Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – «اریک خیگ» سرپرست هیات ناظران اتحادیه اروپا (EUMM ) در گرجستان گفت: ماموریت این گروه در گرجستان تا ماه دسامبر سال 2020 میلادی تمدید می شود .

بر اساس گزارش روز دوشنبه خبرگزاری آپسنی ، گروه ناظران اتحادیه اروپا در گرجستان در ماه اکتبر سال 2008 میلادی و دو ماه پس از پایان درگیری های نظامی میان روسیه و گرجستان در این کشور مستقر شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماموریت این گروه غیرنظامی، جلوگیری از احتمال از سرگیری عملیات نظامی ، کمک به برقراری اعتماد میان طرفین مناقشات آبخازی و اوستیای جنوبی ، کمک به ساکنان مناطق مورد مناقشه و نیز مطلع ساختن نهادهای اتحادیه اروپا درباره شرایط جاری در منطقه است.
بنا به این گزارش، اریک خیک اظهار داشت: گروه ناظران به نمایندگی از اتحادیه اروپا ماموریت های خود را در گرجستان اجرا می کنند و فعالیت این گروه بخشی از سیاست دفاعی و امنیتی این اتحادیه است .
وی افزود:بر اساس توافق حاصله ماموریت این گروه برای دو سال دیگر تا ماه دسامبر سال 2020 میلادی تمدید می شود .
پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی دو منطقه خودمختار گرجستان از جمله آبخازی و اوستیای جنوبی جدایی خود را از دولت مرکزی تفلیس را اعلام کردند و بدنبال
درگیری های نظامی سال 1992 میلادی منطقه جدایی طلب آبخازی بطور کامل از کنترل دولت گرجستان خارج شد .
همچنین در تابستان سال 2008 میلادی تلاش نافرجام دولت وقت گرجستان به رهبری میخائیل ساآکاشویلی برای برقراری کنترل از طریق عملیات نظامی بر منطقه اوستیای جنوبی منجر به درگیری های نظامی با روسیه شد که بر اثر آن نیروهای روسی تا 30 کیلومتری تفلیس پایتخت این کشور رسیدند.
در پی برقراری آتش بس میان طرفین درگیر با مساعدت اتحادیه اروپا ، گروه ناظران این اتحادیه در گرجستان مستقر شد .
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي گرجستان اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۵۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • نه به مسی، بازی در اروپا برای یک فصل دیگر
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان