Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از بهشهر؛ شورای اسلامی روستای التپه به نیابت از جامعه محلی این روستا علاوه بر انجام وظایف ذاتی خویش، همواره رسالتش را از طریق شناسایی کمبودها، نیازمندیها، پتانسیل ها و نقاط قوت روستا و تقویت آن در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و پیگیری و انعکاس آن به ارگانهای مربوطه و دستگاهای اجرایی به جهت مرتفع شدن مشکلات موجود و استفاده بهینه از توانمندیها و پتانسیل های شاخص روستای التپه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورمحمد نوری، رییس شورای اسلامی روستای التپه، در ابتدا ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: مسئولان اجرایی شهرستان بهشهر تعامل و ارتباط سازنده خود را با جامعه محلی شوراهای اسلامی روستاها در زمینه پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی که همانا خدمت صالحانه و صادقانه به مردم و رفاه عموم جامعه می باشد بیش از پیش حفظ و افزایش نمایند.

وی در ادامه پاره‌ای از اقدامات و عملکردهای یکساله شورای اسلامی و دهیاری روستای التپه را به شرح ذیل بیان داشت:

۱- فاز سوم آسفالت ضلع جنوبی خیابان ولایت

۲- تعریض خیابان و لوله گذاری دو طرف ضلع جنوبی خیابان ولایت تا مسجد

۳- زیر سازی آسفالت، کانال کشی و جدول کشی خیابان‌ها

۴- سنگ فرش و موزاییک کردن پیاده روهای دو طرف ضلع جنوبی خیابان ولایت

۵- اتمام روند ساخت ساختمان دهیاری با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان

۶- ساخت و ساز قسمتی از پیاده روی ضلع شمالی خیابان ولایت

۷- آسفالت خیابان شهید امانی، شهید قاسمی، قسمتی از خیابان شهید حیرتی و کل خیابان جانبازان

۸- تعریض، جدول کشی و آسفالت خیابان یوسفی(کارخانه آرد) که بخش آسفالت بعهده بنیاد مسکن شهرستان بود.

۹- جابجایی تیربرق و علمک گاز خیابان یوسفی

۱۰- ترمیم کلی لوله های فرسوده آب شرب در محل

۱۱- همکاری مسالمت آمیز با شورای کشاورزان جهت تسریع زمین های شالیزاری، زمین های هفتاد هکتاری و احداث آبندان با همکاری اداره جهاد کشاورزی شهرستان

۱۲- درآمد حاصله از زمین های هفتاد هکتاری صرف عمران و آبادی محل می شود.

۱۳- همکاری تنگاتنگ با پایگاه بسیج و اعزام نیروهای بسیجی به اردوهای راهیان نور و مرقد امام(ره) با حضور شورای اسلامی و دهیار و تقبل بخشی از هزینه های این اردو

۱۴- بخشی از هزینه‌های برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج) در محل توسط شورای اسلامی و دهیاری

۱۵- همکاری با انجمن افرا و شورای کشاورزان جهت برگزاری جشن خرمن که هر ساله برگزار می شود.

۱۶- تعامل با پایگاه بسیج خواهران در جهت توزیع سبد کالا که سالی دو بار بین افراد بی بضاعت و کم بضاعت تقسیم می شود.

۱۷- شرکت و تعامل و همکاری در برگزاری تمام مناسبت های فرهنگی، مذهبی، دینی و ورزشی(پیاده روی خانوادگی) و تقبل هزینه های اهدا جوایز مراسم

۱۸- اخذ مجوز برای زمین اهدایی آقای رجب قاسمی به شورای اسلامی جهت ساخت باشگاه ورزشی در التپه

۱۹- ساخت قسمتی از سیل بند یا سد روبروی کارخانه آرد یوسفی جهت جلوگیری از نفوذ سیل به داخل روستا

۲۰- افتخار دیگر شورای اسلامی، نامگذاری جاده عباس آباد به نام شهید خوشنام غواص

۲۱- همکاری با نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، کلانتری خلیل شهر و حوزه ۰۲ بسیج جهت برقراری نظم و امنیت در داخل محل و منطقه حوزه استحفاظی

