Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس صنعت با اشاره به در پیش بودن فصل سرد سال و ضرورت مدیریت مصرف انرژی گفت: به‌کارگیری فناوری‌های نوین موجب شده نسل جدید بخاری علاوه بر ایمن بودن مصرف بسیار پایین‌تری داشته باشند. ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد پیروی در جمع خبرنگاران گفت: امروزه بخاری‌های گازی نیز همانند سایر اقلام و تجهیزات مورداستفاده روزمره، با تغییرات بنیادی از نظر ظاهری و ساختاری مواجه شده‌اند؛ بر این اساس به‌کارگیری فناوری‌های نوین و ساختار جدید موجب گردیده که نسل جدید بخاری علاوه بر ایمن بودن مصرف بسیار پایین‌تری نسبت به بخاری‌های نسل گذشته داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه صنعت افزود: مسئولیت‌های اجتماعی، نیاز مستمر جامعه امروز به محصولات دوست‌دار محیط ‌زیست و کاهش مصرف انرژی را از نکات حایز اهمیت در به کارگیری فناوری‌های نوین در بخاری‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت بهینه مصرف کردن انرژی گفت: گرچه ایران صاحب غنی‌ترین منابع گاز طبیعی است؛ اما حفظ این منابع برای نسل‌های آینده، رسالتی است که بر دوش نسل حاضر است. این در حالی است که بیشترین میزان گاز طبیعی کشور در بخش گرمایش خانگی مصرف می شود که باید با بهره‌گیری از سیستم های جدید در بخاری‌ها، این مصرف را به حداقل ممکن برسانیم.

به گفته پیروی، در ارتباط با اصلاحات ضروری  بخاری های گازسوز باید به نکاتی از جمله تأمین هوای مورد نیاز برای احتراق از خارج ساختمان، انتقال گازهای حاصل از احتراق به بیرون ساختمان، کاهش مصرف گاز، کسب بالاترین گرید انرژی در بخاری های دودکش‌دار هرمتیک A*سیستم کنترل الکترونیکی هوشمند و امکان برنامه‌ریزی سالیانه زمان‌های فعالیت بخاری (روز – ساعت)  توجه داشته باشیم.

 انتهای پیام/

R1012125/P1012122/S7,78/CT11 واژه های کاربردی مرتبط واحد‌های تولیدی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد های تولیدی واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از مصوبه شورای عالی انرژی برای ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف خبر داد.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با اشاره به مصوبه شورای عالی انرژی افزود: این مصوبه وظیفه ممنوع کردن تبلیغ کالاهای با مصرف انرژی بالا و فاقد سازگاری لازم با اقلیم‌های مختلف کشور را برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته تا این وزارتخانه با همکاری دستگاههای ذیربط به ویژه سازمان صداوسیما اقدام های لازم را برای ممنوعیت تبلیغ این گونه کالاها براساس پیشنهاد وزارتخانه‌های نفت و نیرو و هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عمل آورد.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ این نوع کولرها در مناطق عادی و معتدل که بر اساس مصوبه شورای عالی انرژی و در مذاکره با صداوسیما حاصل شده و ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، گفت: استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل کشور منجر به افزایش مصرف برق بیش از الگوی مناطق عادی و صدور قبض برق سنگین خواهد شد.

مجموعه وزارت نیرو و صنعت برق باهدف مدیریت بهتر مصرف برق در کشور، مناطق مختلفی برای مصرف تعریف کرده‌اند که براساس آن مناطق با هوای معتدل‌تر مثل تهران در ردیف مناطق عادی و سایر مناطق شامل گرمسیری یک و گرمسیری با شدت بیشتر تقسیم شده‌اند.

بر این اساس استفاده از کولرگازی برای مناطق عادی مناسب ارزیابی نمی‌شود و صنعت برق به مردم ساکن در این مناطق توصیه کرده از کولر آبی در فصل گرم استفاده کنند تا مشمول هزینه‌های بالاتر نشوند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • سم‌زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار!
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی؛ این مبالغ کجا هزینه می‌شود؟
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف