می‌کند.
با وجود اینکه می‌دانیم استفاده از گوشی در رختخواب و تاریکی برای چشم‌هایمان مضر است، بسیاری از ما هنوز در شب هنگام خواب از تلفن خود استفاده می‌کنیم.

 سیستم عامل اندروید مانع از خیره شدن بیش از حد ما به صفحه نمایش نمی‌شود، اما چندین ویژگی نمایشگر را برای کمک به کاهش فشار چشم ارائه می‌دهد. در حال حاضر قابلیتی ارائه می‌کند که رنگ‌های روشن را کاهش می‌دهد و در نتیجه صفحه نمایش را کم‌نور می‌کند، اما با نسخه 15 این بار حتی فراتر رفته است.
  تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش
اندروید مجهز به فیلتر نور آبی داخلی و پشتیبانی از روشنایی تطبیقی ​​است که از حسگر نور محیط دستگاه شما برای اندازه‌گیری شدت نور در محیط اطراف شما استفاده می‌کند.

این ویژگی به طور خودکار سطح روشنایی صفحه نمایش دستگاه شما را بر اساس سطح نور محیط تنظیم می‌کند.

علاوه بر این، نگاشت بین سطوح نور محیط و روشنایی صفحه به دستگاه بستگی دارد، بنابراین سطح روشنایی که یک تلفن با آن سازگار می‌شود ممکن است با گوشی دیگر متفاوت باشد.

 
نتیجه این امر این است که برخی از گوشی‌ها می‌توانند به اندازه کافی کم نور شوند تا در شرایط با روشنایی کمتر به راحتی قابل استفاده باشند، در حالی که برخی گوشی‌های دیگر حداقل به طور خودکار قادر به تنظیم نور نیستند.

برای توضیح این نابرابری، اندروید 12 قابلیتی را در زیر تنظیمات در منوی دسترس‌پذیری به نام «تاریکی اضافی» معرفی کرد که نور صفحه‌نمایش را فراتر از حداقل روشنایی گوشی شما کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است که تنظیم روشنایی تطبیقی ​​روشن‌تر از حد معمول راحت‌تر از فعال کردن دستی Extra Dimming خواهد بود. زیرا این گزینه باید به صورت دستی روشن و خاموش شود. بنابراین، اگر آن را در شب فعال کنید تا روشنایی را کاهش دهید، باید به یاد داشته باشید که بعد آن را غیرفعال کنید، در غیر این صورت ممکن است صفحه در طول روز خیلی کم نور شود.
  خصوصیت جدید
صفحه نمایش همه گوشی‌ها نمی‌تواند به اندازه کافی کم نور شود تا در شب راحت از آن استفاده کنید، و این همان چیزی است که احتمالا در ویژگی جدید اندروید 15 حل می‌شود.

هدف این ویژگی تنظیم روشنایی تطبیقی ​​فعلی با کاهش خودکار روشنایی صفحه نمایش در شرایطی است که نور محیطی بسیار کم است.

دیگر خبرها

  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • ۱۰ دلیل برای اینکه جدیدترین مدل آیفون را نخریم!