۲۲- تحویل لوله آب شرب کوچه شهید کلاهگر و زیرسازی همان کوچه

۲۳- برگزاری مراسم تعزیه خوانی در محرم سال

۲۴- همکاری تنگاتنگ با مسوولین ستاد برگزاری یادواره شهدا و تقبل بخشی از هزینه های مراسم

طرح های در دست اقدام توسط شورای اسلامی و دهیاری روستای التپه:

۱- بهسازی و آسفالت خیابان شهید موسی صادقی

۲- ساخت و ساز و تعریض خیابان شهید جوانمرد تا انتهای خیابان یوسفی(کارخانه آرد)

۳-ترمیم خیابان نادعلی تقی پور

۴- پیگیری آسفالت خیابان شهید حیرتی

مشکلات روستای التپه:

۱- زیرگذر التپه/ قریب به ۱۵ سال از ساخت و ساز آن میگذرد و عدم راه اندازی آن باعث شده که چندین فقره تصادف رخ دهد که چند تن از افراد در این تصادف جان باختند، تعدادی هم زخمی و مجروح شدند، لذا دغدغه مردم التپه این است که مسؤولین ذیربط مجدانه پیگیر این مسئله باشند تا شاهد به ثمر نشستن این پروژه باشیم.

۲- نداشتن باشگاه ورزشی/ زمین توسط خیر محترم آقای رجب قاسمی جهت ساخت باشگاه ورزشی اهدا شد اما متاسفانه در حال حاضر مشکل اصلی، وجود چند تیربرق فشار قوی در زمین مذکور است که با مکاتبه ای که با اداره برق بهشهر انجام شد هزینه های سنگینی برای شورا و دهیاری در برمیگیرد که اداره برق کمک ناچیزی دارد اما هزینه اصلی پای روستاست.

۳- مشکل وقف زمین های پلاک ۴۴ در التپه که توسط آقای یوسفی مسوول کارخانه آرد به صورت ناحق وقف شد.

۴- مشکل آب شرب محل/ به دلیل کمبود آب تصمیم بر آن شد از سرچشمه عباس آباد آب شرب محل را تامین کرده اما ناگفته نماند تا زمانی که بارندگی رخ ندهد آب شرب سالم و قابل استفاده هست اما اگر باران ببارد آب شرب گل آلود و غیرقابل شرب است و جایگزین آن استفاده از آب شرب "افرا چشمه" می باشد.

۵- در دولت دهم مقرر شد بک تسویه خانه متمرکز برای (التپه، پاسند، سارو و اردوگاه عباس آباد) احداث شود که متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفت که مجددا طرح پروژه به دولت یازدهم موکول شد اما باز هم هیچ اقدامی صورت نگرفت.

۶- جاده منتهی به عباس آباد/ ساکنینی که در محدوده این جاده سکونت دارند هیچ امنیت جانی ندارند بدین جهت که جدیدا این جاده آسفالت و سرعت گیرها محو شدند که باری دیگر تقاضای سرعت گیرهای جدید را داده ایم اما متاسفانه باید گفته شود با دادن مجوز جهت نصب سرعت گیرهای جدید موافقت نشد و همین امر باعث شد دو تن از جوانان بر اثر سانحه تصادف جان باختند.

۷- معضل بیکاری جوانان التپه/ در منطقه چندین کارخانه، صنایع تولیدی و شرکت داریم اعم از؛ بندر منطقه ویژه افتصادی امیرآباد، نیروگاه برق شهید سلیمی، شرکت صدرا، کارخانه اکریلتاب، بهپاک و نئوپان هست که متاسفانه بیشتر کارگرهاشون مهاجر هستند و اگر در قسمت کادر اداری و کارگرها بومی سازی شود معضل بیکاری در این منطقه و روستای التپه حل می شود چرا که بیشتر جوانان روستای التپه با تحصیلات عالیه دانشگاهی همچنان بیکار هستند.

۸- در خصوص نداشتن فضای سبز و پارک/ شورای اسلامی و دهیاری طی تصمیمی، اقدام به خرید زمین در ضلع شرقی روستا نمودند که با لطف خدا مشکل فضای سبز مرتفع و پارکی در این زمین تاسیس شود.

۹- بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امام خمینی(ره) بهشهر/ بیمارستان مذکور ۱۲ سال در حال ساخت می باشد باید به عرض مردم شریف برسانیم تمامی امتیازات اعم از؛ آب، برق و گاز برای التپه بوده اما تاکنون از هیچ فرد التپه ای حتی بعنوان کارگر و خدمه به کارگیری نشد، لذا از همینجا از مسؤولین محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواستاریم در به کارگیری جذب نیرو در بخش آموزش، اداری، خدمات از فرزندان التپه ای به کارگیری شود.

۱۰- نصب چندین مورد دستگاه ورزشی در کنار حسینیه محل/ محرم سال گذشته این دستگاه ها جمع آوری و تاکنون نصب نشد.

۱۱- راه ارتباطی التپه به سارو/ قسمتی از پل جنب مدرسه فضیلت، سال گذشته در اثر بروز سیل تخریب شد و در این بازده زمانی طی چندین مکاتبه، بخشدار بخش مرکزی بازدیدهای میدانی از این پل داشته و حتی این مسئله ناگفته نماند عقب نشینی هم انجام شد اما متاسفانه هیچگونه اقدام مؤثری از جانب مسؤولین مربوطه انجام نشد.

۱۲- همانطور که مستحضر هستید روستای التپه با بهشهر حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد اما از این چهل سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد، حتی از تاسیس و افتتاح یک پروژه ملی یا دولتی  را در این روستا شاهد نبودیم، امیدوارم با توجه به قدمتی که روستای التپه دارد مسئولین امر توجه ویژه ای به این روستا داشته باشند.

۱۳- پروژه ساخت خانه بهداشت و دو مدرسه در محل/ با توجه به اینکه زمین اهدایی از سوی مردم محل بوده حتی هزینه ساخت از کف تا سقف پای همین مردم پرتلاش و زحمتکش التپه بود.

۱۴- کانال کشی، لوله کشی آب شرب از عمق 45 کیلومتری جنگل در چند نوبت و ساخت چند منبع آب با هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان

نوری در پایان گفت: کارکردهای عمومی شورای اسلامی در فرآیند توسعه بسیار موثر می‌باشد و همچنین این توسعه بیش از هر چیزی در گرو توسعه منابع انسانی از طریق مشارکت و اعتماد مردمی می‌باشد. بنابراین نمی‌توان نقش شوراهای اسلامی را در توسعه روستاها نادیده گرفت.

خبرنگار: فرزانه حسنی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جانبازان شبکه بهداشت و درمان شورای اسلامی فرش نظام مقدس جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توانایی خوبی میان دانش آموزان و دانشجویان نخبه وجود دارد، گفت: تفکر، استعداد و خلاقیت جوانان و نوجوانان می‌تواند موجب تحول مثبت در جامعه شود که به همین دلیل باید از این توانایی‌ها در امر توسعه شهری و روستایی بهره گرفت.

محمد کرمی امروز، دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست بزرگداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: خوشبختانه سیستان و بلوچستان به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است اما لازمه توسعه؛ مشارکت همه مردم است.

وی افزود: با توجه به اهمیت اقتصاد دیجیتال و استفاده از علم و فناوری در حوزه اقتصادی، تاکنون پنج هزار نفر در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه توانایی خوبی در بین دانش آموزان و دانشجویان وجود دارد که می‌توان از این توانایی‌ها در امر توسعه شهری بهره گرفت.

وی تصریح کرد: کارها باید با نیت کسب رضایت الهی انجام شود چرا که این رضایت الهی، رضایت مردم را نیز به دنبال دارد و در نهایت اوست که شاهد و ناظر بر همه اعمال ماست.

کرمی اذعان کرد: امروز برای رسیدن استان به شاخص های توسعه کشوری، بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و همبستگی هستیم چرا که اختلاف و دودستگی، برکت را از کارها می‌گیرد و موجب می‌شود ظرفیت‌های ما صرف رفع اختلافات شود.

وی خاطرنشان کرد: نواقص و مشکلاتی در همه شهرهای استان وجود دارد که ضرورت دارد به کیفیت انجام امور محوله در شهرها توجه ویژه شود و همواره استفاده از ایده‌ها و روش‌های نوین برای بهبود وضعیت شهرها در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود